ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nového Citroënu C1
2. září 2014

Druhá generace pětidveřového miniauta sjíždí z linek z továrny v Ovčárech u Kolína spolu se svými sourozenci Peugeotem 108 a Toyotou Aygo.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Druhá generace pětidveřového miniauta sjíždí z linek z továrny v Ovčárech u Kolína spolu se svými sourozenci Peugeotem 108 a Toyotou Aygo.

Existuje i třídveřová verze, kterou vedeme jako samostatný model, a pro český trh nemá zdaleka takový význam. I tradiční zájemci o nejmenší auta, tedy důchodci a začínající řidiči totiž u nás raději volí jen mírně dražší a výrazně praktičtější dva páry dveří.

Jedno z nejmenších pětidveřových aut na trhu zaujme v porovnání s konkurencí designem jak zvenčí tak uvnitř. Kuriozitu představují světlomety rozdělené do tří samostatných částí nebo příplatková elektricky stahovací plátěná střecha, díky níž lze z auta udělat poloviční kabriolet.

Silnými zbraněmi nového Citroënu C1 v porovnání se soupeři jsou rovněž komfortní podvozek a vyspělost multimediálního systému. Litrový tříválcový motor potěší nízkou spotřebou, k dispozici je i silnější, dynamičtější, ale také hlasitější a výrazně vibrující dvanáctistovka.

Mezi největší slabiny patří malý zavazadlový prostor a řada příznaků lacinosti typu holých plechů, hlasitě fungujících ovladačů nebo plechového zavírání zadních dveří.

Druhá generace Citroënu C1 se v Česku prodává od léta 2014.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Nové Citroëny sázejí na extravaganci a C1 nepatří mezi výjimky. Její karoserie sice není tak křiklavá jako výrazné písmeno X u Toyoty Aygo, ale rozhodně nenajdete u jiného auta podobný typ světlometů rozdělený do třech částí.

Standardní výbavu každé C1 představuje spodní diodové denní svícení. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Kulatý světlomet trochu připomínající Škodu Yeti před modernizací obsahuje potkávací a dálkovou lampu.

Vrchní světlo, které se podle mě podobá čumáku krokodýla, zajišťuje blinkry a obrysovky.

A kde jsou mlhovky? Ty v ceníku nenajdete a můžete si je pořídit pouze z katalogu příslušenství. Vejdou se mezi proužek LED denního svícení a masku chladiče.

Stejně jako ostatní auta z Kolína lze i karoserii i vnitřek Citroënu C1 za příplatek přizpůsobit osobnímu vkusu. Zatímco Aygo na to jde prostřednictvím výměnných dílů a 108 zvolila cestu tematických polepů, Citroën C1 nabízí například tři různé barvy plátěné střechy (ta se jmenuje Airscape a patří ke standardu nejvyšší výbavy Shine) nebo dvě barevná provedení interiéru (červené a bílé). Ten ale není nudný ani v prostřední verzi Feel, protože holé plechy částečně přiznávají barvu karoserie v interiéru a čalounění sedadel dostalo zebří pruhy. Z příslušenství lze objednat i různobarevná litá kola nebo polep karoserie.

Zásadní změny proti předchozí generaci Citroënu C1 se odehrály na přístrojové desce, která působí u zvlášť v nejvyšší výbavě s velkým displejem multimediálního systému podstatně modernějším dojmem.

Detailní průzkum však odhalí výhradně tvrdé a například při zavírání schránky spolujezdce i velmi křaplavé plasty. Ještě horší je zabouchnutí zadních dveří, a vrcholem lacinosti pro mě byl zvuk puštěné kliky na nich. Hodně připomínal kopnutí do prázdné konzervy. Citroën C1 se zkrátka nezbavil zdaleka všech příznaků lacinosti předchozí generace.

Některé ovladače pracují příliš hlučně - platí to třeba pro ovládání manuální klimatizace nebo o zvuku doprovázejícím blinkry.

Vibrace tříválcového motoru 1.2 VTi pronikaly do kabiny dost silně a způsobovaly třeba nepříjemné klepání spon bezpečnostních pásů o plasty v interiéru.

Celkově mi však kabina připadala lépe odhlučněná než u předchůdce, zejména při jízdě po dálnici. Většina konkurentů je na tom ale lépe.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Došlo tu k velkému generačnímu posunu a to nejen vizuálnímu. Podle údajů výrobce sedí řidič o centimetr níž než dosud, subjektivně mi rozdíl připadal ještě větší. Zhoršil se tím výhled z auta zejm…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus