ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Citroënu C4 Cactus
28. srpna 2018

Citroën C4 Cactus bylo auto, které se rozjelo od začátku výroby v roce 2014 hodně originální cestou. A to potvrdilo i při své modernizaci v roce 2018. Zatímco jiné automobilky se snaží dělat z běžných hatchbacků a kombíků zástupce tak populární kategorie SUV, C4 Cactus se vydala opačným směrem. Modernizovaná C4 Cactus není podle Citroënu SUV, ale hatchback.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Citroën C4 Cactus bylo auto, které se rozjelo od začátku výroby v roce 2014 hodně originální cestou. A to potvrdilo i při své modernizaci v roce 2018. Zatímco jiné automobilky se snaží dělat z běžných hatchbacků a kombíků zástupce tak populární kategorie SUV, C4 Cactus se vydala opačným směrem. Modernizovaná C4 Cactus není podle Citroënu SUV, ale hatchback.

Na první pohled velmi nelogické řešení má i racionální podtext. Citroën totiž začal prodávat model C3 Aircross, který by C4 Cactus téměř přímo konkuroval. Zároveň přestal vyrábět hatchback C4. Takže se C4 Cactus alespoň z hlediska názvosloví stala jeho nepřímým nástupcem.

I přes změnu vizáže, která tuto filozofii podporuje, zůstala C4 Cactus řada prvků jako jsou plastové lemy karoserie nebo vyšší světlá výška, která z ní dělají přinejmenším křížence mezi SUV a hatchbacky.

Zajímavé je, že se s výše popsanou změnou posunula C4 Cactus papírově o kategorii výš - z malých aut mezi rodinná, tedy do nižší střední třídy. Zatímco mezi malá SUV rozměry dokonale zapadala, na malé hatchbacky by byla příliš dlouhá. Jenže na hatchbacky nižší střední třídy je zase extrémně krátká, takže zůstala někde na pomezí a to jak rozměry karoserie tak interiéru.

Posuzováno měřítky hatchbacků nižší střední třídy vidím největší výhody C4 Cactus v jejím originálním designu. Zejména mladší generaci uchvátí výhradně digitální přístroje už v základním provedení. Potěší také úspornost motorů.

Jako největší slabinu vidím chování podvozku v zatáčkách na nerovném povrchu a kostrbaté dlouhé řazení testované pětistupňové manuální převodovky. Nechápu absenci otáčkoměru stejně jako nemožnost stahovat okna zadních sedadel.

Citroën C4 Cactus podle mne osloví zejména městské páry všech věkových kategorií, které o víkendech míří na venkov. Tedy stejné lidi jako předtím, než se stal z SUV hatchbackem.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Aby se stal z SUV hatchbackem, musel se Citroën C4 Cactus zbavit po modernizaci nejvýraznějšího designerského prvku - umělohmotných kapslí plněných vzduchem nazývaných AirBumps, které měly chránit karoserii proti drobným škrábancům. 

Pro lepší představu o změně vizáže se podívejte na C4 Cactus před modernizací, a pak ji porovnejte s výše zobrazenými snímky novinky.

Podle mě je AirBumps škoda, připadaly mi jako dobrý nápad. Teď zůstaly v malé míře zachovány jen jako ozdobný a nefunkční placebo efekt na bocích auta. Vůbec plastů na karoserii proti "SUV verzi" před faceliftem hodně ubylo, ale zároveň je jich tam na htachback pořád více než dost. Díky plastovým lemům kolem celé karoserie pořád vypadá C4 Cactus více jako kříženec mezi SUV a hatchbackem než čistokrevný hatchback.

V interiéru se tolik změn neodehrálo a stále zůstává v některých místech velmi originální.

Předchozí C4 Cactus patřila k pionýrům trendu digitalizace.

I po faceliftu zůstávají standardem jak digitální přístroje za volantem tak sedmipalcový neodnímatelný tablet na středovém sloupku.

Klasická umělohmotná madla na zavírání dveří stále nahrazují pěkná i funkční poutka.

Z mého pohledu bohužel zmizela s faceliftem takzvaná milenecká "sofa varianta", která spočívala v tom, že byla přední sedadla u verze s automatizovanou převodovkou spojená do jednoho celku připomínajícího pohodlnou pohovku.

Zato zůstala vtipně řešená schránka před spolujezdcem připomínající cestovní kufr.

Interiér Citroënu C4 Cactus vypadá nejen zajímavě, ale také docela hodnotně.

A tento dojem už na rozdíl od verze před modernizací nerozbije na kousky plechové zabouchnutí dveří s následným otřesem modulu AirBumps. Alespoň jeden plus z jejich odstranění. Ubylo i vibrací, skřípání a vrzání z různých částí vozu. Možná i proto, že jsem na rozdíl od provedení před faceliftem netestoval variantu s příplatkovým panoramatickým střešním oknem. Přesto je po zavření dveří včetně těch do kufru jasné, že je C4 Cactus spíše lacinějším autem.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Jedna věc přechod C4 Cactus z SUV na hatchback usnadnila - a to poloha za volantem. Už když se model řadil mezi SUV, sedělo se v něm spíš jako v klasickém hatchbacku. A to znamená v porovnání s osta…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus