ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Citroënu C3
19. března 2011

Pětidveřové auto velikosti Škody Fabia, které propracovaným a líbivým designem míří především na ženy a mladé rodiny – takový je Citroën C3. Platí to nejen o první generaci prodávané od roku 2002, ale i o té druhé, která by ráda oslovila také muže.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Pětidveřové auto velikosti Škody Fabia, které propracovaným a líbivým designem míří především na ženy a mladé rodiny – takový je Citroën C3. Platí to nejen o první generaci prodávané od roku 2002, ale i o té druhé, která by ráda oslovila také muže.

Proti předchůdci se výrazně zlepšilo odhlučnění kabiny, auto působí komfortnějším a dospělejším dojmem. Kvalitou použitých materiálů a velikostí kufru patří nová C3 k absolutní špičce mezi malými auty. Potěší také parametry některých motorů i prostornost kabiny do délky a šířky. C3 uveze na zadním sedadle bez velkých kompromisů trojici dospělých.

Specialitou je čelní sklo zasahující až do půlky střechy – standard u nejvyšší verze Exclusive.

Nejslabší stránkou i nadále zůstává kvalita řazení.

Nová C3 vyráběná ve Francii se v Česku prodává od března 2010.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Druhé provedení nástupce kachny už zdaleka nepůsobí tak překvapivě jako první vydání, ale úspěšný designerský koncept rozvíjí v duchu nejmodernějších trendů. Podle mě se Citroënu povedlo postavit další výrazné, zajímavé a líbivé auto s vlastní osobností, které stejně jako konkurenční Ford Fiesta nebo Seat Ibiza rozzářilo vozový park na českých silnicích. Je ale fakt, že mnohem více se mi nový Citroën C3 líbí zepředu a z boku než zezadu. Tvar zadních světlometů mne neoslovil.

Nejdražší výbavová verze Exclusive nešetří efektními chromovými doplňky (lemování oken a vstupu do chladiče, kliky, držáky zrcátek), ani bez nich ve středním stupni Tendance (dříve SX - je na většině obrázků) ale auto nevypadá špatně.

Co se značce v poslední době hodně daří (například u C3 Picasso) jsou barvy, i u nové C3 je několik opravdu pěkných odstínů.

Co píšu o kabátku, lze přenést i na hodnocení vkusného a nápaditého interiéru s řadou pěkných detailů.

Přístrojovou desku dřívější prostřední verze SX vidíte vlevo, vpravo nejvyšší stupeň Exclusive ještě s řadou příplatků.

Také uvnitř auta přicházejí nižší verze proti Exclusive o spoustu dekorů (na spodní části volantu nebo na středovém panelu) a lesklých plastů.

Nejlevnější provedení Attraction jsem zatím neměl k dispozici.

Trochu zastarale působí pouze ty ovladače, které zůstaly stejné jako u předchozí generace a u ostatních modelů koncernu PSA

Jde například o páčky ovládání tempomatu a rychlostního limitu.

Trochu nepatřičně uvnitř auta, které by mohlo stát ve výloze klenotnictví, působí i velké ucho ovládání rádia pod volantem, nebo řadicí páka pětistupňové manuální převodovky.

Jak už to v poslední době bývá, měkčené plasty (standard od druhé výbavy Tendance) ovládly hlavně vrchní místa nápaditě tvarované přístrojové desky, která jsou viditelná na první pohled.

Ta skrytější, která ale přicházejí do častějšího kontaktu s nohama, zůstávají tvrdá a v případě odkládací schránky před spolujezdcem i trochu křaplavá. Na druhou stranu je spousta malých aut, která o měkčených plastech vůbec nikdy neslyšela.

Materiály „cé trojek“, se kterými jsem jezdil, byly nadmíru příjemné na pohled a dotyk. Dojem kvality trochu narušovalo tiché povrzávání, které se občas ze všech testovaných aut ozývalo v prudkých zatáčkách nebo při zdolávání nerovností.

Byl nadšený z odhlučnění auta třeba při jízdě po panelové dálnici, přejíždění větších děr a hrbolů ale způsobuje značný hluk.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Typická pro vozy koncernu PSA. Na první pohled nejen přátelská, ale také ergonomicky dokonalá a s citem pro detail. V průběhu většího množství ujetých kilometrů jsem ve většině citroënů a peugeotů…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus