ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW z4
2. září 2019

BMW Z4 je už legendárním roadsterem, který láká na zábavu za volantem. Návrat látkové střechy pak slibuje ještě větší hravost než v minulé generaci. Otázkou ale zůstává, zda zájemcům o zábavný roadster bude stačit čtyřválcový motor, nebo sáhnou po nákladném šestiválci.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Motory, řazení, řízení, brzdy

BMW Z4 se aktuálně prodává ve třech motorizacích, se dvěma čtyřválci a jednám šestiválcem. Základem je sDrive20i s jedenkrát přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 145 kW, sDrive30i má dvě turba a 190 kW. Vrcholem je šestiválec M40i o výkonu 250 kW a se třemi litry objemu. Se všemi jednotkami se pojí automatická převodovka. Poháněná je zadní náprava. Diesel ani 4x4 v nabídce samozřejmě nejsou.

reklama

sDrive20i

Tento motor nebyl dosud testován.

sDrive30i

Silnější ze čtyřválců je naladěn na výkon 258 koní a díky turbodmychadlu s technologií TwinScroll dosahuje vysokého točivého momentu 400 Nm. Stovka by měla nastat za 5,4 sekundy. Což z něj dělá už v této verzi zajímavého konkurenta pro Porsche i Jaguar.

Dnešní doba dovoluje to, že i když máme k práci jen čtyři „hrnky“, dokáží vykouzlit rozumné množství síly a to tak, že pohodlně porazí dávný atmosférický šestiválec, který se montoval ještě do minulého Z4. Jediné, kde trochu čtyřválec pokulhává, je zvukový projev. Přece jen objem nahradit nejde a tak i když se výfukové potrubí snaží seč mu síly stačí, sonátu atmosférické šestky prostě nepřekoná. Jestli vám to ale tolik vadí, doporučujeme navštívit bazar.

Motor je pro Z4 ideální volbou a to i v kombinaci síly a spotřeby. Tu se nám podařilo podržet okolo 9 litrů benzinu na 100 km. Vzhledem k nádrži o velikosti 52 litrů může Z4 stále nabídnout poměrně rozumný dojezd. Určitě jsme čekali méně. Každopádně jde o auto použitelné každý den. Nejen o víkendu.

M40i

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Auto se dodává s osmistupňovým automatem. Ten řadí při běžném provozu bleskově, ve sportovním režimu ideálně motor vytáčí výš. Za studena se nám ale zdálo, že párkrát trochu škubl. To je ale jen drobnost.

U sportovního vozu je takřka nutnost volit manuálně převodové stupně. To se děje pěknými páčkami pod volantem, které se dobře mačkají a jsou kovové. Převodovka reaguje rychle.

Řízení

I když si mnozí mohou stěžovat, že BWM v posledních letech ztratilo svůj sportovní charakter, u Z4 to neplatí ani omylem. Přesné řízení s vysokou citlivostí krásně přenáší informace o silnici do dlaní řidiče. Stačí naznačit, ba ne, stačí se podívat do zatáčky a auto poslušně stáčí.

Podvozek

Pamatujte, že tohle je stroj na pilování vaší oblíbené klikaté silnice, nejlépe s vysoce kvalitním povrchem. BMW totiž nezapře, že je Německé a tak na českých sešívaných cestách trochu lomcuje s posádkou a poskakuje. To se na západ od našich hranic neděje.

Podvozek je tužší, aby podporoval sportovní jízdu a chuť k ovládání vozu plynem. Pocit z jízdy je na kvalitním povrchu povznášející. Akcelerace po hladkém asfaltu před zatáčkou, podřadit si, motor lehce zahartusí a já pod plynem vlétnu do šikany.

I se zapnutou stabilizací umí BMW lehce naznačit zádí, že by mělo chuť tancovat v driftu. Na veřejné komunikaci se to nesluší ani nepatří, ale schopnosti by k tomu byly. Na letišti pak klidně můžete pálit gumy do aleluja. Tedy pokud se vám za ně bude chtít platit.

Můžete si volit jízdní režimy, ale jde jen o formalitu. Nechte ho ve sportu téměř vždy a bude vám dělat radost.

Na závěr je potřeba zdůraznit, co je na BMW Z4. Je to hračka. Každý to o něm ví a ví to i samo o sobě. Proto ho i vy berte s nadhledem. Za jeho volantem máte mít hlavně radost z jízdy a větru ve vlasech. A pak dostanete třeba i zdvižené palce od ostatních řidičů.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus