ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Citroënu C3
20. prosince 2016

Malý hatchback, který může v nejvyšší výbavě vypadat jako SUV – to je karta, na kterou sází nový Citroën C3.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

Nový Citroën C3 se začne prodávat se dvěma benzinovými tříválcovými motory s objemem 1,2 l bez turba s nejvyššími výkony 50 a 60 kW. Oba lze mít jen s pětistupňovou manuální převodovkou a patří dynamikou měřenou zrychlením z 0 na 100 km/h mezi malými hatchbacky k nejlínějším, ale zároveň jsou nadprůměrně úsporné. Silnější verzi můžeme porovnávat se stejně výkonným motorem u starší generace a není to pozitivní srovnání. Dynamika se výrazně zhoršila (+2,3 s) a spotřeba mírně zvýšila (+0,2 l).

V polovině příštího roku nabídku doplní turbomotor 1.2 PureTech s výkonem až 81 kW, který se ale bude pojit výhradně s automatickou převodovkou. Parametry motorů nového Citroënu C3 můžete porovnat s předchozí generací i ostatními malými hatchbacky zde.

V nabídce jsou i dva naftové čtyřválce 1.6 BlueHDI také s pětistupňovým manuálním řazením a s výkony 55 a 74 kW. Slabší verze opět dělá z nové C3 jeden z nejlínějších malých hatchbacků na trhu a proti minulé generaci si při zrychlení z 0 na 100 km/h o 2,4 s pohoršila. Silnější se blíží alespoň k průměru. Žádný z motorů na začátku prodeje ale nedělá z C3 živé auto. Oba naftové motory jsou v porovnání se soupeři nadprůměrně úsporné.

reklama

1.2 PureTech/50 kW

Tento motor nebyl dosud testován.

1.2 PureTech/60 kW

Tento motor nebyl dosud testován.

1.2 PureTech/81 kW

Tento motor nebyl dosud testován.

1.2 PureTech/81 kW EAT6

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Tradičně slabá stránka Citroënu C3.

U benzinového motoru to ještě šlo. Dráhy sice byly delší a zatuhlejší, ale v rozumné míře.

Verze s naftovým motorem měla řazení velmi dlouhé a rozbředlé, pomalé, se značnými bočními vůlemi. Navíc mě děsilo, že se dá páka posunout při rychlé jízdě vpřed do pozice, kde jsem ze setrvačnosti očekával šestku, ale u C3 tam je zpátečka. Naštěstí jsem nikdy nepustil spojku, takže nevím, co by se stalo.  

Řízení

S ním jsem žádný problém neměl. Posilovač je naladěný příjemně a plynule.

Podvozek

Testoval jsem pouze auta na netypických příplatkových sedmnáctipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 205/50 R17. Základní varianta standardně vyjíždí na pneumatikách 185/65 R15, nejvyšší výbava Shine na 205/55 R16.

Zkoušené verze by tedy teoreticky měly mít lepší jízdní vlastnosti než běžné auto. Nebo minimálně jistější v zatáčkách. S benzinovým autem jsem jel krátce po městě, takže nemohu soudit, to naftové mě ale rozhodně nenadchlo.

Na vině mohou být částečně zimní pneumatiky Barum Polaris, které při nezávislých testech gum dosahovaly horších výsledků na mokru. A to nás pronásledovalo ve velké části testu. Auto mi na mokré vozovce připadalo velmi nedotáčivé, což umocňovala příď zatížená naftovým motorem. Stabilizace musela s nedotáčivým smykem často a silně bojovat. Lepší to bylo v pozvolnějších obloucích, naopak výrazně horší na nerovné silnici, kde navíc podvozek nepříjemně odskakoval. Celkově bych jízdní vlastnosti auta v zatáčkách zařadil mezi nejhorší nepříč všemi třídami. Věřím ale, že s lehčím benzinovým motorem bych tak kritický nebyl.

O něco lepší byla schopnost nabízet posádce komfort. Relativně měkké tlumení dobře fungovalo na menších nerovnostech typu dlažebních kostek nebo podélných spár. Auto tam sice bylo hlučné, ale zadek řidiče si v klidu hověl.

Nepříjemnosti se dostavovaly při projetí větších nerovností typu propadlých kanálů. To byla slyšet nejen rána, ale vnímal jsem i ráz.

Zkoušel jsem Citroën C3 také při jízdě vysokou rychlostí po dálnici a nad 160 km/h už jsem z podvozku neměl dobrý pocit. Většina malých hatchbacků nabízí vyspělejší jízdní vlastnosti.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus