ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test třetí generace Citroënu Berlingo
21. října 2018

I když už se Citroën Berlingo prodává na českém trhu od roku 1996, přijela v roce 2008 teprve třetí generace osobní verze malé dodávky. V posledních letech jde o nejprodávanější citroën na českém trhu.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Ondřej BěhalOndřej Běhal

I když už se Citroën Berlingo prodává na českém trhu od roku 1996, přijela v roce 2008 teprve třetí generace osobní verze malé dodávky. V posledních letech jde o nejprodávanější citroën na českém trhu.

Nové Berlingo se designem, vybavením interiéru i jízdními vlastnostmi opět o něco přiblížilo čistě osobním MPV, která pomalu vymírají a nahrazují je vozy kategorie SUV. Stále však občas nezapře, že se prodává i jako čistě užitkové dodávkové auto.

Díky tomu nabídne lepší ceny a víc prostoru v kabině i kufru než čistokrevné osobáky. Zároveň však majitel dostane o něco chudší standardní výbavu, liknavější základní naftový motor a o něco neohrabanější jízdní vlastnosti.

Při porovnání s přímými konkurenty naopak Berlingo úrovní výbavy boduje, stejně jako stylem a komfortem. Potěší objemný a široký zavazadlový prostor i úspornost pohonných jednotek.

V nabídce je stejně jako u Berlinga druhé generace i stupeň výbavy XTR, který vypadá trochu jako kříženec s SUV a zajišťuje o něco lepší ochranu karoserie třeba před odletujícími kamínky. Zatím jsem testoval právě pouze tuto verzi.

Kromě pětimístného existuje i sedmimístné provedení. Jako samostatný model vedeme prodloužený Citroën Berlingo XL.

Myslím si, že u nového Citroënu Berlingo přibude mezi zákazníky větší podíl rodin a párů na úkor živnostníků, i když i oni si ho budou nadále pořizovat. Importér předpokládá průměrný věk zájemců o Berlingo kolem padesáti let, z osmdesáti procent půjde o muže. Měli by pocházet hlavně z menších měst a vesnic.

Citroën Berlingo se vyrábí se svými sourozenci Opelem Combo Life a Peugeotem Rifter ve španělském Vigu a portugalském Mangualde.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Vzhled přídě nového Berlinga navazuje na ostatní nové citroëny, takže využívá typického dělení hlavních světlometů na dva díly. Vrchní pásek je vyhrazen dennímu svícení (s technologií LED od druhé výbavy Feel). Pod ním se nacházejí potkávací a dálkové žárovky. Od stupně Feel ještě osvětlení doplňují mlhové světlomety ve spodní části nárazníku.

Třetí generaci Citroënu Berlingo se podle mne zatím úplně nejlépe ze všech daří maskovat dodávkový původ vozu. I když je to pořád krabicovité auto, jeho tvary mnohem více evokují osobák kategorie MPV. A vysoké použití nelakového plastu včetně ochranných kapslí AirBump na spodní části dveří připomínají i poloterénní SUV.

To platilo zvlášť o testované verzi s paketem XTR a deflektorem předního a zadního nárazníku v barvě karoserie.

Provedení XTR také zaujme oranžovými lemy mlhovek. Stejná barva osvěžuje i černé kapsle AirBumps a objevuje se i v interiéru.

Takto vypadá Citroën Berlingo Shine bez paketu XTR.

Celkově na mě testované Berlingo zvenčí působilo jako robustní rodinné auto, které vypadá rozměrnější, než ve skutečnosti je. Zároveň jde mezi konkurenty o vůz nezaměnitelný a výrazný.

Nápaditý interiér působí díky mezigenerační změně moderně a člověk si uvnitř zase připadá o něco více jako v klasickém osobním autě než v dodávce.

To rozhodně platilo o testované verzi s panoramatickým střešním oknem pojmenovaným stejně jako dříve Modutop. Jeho součástí je stejně jako dříve odkládací podélný středový panel, který je ale nově průhledný a efektně podsvětlený. Během testu jsem ale nepřišel na to, jak jeho osvětlení ztlumit, takže mě v noci někdy trochu rušilo.

Součástí střechy Modutop je schránka upevněná v zadní části stropu, do které se lze dostat jak z kabiny tak zvenčí po otevření pátých dveří, nebo pouze jejich prosklení (tato funkce patří také ke standardu verze Shine). Zavřená ani příliš nesnižuje vstup do kufru, navíc se dá z auta lehce vyjmout.

Dodávkový původ auta stále trochu připomíná o něco hlasitější zavírání dveří, schránek a chodu některých ovladačů. I v této oblasti ale došlo u třetí generace Citroënu Berlingo při porovnání se starší verzí ke zlepšení a přiblížení průměru čistokrevných osobních MPV. Z hlediska celkového odhlučnění se alespoň na základě dojmů z testované verze Berlingo již na tuto úroveň dostalo.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Šoférovo pracoviště je útulné a relativně vzdušné, byť z pravé strany je pán vozu trochu omezen středovým panelem, ze kterého vyrůstá řadicí páka. Poloostrov vyrůstající z přístrojové desky mi připa…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus