ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Citroënu C3 Aircross
1. prosince 2018

Citroën C3 Aircross je malé poloterénní auto módní kategorie SUV (přehled všech takzvaných Baby SUV najdete zde), které částečně nahradilo malé MPV C3 Picasso. Aby neztratil všechny jeho zákazníky, ponechal si některé prvky z jeho variabilního interiéru - například možnost posouvat zadní sedadla nebo nastavovat sklon jejich opěradel.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Citroën C3 Aircross je malé poloterénní auto módní kategorie SUV (přehled všech takzvaných Baby SUV najdete zde), které částečně nahradilo malé MPV C3 Picasso. Aby neztratil všechny jeho zákazníky, ponechal si některé prvky z jeho variabilního interiéru - například možnost posouvat zadní sedadla nebo nastavovat sklon jejich opěradel.

Jde o věci dostupné v nejvyšší výbavě, nebo za příplatek, přesto je to pro C3 Aircross v rámci malých SUV konkurenční výhoda.

Dále C3 Aircross potěší při porovnání s ostatními malými SUV zejména objemným zavazadlovým prostorem a úspornými motory. Příznivé jsou i ceny.

Za slabiny naopak považuji především jízdní vlastnosti na nerovném povrchu v zatáčkách a kostrbaté řazení. Rozhodně to není auto, které by oslovilo řidičské nadšence.

Velmi ale zaujme designem, kdo má rád originální interiéry a výrazný francouzský styl, bude se mu toto malé SUV líbit. Problémem může být, že Citroën má v nabídce ještě C4 Cactus, který je C3 Aircross velmi blízko. A to i přesto, že se z něj značka po faceliftu rozhodla papírově udělat hatchback místo SUV.

Stejně jako drtivá většina ostatních malých SUV neslouží ani Citroën C3 Aircross k jízdě v terénu. Vždyť ani nemůže mít pohon všech kol, což je v této kategorii spíše standardem než výjimkou.

Kupovat si ho budou zejména jednotlivci a páry na začátku a konci řidičské kariéry, dobře však poslouží i menším rodinám.

Citroën C3 Aircross má společný technický základ s Opelem Crossland X. Na českém trhu se prodává od října 2017.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Je to francouzské auto každým coulem.

Citroëny si vždy zakládaly na originalitě. A i když se vyrojilo mnoho malých SUV, umí C3 Aircross vystoupit z davu. Zaujme jak zvenčí, tak zevnitř.

Designem zapadá do současné nabídky značky Citroën. Má excentrické linky, tvary, detaily.

Tento kus měl za příplatek detaily v černém laku na zpětných zrcátkách, střešní ližiny a také detail s polepem na zadních bočních oknech. Že to příliš neprospívá výhledu, je nasnadě.

Každopádně Citroën C3 Aircross budí dojem výrazně většího auta, než ve skutečnosti je. Toho jsme si ale všimli už i u Opelu Crossland X.

Přístrojová deska, sedačky i ovladače v testovaných autech, to vše křičelo do světa, že nemá nic společného s introvertní povahou. Možností, jak si auto barevně  individualizovat, je moře. Kombinací je totiž nespočet, údajně asi 85.

Nás první testovaný kus měl světle hnědé kožené čalounění v kombinaci s kostkovanou látkou. Rozhodně to působí originálně. Zajímavé barevné kombinace ale mohou mít i čistě látková sedadla, personalizaci lze provádět i pomocí různch diplňl s kontrastními barvami - ať už na karoserii, nebo uvnitř vozu.

Zajímavým prvkem interiéru je rovněž netradiční tvar parkovací brzdy.

Kvalita materiálů i jejich zpracování nám u vyšperkovaných testovaných verzí připadala na malé SUV nadprůměrně vysoká. Míra hluku v kabině ale byla vyšší, než bychom ui u malého SUV očekávali. Zejména ve vyšších rychlostech na dálnici pronikal do kabiny svist vzduchu kolem zrcátek i valivý hluk od pneumatik.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Kdo si SUV pořizuje kvůli tomu, že se v nich sedí výš a dobře se do nich nastupuje, bude spokojen. Potěší také výhled do předoboku, který je díky šikovnému umístění zrcátka nadprůměrně dobrý. …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus