ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW z4
2. září 2019

BMW Z4 je už legendárním roadsterem, který láká na zábavu za volantem. Návrat látkové střechy pak slibuje ještě větší hravost než v minulé generaci. Otázkou ale zůstává, zda zájemcům o zábavný roadster bude stačit čtyřválcový motor, nebo sáhnou po nákladném šestiválci.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Řidičova zóna

přístrojová deska

Za volantem se sedí nízko s nohama hodně dopředu, takže ve správné sportovní poloze. Kabina není překvapivě stísněná a podařilo se vyřešit i klasické neduhy v podobě mála odkládacích míst. Volant má ideální tlustý věnec a máte pocit, že jste srostlí s autem. Jde o verzi M s příplatkového sportovního paketu.
Vlevo pod volantem se ovládají světlomety.
Páčkou vlevo na volantu pak nejen směrovky, ale i postaru údaje palubního počítače. V tomhle je systém BMW někdy trochu složitější.
Kromě displeje nahrazujícího budíky tu máte také nejnovější iDrive. Ten je dotykový a má full HD rozlišení.
Systém se ale může ovládat zároveň i otočným voličem na středovém panelu, což je při jízdě jednodušší a řidič se nemusí tolik soustředit. Za zábavní systém v plné palbě se připlácí.
Displeje jsou už opravdu všude, má ho i klimatizace.
Pro nás je ale na palubě BMW Z4 nejdůležitější toto tlačítko. Když ho stisknete a podržíte, začne se skládat nebo natahovat střecha.
Skládání střechy je bleskové. Zvládá to za 10 sekund. A na rozdíl od řešení s pevnými panely nemusíte stát. Můžete jet klidně až 50 km/h. Brzdou provozu tak už nikdy nebudete.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Kabina překvapivě nepůsobí stísněně. A najdete tu i dobré odkládací prostory. Chytře je vymyšlená loketní opěrka. Když ji odklopíte, jsou v ní dva držáky na nápoje a na mobil. Můžete levou část nechat zavřenou a dát si na ni loket, do pravé otevřené se ale pořád vejde kelímek.
Střecha se neskládá přímo do kufru ale nad něj a tak má na rozdíl od řady jiných roadsterů a kabrioletů Z4 neměnný objem kufru. Ten je mimochodem velmi dobrý – 281 litrů. Ve dvou se pohodlně spakujete na celý víkend.
V kufru se vám nerozkutálí ani drobnosti díky malé síťce.
A tady by mohl být průvlak na lyže, ale to by nedávalo smysl. Sem schovejte lékárničku.

Auto jsme vzhledem k jeho využití a dvoumístné kabině neměřili.
 

Pokračovat na další kapitolu
Motory
BMW Z4 se aktuálně prodává ve třech motorizacích, se dvěma čtyřválci a jednám šestiválcem. Základem je sDrive20i s jedenkrát přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 145 kW, sDrive30i má dvě turba a 190 kW. V…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus