ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Citroënu Berlingo
20. července 2015

Dlouhodobě nejoblíbenější osobní verze dodávky na českém trhu se sice vyrábí teprve ve druhé generaci (od roku 2008), ale ta už prošla dvěma modernizacemi. První v roce 2012 zatraktivnila vzhled auta a druhá v roce 2015 se zaměřila zejména na parametry motorů.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Dlouhodobě nejoblíbenější osobní verze dodávky na českém trhu se sice vyrábí teprve ve druhé generaci (od roku 2008), ale ta už prošla dvěma modernizacemi. První v roce 2012 zatraktivnila vzhled auta a druhá v roce 2015 se zaměřila zejména na parametry motorů.

Berlingo přiblížilo vzhled karoserie i vnitřku auta osobním autům, stále však občas nezapře to, že bylo v první řadě vyrobeno jako dodávka a teprve z ní se odvodila osobní varianta.

Díky tomu nabízí lepší ceny a víc prostoru v kabině i kufru než čistě osobní multifunkční auta kategorie MPV. Zároveň však majitel dostane méně základní výbavy, jednodušší interiér, liknavější základní motory a trochu neohrabanější jízdní vlastnosti. Poslední testovaná varianta v roce 2015 s nejsilnějším naftovým motorem se mi ale z hlediska jízdy hodně líbila.

V nabídce je i stupeň výbavy XTR (na snímcích šedivé auto), který vypadá trochu jako kříženec s terénním autem, a zajišťuje o něco lepší ochranu před odletujícími kamínky. Existuje i sedmimístné provedení.

Berlingo i v osobní verzi kupují v první řadě živnostníci, teprve v té druhé páry a rodiny. Vyhovuje lidem, kteří požadují hlavně výborný poměr cena vs. prostor. A takových je v Česku hodně. Hodně často jsem viděl v zadní části Berlinga velké psy, takže velkou skupinou zákazníků osobní verze dodávky od Citroënu budou chovatelé.

Citroën Berlingo sjíždí s polu se svým dvojčetem Peugeotem Partner Tepee z linek továrny ve španělském Vigu.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Modernizace v roce 2015 mírně změnila design přídě. Pásek LED denního svícení (standard od druhé výbavy Feel) se posunul níž do plastového kosočtverce těsně nad mlhovky (patří k výbavě také od stupně Feel). Nárazník tak opticky více vyčnívá z auta.

Když vedle sebe postavím starší a novější verzi ve shodné výbavě XTR, tak se mi ta původní líbí víc, velkou roli ale hraje i barva.

Výše si prohlédněte vývoj designu Berlinga druhé generace. Vlevo máte verzi z roku 2008, uprostřed z roku 2012 a vpravo z roku 2015. Fotky se dají zvětšit kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Citroën vzhledem trochu maskuje dodávkový původ. Pořád je to vysoká krabice, ale zabalená do elegantního hávu.

Totéž v roce 2008 a s přimhouřenýma očima i v roce 2012 platilo o interiéru. Členitá přístrojová deska si zajímavostí nezadala s řadou MPV a uspořádaností i logikou zvláště sourozence od Citroënu dokonce překonávala. V současnosti ale klasické osobáky typu nové generace C4 Picasso vypadají mnohem moderněji. Nový dotekový displej na středovém panelu, navíc standardně montovaný pouze do nejvyšší výbavy Shine, to nezvrátil.

Útulnost zvyšuje příplatkový paket Modutop, který jsem testoval u verze před modernizací, s multifunkční střechou obsahující čtyři samostatná okna bez možnosti otevírání. Tady se designeři opravdu vyřádili a podle mne se jim dílo hodně povedlo.

Prostřední konzole slouží jako jedna velká odkládací přehrádka. Věci se do ní ukládají shora.

Zároveň funguje jako ventilační a klimatizační jednotka.

Součástí paketu je i zadní schránka s dvojitým přístupem. Dá se do ní totiž dostat jak z kabiny...

...tak zvenčí po otevření pátých dveří. Zavřená ani příliš nesnižuje vstup do kufru, navíc se dá lehce z auta vyndat.

V Berlingu nenajdete jiné než tvrdé plasty, které tak po poklepání na ně hlasitě připomínají užitkový původ vozu.

Ten nezapře ani plechové zavírání dveří, hlasitější zavírání schránek a chodu některých ovladačů. Po modernizacích se ale zlepšilo odhlučnění a celkově na mě z aut testovaných po roce 2012 (takže i ve verzi z roku 2015) dýchala větší kvalita než z dříve recenzovaných verzí. V tom se Berlingo vyrovnalo svému dříve luxusněji vnímanému dvojčeti - Peugeotu Partner.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Praktická a na poměry auta vzniklého z dodávky i nečekaně útulná. Výhled z Berlinga je excelentní. A to i směrem dozadu. Parkovací senzory jsem ani nepotřeboval, ale jako standard jsou k d…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus