ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Citroënu Grand C4 Picasso
25. ledna 2010

Prodloužená varianta modelu C4 Picasso délkou patří spíš do střední třídy, ale ostatní rozměry i cena jej řadí mezi kompakty, kam jsem ho po přimhouření obou očí šoupnul i já. Mezi konkurenty není takové protažení v zájmu převozu sedmi osob zase tak zvláštní.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Prodloužená varianta modelu C4 Picasso délkou patří spíš do střední třídy, ale ostatní rozměry i cena jej řadí mezi kompakty, kam jsem ho po přimhouření obou očí šoupnul i já. Mezi konkurenty není takové protažení v zájmu převozu sedmi osob zase tak zvláštní.

Sedmimístnou kapacitu v kompaktním balení tedy nabízí více aut, Grand C4 Picasso je mezi nimi jedna z nejdelších. Překvapivě se ale její vnější délka tolik neprojevuje na podélném prostoru. V téhle disciplíně je většina konkurentů silnější. C4 Picasso naopak dominuje do výšky a šířky. Převézt až sedm dospělých cestujících dokáže, avšak maximálně dva z nich mohou mít vyšší postavu.

Mezi další silné stránky sedmimístného Picassa patří poměr ceny a výbavy nebo promyšlený systém sklápění a posouvání druhé a třetí řady sedadel. Ten umožňuje dle libosti a během pár vteřin měnit interiér podle toho, zda je potřeba odvézt více osob, nebo nákladu. Líbil se mi i jízdní projev velkoprostorového vozu.

Výraznější slabinou tak bude pouze kvalita řazení, kterou jsem měl ale zatím možnost otestovat pouze v podobě takzvané robotizované převodovky. Ta navenek funguje jako automat, ale uvnitř má součástky z běžné manuální převodovky.

Každému také nemusí sednout některé originální ovládací prvky jako například volant s pevným středem.

Prodloužená C4 Picasso přijela na český trh o něco dříve než pětimístná verze, na konci roku 2006. Vyrábí se ve Francii.

Koncem roku 2010 prodělala velmi decentní změnu vzhledu, kterou poznáte u vyšších výbav podle proužku LED světlometů pro denní svícení (v testu jsou zatím obrázky varianty před tímto faceliftem).

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Šípovitý design použitý na první generaci C4 tady dostává elegantnější rozměr. Ne, že by bylo velké C4 Picasso nějak moc líbivé, nebo výrazné, ale originalitu mu rozhodně upřít nelze.

Totéž platí také o interiéru plném netradičních křivek i řešení. Pocity libosti nevyvolával ani tak u zraku jako u hmatu a čichu. Všechny materiály totiž působí opravdu kvalitně. Dojem ze zpracování se u Picassa proti starší C4 posunul o třídu výš. Dveře se zavírají tlumeněji, schránka před spolujezdcem nekřápne tak nepříjemně. Odhlučnění kabiny patří mezi průměr. Hlavně na dálnici proniká dovnitř docela výrazně hluk od pneumatik. Také přejetí každé větší díry doprovodily nepěkné zvuky.  

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Shodná s pětimístnou C4 Picasso a hodně připomíná předchozí generaci C4. Celé to ale působí mnohem noblesněji, útulněji a hlavně vzdušněji. Dojem vzdušnosti vyvolává velká vnitřní, vyšší poloha s…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus