ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Citroënu C3 Aircross
1. prosince 2018

Citroën C3 Aircross je malé poloterénní auto módní kategorie SUV (přehled všech takzvaných Baby SUV najdete zde), které částečně nahradilo malé MPV C3 Picasso. Aby neztratil všechny jeho zákazníky, ponechal si některé prvky z jeho variabilního interiéru - například možnost posouvat zadní sedadla nebo nastavovat sklon jejich opěradel.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Kdo si SUV pořizuje kvůli tomu, že se v nich sedí výš a dobře se do nich nastupuje, bude spokojen.

Potěší také výhled do předoboku, který je díky šikovnému umístění zrcátka nadprůměrně dobrý.

U testovaného auta navíc s orientací kolem pomáhala parkovací kamera. Ta je stejně jako senzory za příplatek.

Přijde mi ale, že dozadu do stran je vidět o trochu hůř než tomu bylo u C3 Picasso. I kvůli tomu stylovému polepu na zadních bočních oknech.

Řidič sedí daleko od čelního skla. Za prvé kvůli masivní přístrojové desce a za druhé kvůli tomu, že volant nelze k paluce přirazit moc blízko. Pro někoho tedy může být pozice za volantem dost nezvyklá. Když se pak rozhodne se raději víc odsunout, může okrádat pasažéry vzadu o místo na nohy.

Ačkoli zvenku C3 Aircross vypadá větší, než ve skutečnosti je, uvnitř se odhalí pravda. Šířka interiéru v loktech je totiž i subjektivně hodně slabá.

Základní celolátková sedadla, která můžete vidět v základní sadě fotek na začátku příští kapitoly, už nejsou tak gaučovitá, jak u Citroënu bývala. Pohodlí jim však i díky širokému sedáku nechybí. Nejsou úplně marné ani co se týká držení v zatáčkách. Na delších cestách mne v nich ale občas bolela záda v bederní oblasti.

Sedadla u jednoho z testovaných kusů měla příplatkové čalounění s kombinací látky a kůže a vypadala luxusně.

Vyhřívání sedadel (za příplatek) se nachází neprakticky na rohu sedáku.

Volant je velký a výrazný. Příjemně se díky dobrému tvarování drží. Ten, který vidíte, tedy potažený kůží, ale patří až ke standardu od druhé výbavy Feel. Jak vypadá plastový volant v základní verzi Live, zatím nevíme.

Vidíte, že provedení dekorů se na volantu může lišit.

Různými tlačítky a rolery se z něj dá ovládat řada funkcí. Například tempomat (standard) nebo audiosoustava (je v autě od druhé výbavy Feel). Ovladače jsou rozmístěné intuitivně.

Na přístroje je vidět dobře, mají jednoduché rozmístění a grafiku shodnou s ostatními citroëny.

V testovaných autech se navíc nejdůležitější informace promítaly přímo do zorného pole řidiče na příplatkovou desku vysouvající se z přístrojové desky.

Umístění a jas tohoto takzvaného head-up displeje se nastavuje tlačítky vedle světel.

Středovému panelu testovaného auta dominuje už od druhé výbavy Feel sedmipalcový barevný dotekový displej multimediálního systému. Trochu mi vadí, že se od něj odráží světlo a snadno se upatlá, v ostrém denním světle je pak na něj někdy hůř vidět. Grafika je ale celkem slušná, stejně tak i odezva. Neliší se od systémů ostatních citroënů, kdo s nimi má zkušenost, snadno se zorientuje.

Potěší i dobře umístěný USB port nebo možnost bezdrátového dobíjení mobilu (za příplatek).

Kdo si rád vybírá zajímavé barevné řešení v interiéru, bude z konfigurátoru Citroënu nadšený. Třeba oranžová kombinace na palubní desce spolu s detaily na volantu vypadá rozhodně originálně. Výdechy klimatizace mají rovněž nezaměnitelný styl.

Citroën zavedl aplikaci v mobilu, která zastupuje klasický papírový návod k obsluze. Co nevíte, jak se používá a jak funguje, můžete na to zaměřit fotoaparát v mobilu a aplikace vám vše vysvětlí a poradí.

Co se mi ale nelíbí, je absence držáku na nápoje hned u řidiče.

A také se mi nelíbilo, že za deště někdy stěřače vzdorovaly a jejich chod byl velmi trhavý.

Citroën C3 Aircross má už v základní výbavě několik bezpečnostních asistentů. Nechybí například upozornění na vybočení z jízdního pruhu, systém rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost nebo pomoc při rozjezdu do svahu. Za příplatek lze mít systém sledování mrtvého úhlu. Ten by mohl mít výraznější varování než svícení a blikání nepříliš viditelné oranžové diody umístěné v zrcátkách.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Citroën C3 Aircross měří na délku 4154 mm, řadí se tedy mezi průměrně dlouhá malá SUV.

Interiér jsme si změřili naší metodikou. Z hlediska podélné prostornosti, tedy místa na nohy, to není žádná sláva. Přesto by si za sebe pohodlně sedli dva cestující s výškou kolem 180 cm. Nedřeli by si koleny ani hlavy o strop, i když i vertikálním místem na zadních sedadlech patří C3 Aircross k podprůměru. 

C3 Aircross je plnohodnotně pětimístným autem, protože opěrka kvalitně opírá hlavu i prostřednímu cestujícímu ve druhé řadě. Navíc není prostřední místo nějak extrémně tvrdé. Do auta se velmi pohodlně nastupuje. Tři dospělí lidé se ale ve druhé řadě budou dost mačkat, protože nesmíme zapomenout, že je C3 Aircross malé auto a i na poměry malých SUV je šířka v loktech jen průměrná.

Testovaná verze disponovala posouváním zadních sedadel a polohováním jejich opěradel. To je k dispozici až pro nejvyšší výbavu Shine zdarma, anebo za příplatek u druhé výbavy Feel, případně v rámci paketu.

Mezi malými SUV jde o unikátní funkce. Líbilo se mi hlavně polohování sedadel, protože pro běžnou jízdu je použitelná i vzpřímenější poloha, která znamená více místa pro náklad. Ležatá poloha láká ke spánku a potěší rodiče malých dětí. Prckům v sedačkách pak hlavičky při brzdění během spánku nepřepadávají dopředu.

Posouvání sedadel vzhledem k podprůměrné podélné prostornosti příliš velký praktický význam nemá. Při odsunutí sedadel co nejvíce dopředu lze ale vytvořit prostor v kufru o objemu 520 litrů.

Potěší i to, že zadní sedadla během sklápění zajíždějí do podlahy, takže vzniká dostatek místa na převážení rozměrných předmětů. 

Prostřední opěradlo lze ve výbavě Shine sklopit a vytvořit tak stolek s držáky na nápoje. Ve velké mezeře téměř suplující praktické dělení opěradel zadních sedadel v poměru 40:20:40 lze případně protáhnout v zimě vak s lyžemi, aniž by byl narušen komfort čtyřčlenné posádky. 

Velmi se mi líbí detail, kterým je držák zadních bezpečnostních pásů. Je to jen obyčejný plastový háček, který ale udrží pás na svém místě, když opěradla sklápíte a zase vracíte zpět. Nestane se tak, že pás přiskřípnete pod opěradlem.

Základním objemem kufru 410 litrů tento vůz většinu malých SUV převyšuje. Podle našich měření je zavazadlový prostor nadprůměrně dlouhý i hluboký, ale trochu úzký.

Každý Citroën C3 Aircross disponuje ve standardní výbavě mezipodlahou, která slouží k vyrovnání schodu, který se vytváří po sklápění zadních sedadel. Falešná podlaha se dá uložit i ve spodní poloze, nebo zcela z vozu vyjmout. Manipuluje se s ní dobře.

V kufru ale není moc doplňků, které by nějak zlepšovaly jeho praktičnost. Je tu světlo, na bocích jsou úchyty, které by měly udržet ucho tašky, jsou ale docela malé, takže neposlouží stoprocentně.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Základním motorem je tříválcová zážehová dvanáctistovka s výkonem 60 kW. Tři válce a objem 1,2 litru, ovšem s přeplňováním turbodmychadlem, má agregát s výkony 81 kW nebo 96 kW. Turbodiesel 1.6 Blue…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus