ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Citroënu C-Elysée
4. března 2013

Dvojče Peugeotu 301 představuje levnější alternativu například ke Škodě Rapid a naopak krok kupředu pro bývalé majitele podobně laděných, ale lacinějších a menších vozů Dacia Logan a Renault Thalia nebo starších škodovek.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Dvojče Peugeotu 301 představuje levnější alternativu například ke Škodě Rapid a naopak krok kupředu pro bývalé majitele podobně laděných, ale lacinějších a menších vozů Dacia Logan a Renault Thalia nebo starších škodovek.

Jezdíte často po rozbitých silnicích, upřednostňujete komfort před sportovní jízdou a chcete mít relativně prostorné auto za velmi rozumné peníze? Pak by vás mohl kompaktní sedan Citroën C-Elysée oslovit.

Mezi konkurenty boduje hlavně nízkou cenou, podélnou prostorností, délkou kufru a pohodlím na nekvalitních cestách. Vyhnout by se mu měli příznivci sportovní jízdy.

S poměrně luxusním vzhledem přístrojové desky ve stylu modelu C4 kontrastují některá velmi laciná řešení zvlášť v oblasti zavazadelníku. Kabina je hodně úzká a vadily mi pahýly místo hlavových opěrek na zadních sedadlech.

Podle mě budou Citroën C-Elysée v Česku kupovat hlavně samotní muži a páry staršího věku z venkova, posloužit však může i méně náročným rodinám.

C-Elysée se vyrábí ve španělském Vigu. V Evropě se prodává pouze ve východní části kontinentu. Na náš trh přijelo v listopadu 2012.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Citroën C-Elysée zepředu hodně připomíná C4, což na mě nepůsobí tak sexy jako příď jeho sourozence Peugeotu 301 inspirovaná manažerskou 508. Rozhodně mne ale vizáž auta ani neuráží.

Lacinost není zřetelná na první pohled. Stačí ale poklepat na víko kufru a máte pocit, že ťukáte na prázdnou plechovku od šprotů. Také pohled na zcela nezakryté kovové části poklopu zavazadelníku a jeho držadel svědčí o velkých úsporách na některých místech Citroënu C-Elysée. Něco takového u Škody Rapid nenajdete. Fotku si můžete zvětšit kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Přístrojová deska se hodně podobá té z modelu C4, takže působé útulně a kvalitně, i když se na ní nacházejí pouze tvrdé plasty a objevili jsme spáru, jejíž šířka se postupně měnila. Každopádně na první pohled vypadá palubka alespoň z mého pohledu líbivěji než u Škody Rapid. Až tuhý chod ovladačů nebo hlasité zavření schránky před spolujezdcem prozradí, že máme co do činění s kategorií opravdu levných vozů.

Na druhou stranu ani při jízdě po brutálně rozbitých silnicích nikde nic nedrnčelo. Auto je totiž na drsné používání speciálně připraveno. Například přístrojová deska není uchycená pouhým nacvaknutím, ale festovním přišroubováním, to samé třeba výplně dveří. Docela tlumené mi připadalo jejich zavírání.

Karoserie se jeví jako docela tuhá, při přejíždění nerovností se téměř neotřásá.

Citroën C-Elysée je vozem značných kontrastů – některé věci vypadají téměř luxusně, jinde jsem odhalil velmi laciná řešení. 

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
I tady musím některé věci chválit a jiné kritizovat. Hned pod názvem kapitoly vidíte velkou fotku nejvyšší výbavy Exclusive, zde nabízím snímek prostřední výbavy Tendance. Ani ona nevypadá vůbec …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus