ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Citroënu C-Crosser
7. srpna 2010

Zatímco mezi velkoprostorovými auty hrají francouzské značky Citroën a Peugeot sdružené v koncernu PSA od začátku první ligu, módní vlnu aut do terénu trochu zaspaly. Aby se nemusely zdržovat vlastním vývojem, podepsaly dohodu o spolupráci se specialistou na auta s pohonem všech kol, firmou Mitsubishi. Jeho nový Outlander tak vznikl ve třech klonech. Ty francouzské nesou označení C-Crosser u Citroënu a 4007 u Peugeotu.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Zatímco mezi velkoprostorovými auty hrají francouzské značky Citroën a Peugeot sdružené v koncernu PSA od začátku první ligu, módní vlnu aut do terénu trochu zaspaly. Aby se nemusely zdržovat vlastním vývojem, podepsaly dohodu o spolupráci se specialistou na auta s pohonem všech kol, firmou Mitsubishi. Jeho nový Outlander tak vznikl ve třech klonech. Ty francouzské nesou označení C-Crosser u Citroënu a 4007 u Peugeotu.

Jde o zástupce střední třídy kategorie SUV, kteří se navenek i uvnitř liší pouze detaily. Technický základ stejně jako interiér jsou totožné. Citroën ale na rozdíl od Mitsubishi nenabízí jednodušší a levnější verzi s pohonem pouze jedné nápravy a bez možnosti posuvu sedadel druhé řady.

V ceníku Citroënu najdete jediný motor - diesel 2.2 HDI. Sourozenci jiných značek mají v nabídce i benzinovou pohonnou jednotku. C-Crosser ale u motoru 2.2 HDI nabízí suverénně nejlepší poměr ceny a výbavy. Mitsubishi totiž sází hlavně na dieselový dvoulitr od Volkswagenu, který Francouzi nenabízejí.

Mezi silné stránky Citroënu C-Crosser ve srovnání s ostatními středně velkými SUV patří nadprůměrné terénní schopnosti a výborně využitý vnitřní prostor, jehož uspořádání směle konkuruje velkoprostorovým autům. C-Crosser mimo jiné zvládne přepravu sedmi dospělých osob.

Za největší slabinu považuji příliš lehké a necitlivé řízení a omezený výběr motorů. Testovaný kus mě nenadchl ani kvalitou zpracování.

Citroën C-Crosser může sloužit jako plnohodnotný rodinný koráb, vybrat by si ho mohly také aktivní mladší páry. Umím si ho představit i jako služební auto.

Model spolu se svými sourozenci sjíždí z linek nizozemské továrny Mitsubishi NedCar. Na český trh přijel v roce 2007.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Citroën C-Crosser má v sobě z trojčat vyráběných na jedné lince nejvíc extravagance. Zvlášť příď charakterizují ostré a zahnuté křivky vycházející z motivu šípů ve firemním znaku.

Kromě firmního loga má C-Crosser ještě svůj speciální znak na boku karoserie.

Každý C-Crosser vyjíždí na litých kolech, nepotkáte žádného nuzáka na plecháčích.

Uvnitř se trojčata liší jen firemními nápisy a znáčky..

Objevil jsem je na volantu nebo displeji palubního počítače.

Přístrojovka sice není tak nápaditá, jak bývá u Citroënu zvykem, zato je přehlednější než u ostatních modelů značky.

Přístrojový štít se chlubí parádní grafikou.

Celokožené čalounění coby součást vyšší výbavy Exclusive navozuje luxusní dojem. Vždyť kůži najdete i na přístrojovce desce.

Pocit kvality ale dost sráželo rezonování a popraskávání v palubní desce stejně jako plechovější zvuk při zavírání dveří nebo některé ovladače s poměrně hlučným chodem. Také odhlučnění kabiny mohlo být lepší. Před testem C-Crosseru jsem jezdil s několika SUV o třídu menšími (Nissan Qashqai, Mitsubishi ASX a Kia Sportage), které mi připadaly tišší, tlumenější a festovnější. Testovaný citroën měl za sebou 15 000 km, které se na něm překvapivě dost podepsaly.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Nijak se neliší od sourozenců se znakem Mitsubishi a Peugeotu. Našel jsem v ní řadu skvělých věcí, ale i dost takových, které jiní podle mě dělají lépe. Volant nelze nastavit v horizontálním směr…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus