ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Citroënu C3
20. prosince 2016

Malý hatchback, který může v nejvyšší výbavě vypadat jako SUV – to je karta, na kterou sází nový Citroën C3.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Sedí se tu na malý hatchback docela vysoko, ve stylu SUV. Díky tomu je z auta dobrý výhled.

A nejen díky tomu. Konstruktéři šikovně umístili zpětná zrcátka tak, aby nezvětšovala neprůhlednou plochu u A sloupků.

I přes výborný výhled jsme měli v autě řadu dalších pomocníků, kteří řidiči pomáhají monitorovat dění kolem auta.

Jde například o příplatkovou zpětnou kameru, která je ale náchylná na zašpinění.

A není to jediná kamera, kterou může disponovat Citroën C3. Jako první auto nabízí na některých trzích včetně českého možnost připlatit si za integrovanou full HD kameru s GPS, kterou můžete po stisknutí tlačítka ve vnitřním zpětném zrcátku nenápadně nahrávat a fotit dění před vozem.

Testovaný Citroën C3 disponoval také příplatkovým hlídáním mrtvého úhlu. Diodka v krajích zrcátek by však mohla být výraznější.

Nechybělo ani varování před přejetím jízdního pruhu bez blinkru (standard u všech výbav). I v tomto případě bych se ale přimlouval za důraznější upozornění.

Sedadla testované verze připomínala příjemná křesla u C4 Cactus. Řidič se do nich měkce zaboří, mají dostatečné rozměry, ale úplně nejlépe nedrží v prudkých zatáčkách a při delších cestách mě z nich občas bolela záda. Na krátké cesty jsou ale velmi pohodlná.

Kožený volant u testované verze moc pěkně vypadá a stejně tak se i díky tvarování drží.

Z jeho ramen se pohodlně obsluhuje audiosoustava a telefon připojený přes bluetooth handsfree.

Tempomat a omezovač rychlosti se tradičně ovládají z ucha za volantem. Zaujala mě jedna zajímavá funkce. Každý Citroën C3 obsahuje i čtečku dopravních značek omezujících rychlost. Některé z nich šlo uložit do paměti tempomatu a okamžitě vyvolat, takže jsem si mohl snadno a rychle nastavit maximální povolenou rychlost v daném úseku. To je šikovné.

Přístroje vypadají originálně a i v době čím dál rozšířenějších plnoformátových digitálních displejů docela moderně a stylově.

Moc se mi líbí font černobílého displeje zobrazujícího údaje z palubního počítače.

Středovému panelu u testovaného vozu dominoval sedmipalcový barevný dotekový displej (standard nejvyšší výbavy Shine) s obsluhou klimatizace (standard od Feel, u Shine automatická), multimédií, navigace (za příplatek) a některých funkcí vozu. Vypadá hezky, ale mohl by být umístěný výš, řidič k němu musí klopit zrak, což není bezpečné. Jeho menu mi připadalo přehledné a grafika pěkná, ale rozčilovala mě pomalá odezva displeje. Zvlášť klimatizaci a ventilaci bych raději nastavoval manuálně odděleně, i když jsou ovládací plochy docela velké a není problém se do nich strefit.

V prostřední výbavě Feel je standardem obyčejné rádio, v základní Live ani to.

Nadšený nejsem z pozice ovladače nastavování zpětných zrcátek ani vyhřívání sedadel. Nejsou po ruce.

Ještě více mi ale vadila absence vhodných odkládacích ploch třeba na mobilní telefon. Když jsem chtěl sledovat navigaci na telefonu, musel jsem ho držet v ruce, nebo mít položený na sedadle spolujezdce, odkud se v prudkých zatáčkách stěhoval na zem.

Všechny odkládací plochy jsou tvrdé a klouzavé. 

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Nový Citroën C3 se proti předchůdci protáhl o 55 mm a jen čtyři milimetry mu chybí do čtyřmetrové délky karoserie. Zároveň se o dva centimetry rozšířil a o celých pět snížil. Silueta už ani v nejmenším nenavazuje na populární "Kachnu".

Vnitřní rozměry se přes nárůst těch vnějších měnily jen minimálně, a někdy navíc v neprospěch nové generace.

Nový Citroën C3 stejně jako předchůdce exceluje díky tvarování přístrojové desky místem na nohy na straně spolujezdce. Je to ale potřeba, protože nad hlavou na zadních sedadlech jsme u něj naopak naměřili hodnotu ze všech malých hatchbacků nejslabší a ještě o dva centimetry horší než u minulé generace.

V praxi se to projevilo tak, že když si figurant s výškou 174 cm sedl na krajní zadní sedadlo a položil hlavu do opěrky, už si dost dřel hlavu. Stačí ji ale dát jen trochu dopředu a situace se znatelně vylepší.

Druhou možností je se v gaučovitém sedadle trochu zadkem poposunout dopředu, což velkorysé místo před koleny rozhodně umožňuje. Kombinace spousty místa na nohy a málo na hlavu umožňuje v praxi za sebou sedět i dvěma docela vysokým borcům. Ale pouze na levé straně. Kabina totiž zaujme rozdílným místem na nohy za řidičem a spolujezdcem. Vlevo jsme ho naměřili spoustu, za řidičem je to mnohem horší. S výškou 175 cm už mi před koleny zbývalo sotva deset centimetrů a myslím, že dva lidé vysocí 180 cm by mohli mít problémy.

Přes nárůst vnější šířky se ta uvnitř auta o nějaký ten centimetr mezigeneračně scvrkla a Citroën C3 patří v tomto parametru v obou řadách sedadel mezi malými hatchbacky k průměru.

Je to škoda, protože teoreticky se dá nový Citroën C3 používat jako plnohodnotně pětimístné auto. Prostřední místo ve druhé řadě není o moc tvrdší ani vyvýšenější než pohodlná místa krajní a alespoň mě opěrka opírala ještě hlavu nikoli krk. Pokud ale vzadu pojedou tři cestující, musí být hubení, jinak se budou hodně mačkat.

Objem zavazadlového prostoru zůstal stejně jako u předchůdce u nadprůměrných 300 litrů. Naše měření ale odhalila, že se zmenšila minimální šířka i hloubka, takže se trochu zhoršily přepravní možnosti objemných zavazadel.

V kufru mi chyběly mi jakékoli schránky na menší předměty.

Zvětšovat se dá sklápěním asymetricky dělených opěradel zadních sedadel, přičemž mezi nimi a podlahou kufru vzniká docela vysoký schod.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Nový Citroën C3 se začne prodávat se dvěma benzinovými tříválcovými motory s objemem 1,2 l bez turba s nejvyššími výkony 50 a 60 kW. Oba lze mít jen s pětistupňovou manuální převodovkou a patří dyna…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus