ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Citroënu C4
13. srpna 2015

Citroën C4 patří mezi pětidveřové hatchbacky nižší střední třídy, konkuruje tedy Volkswagenu Golf nebo domácí Škodě Rapid Spaceback.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej Běhal

Citroën C4 patří mezi pětidveřové hatchbacky nižší střední třídy, konkuruje tedy Volkswagenu Golf nebo domácí Škodě Rapid Spaceback.

Nabízí jeden z největších a nejlepších zavazadlových prostorů, takže může být pro některé rodiny i náhražkou za kombík, který u C4 neexistuje.

Mezi přednosti patří úspornost většiny benzinových i naftových motorů i jejich kultivovaný chod. Slabinou jsou některé věci související s řízením auta, například naladění posilovače řízení nebo brzdového pedálu a neklid podvozku v zatáčkách na rozbitém povrchu.

Citroën C4 oslovuje relativně široké spektrum rodin, párů i jednotlivců všech věkových kategorií. Zvláště ty, kteří upřednostňují nízkou spotřebu a požadují dobrý poměr ceny, výbavy a výkonu motoru.

Druhá generace Citroënu C4 se vyrábí v továrně u francouzského Mulhouse a na český trh byla uveden v lednu roku 2011. V roce 2015 došlo k modernizaci.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Jde o silnou stránku většiny nových citroënů. C4 se při uvedení na trh v roce 2011 líbila nejen mě, ale setkával jsem se i s příznivými reakcemi a zájmem o auto v průběhu testů.

Není tedy divu, že v roce 2015 modernizovanou C4 pozná od předchozího provedení na první pohled jen fajnšmekr a někdy ani ten ne. Nejnižší výbava totiž zvenčí i uvnitř vypadá úplně stejně jako před faceliftem.

Od druhé výbavy Live Edition jsou k dispozici alespoň nové přední i zadní světlomety. Ty přední obsahují LED denní svícení.

Vzhled karoserie sice částečně navazuje na šípovitý design první generace, ale podává ho mnohem zaobleněji.

Jednou z mála ostrých partií zůstávají rohy předních dveří.

Zadní partie se v mnohém podobají menší C3. Světlomety jsou na rozdíl od vertikální původní C4 orientovány horizontálně, což autu podle mne dodává důstojnost.

Vnitřek první generace s pevným středem volantu a středově orientovaným displejem působil zvláštně. Mnohem více mi ale na něm vadila jeho plechovkovitost a lacinost.

Tentokrát je vše trochu jinak. Přístroje jsou řešené konzervativněji a vkusněji, z přístrojové desky sálá kvalita. Už od nejlevnějšího provedení je celá vyrobená z měkčeného plastu příjemného na dotek a pohlcujícího zvuk.

Výjimkou je víko schránky před spolujezdcem, které malinko křape.

U verzí před modernizací jsem chválil trendy páčky světel a stěračů (vlevo), po faceliftu v roce 2015 jsem testoval výrazně zjednodušené a ošklivější provedení.

Tvůrci nové C4 si dali záležet nejen na vizuální, ale i zvukové stránce auta. Zapomeňte na jednoduché výstražné pípání. Zvuky, které auto vyluzuje třeba poté, co se zapomenete připoutat, totiž připomínají spíš zvonění mobilního telefonu, a dokonce si je můžete v menu vybrat a nastavit. Měl jsem v různých verzích C4 různé zvuky při blikání směrových světel. Blinkr, který zněl jako syntetizér z pop-music 80. let, mě fakt dostal. Když si člověk může personalizovat zvuky mobilního telefonu, tak proč ne řádově dražšího auta? Super nápad a věc, kterou u konkurence nezažijete!

Luxusně tlumený byl v testovaných autech střední a nejvyšší výbavy i chod všech ovladačů rádia a klimatizace.

Kabina je na poměry nižší střední třídy dobře odhlučněná. Jen minimálně slyšíte motor, o něco více hluk od pneumatik.

reklama
Řidičova zóna
Antistresová, pohodlná, útulná. Hmmm, to je příjemné! Test jsem začal přisunutím sedadla až k volantu a opřením kolen o části měkké přístrojové desky bez hran. Šířka v loktech patří mezi konkure…
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus