ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test třetí generace Citroënu C4 Picasso
14. září 2013

Vesmírná loď nebo bezedná kabelka kouzelnice Hermiony z Harryho Pottera – to jsou přirovnání, která mne napadla při testování třetí generace kompaktního víceúčelového vozu (MPV) Citroën C4 Picasso.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Vesmírná loď nebo bezedná kabelka kouzelnice Hermiony z Harryho Pottera – to jsou přirovnání, která mne napadla při testování třetí generace kompaktního víceúčelového vozu (MPV) Citroën C4 Picasso.

Opět jde o auto, které vyhoví zejména rodinným požadavkům, v porovnání s předchozí generací ale nabízí i radost z jízdy.

I když se jeho karoserie zkrátila, uvnitř se zvětšilo místo na nohy, narostla i délka a objem zavazadlového prostoru. Právě podélná prostornost, velikost kufru, ale i šířka v loktech patří ke konkurenčním výhodám nové C4 Picasso. Potěší rovněž úspornost motorů, ty naftové žerou v porovnání s konkurenty rekordně málo paliva. Dramaticky se proti předchůdkyni zlepšila kvalita manuálního řazení.

Slabiny? Příliš vysoký prostředek přístrojové desky, občasné povrzávání a otřásání, které zřejmě bude specialitou verzí s prosklenou střechou, málo dynamický projev většiny motorů.

Nový Citroën C4 Picasso se na českém trhu prodává od srpna 2013. Se zpožděním několika měsíců dorazila prodloužená verze Grand s až sedmimístnou kapacitou, kterou vedeme jako samostatný model.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Naposledy mě vzhledem takhle šokovala Honda Civic.

Příď nové C4 Picasso vypadá díky přimhouřenému proužku LED denního svícení navazujícím na chromovanou lištu a posazenému výš než hlavní světlomety jako něco mezi Robocopem, Transformerem a kosmickou lodí z Matrixu. Živý dojem není o nic méně působivější než na obrázcích. Nová C4 Picasso prostě zepředu vypadá jako auto, které přiletělo z budoucnosti. A mě se hodně líbí.

Záď už zdaleka tak originální není. Zadní svítilny mi dost připomněly VW Golf, tvar pátých dveří zase vozy Audi. Ladí ale s přídí.

Přístrojová deska navazuje na high-tech vizáž karoserie.

Testovaným autům ve třetím a čtvrtém stupni výbavy (ze čtyř) dominovaly dva velké displeje. Velký spodní dotykový, který dostanete s každou C4 Picasso, a vrchní gigantický dvanáctipalcový (standard od stupně Intensive), z něhož se budou těšit majitelé dražších verzí.

I když mi některé pasáže palubky připadaly trochu prázdné, cením si na ní toho, jak ideově navazuje na karoserii.

Odhlučnění kabiny obou testovaných aut bylo nadprůměrné, použité materiály jsou příjemné na dotek a vypadají kvalitně. Obě zkoušená Picassa ale na nerovnostech trochu povrzávala a otřásala se, s čímž zřejmě budou muset počítat majitelé vozů s efektní příplatkovou prosklenou střechou - stejně jako s přehříváním interiéru. S klasickou plechovou střechou jsme zatím novinku netestovali.  

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Neuvěřitelně vzdušná na kompaktní auto, připadal jsem si trochu jako v obřím Renaultu Espace. Zvenčí vypadá C4 Picasso kompaktně, skoro jako nějaký hatchback. Po nástupu dovnitř jsem si ale okamži…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus