ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Citroënu C4 Aircross
7. září 2012

První kompaktní citroën, který kromě asfaltu zvládá i lehčí terén, vlastně není citroënem. Jde o klon Mitsubishi ASX oblečený do kabátku značky Citroën, který se do Evropy dováží z Japonska. Jediným větším rozdílem proti ASX je základní naftový motor 1.6 HDI, který mitsubishi nenabízí.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

První kompaktní citroën, který kromě asfaltu zvládá i lehčí terén, vlastně není citroënem. Jde o klon Mitsubishi ASX oblečený do kabátku značky Citroën, který se do Evropy dováží z Japonska. Jediným větším rozdílem proti ASX je základní naftový motor 1.6 HDI, který mitsubishi nenabízí.

Proti konkurentům z kategorie menších SUV boduje Citroën C4 Aircross zajímavým vzhledem, parametry motorů, šířkou ve druhé řadě a v případě varianty s pohonem všech kol i schopnostmi v terénu.

Mezi jeho nevýhody bych zařadil menší kufr, slabší podélnou prostornost a (ne)schopnost podvozku poradit si s některými typy nerovností.

Citroën C4 Aircross může stejně jako většina ostatních kompaktních SUV plnit roli bezpečného a relativně multifunkčního rodinného vozu. Ještě frekventovanější volbou podle mne bude pro páry a jedince s aktivním způsobem života.

Citroën C4 Aircross přijel na český trh na jaře roku 2012, tedy až dva roky po dvojčeti Mitsubishi ASX. Oba sourozenci mají ještě třetího bratříčka - Peugeot 4008, který se ale v Česku neprodává.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Citroënu se v poslední době daří vyrábět hodně přitažlivá auta a C4 Aircross není výjimkou. Design karoserie se liší od agresivněji působícího Mitsubishi ASX. Citroën C4 Aircross navazuje vizáží na modely C4, DS4 a DS5 - jde zaoblenou a dynamicky vyhlížející eleganci s mnoha výraznými prvky.

Příď dostává originální vzhled i díky příčně uloženým LEDkám denního svícení, které na autě najdeme od druhé výbavy Tendance.

Přístrojová deska už se od ASX liší mnohem méně, podrobnější zkoumání odhalilo pár drobných změn typu tlačítek na volantu. Design pracoviště řidiče nevnímám jako žádný velký odvaz až na přístroje za volantem s atraktivním tvarem tubusů a krásnou grafikou.

Stejně jako u Mitsubishi ASX jsem nebyl moc nadšený z odhlučnění kabiny C4 Aircross. Jinak mi ale interiér připadal kvalitní.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Jen minimálně se liší od Mitsubishi ASX, což ale neznamená pro C4 Aircross špatné zprávy. I menší řidič vidí v nejnižší poloze sedadla kapotu a má dobrý přehled o dění kolem vozu. Logicky tím páde…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus