ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW Z4
24. listopadu 2012

Sportovní kupé a díky dvoudílné elektricky stahovací střeše i roadster, tedy dvoumístné auto s nebem nad hlavou – to je BMW Z4.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Sportovní kupé a díky dvoudílné elektricky stahovací střeše i roadster, tedy dvoumístné auto s nebem nad hlavou – to je BMW Z4.

Žádné auto se stahovací střechou mi zatím nenabídlo tak pevnou karoserii bez kroucení a otřásání. S žádným jiným autem bez střechy jsem si zatím nedovolil cestovat tak vysokou rychlostí. Žádné jiné auto bez střechy nemá tak přitažlivě agresivní vizáž.

Největší daní za to je velmi omezený komfort na nerovnostech. Mrštností a zábavností v prudších zatáčkách se BMW Z4 nevyrovná Mazdě MX-5 nebo Toyotě GT86, i když ho s nimi spojuje pohon zadní nápravy. Zato působí sebevědoměji a dospěleji v rychlých obloucích.

Mezi výhody řadím i dynamiku motorů, sportovní manuální řazení a skvělé řízení. Naopak spoustu zájemců odradí vysoká cena, která není kompenzována bohatou základní výbavou, napotěší ani žravost šestiválců. Typickým majitelem BMW Z4 bude bohatý, sebevědomý mladý muž bez závazků s instinktem lovce a excentrickou povahou.

Druhá generace BMW Z4 přijela na český trh v roce 2009.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Zatímco první generace Z4 se vyráběla buď jako kupé, nebo jako roadster, aktuální vydání se přizpůsobilo módě kupé-kabrioletů a kombinuje obě verze v jednom balení.

Ať se střechou staženou nebo nataženou – BMW Z4 vypadá pořád parádně. Ze svalnaté karoserie čiší hodně líbivá agresivita.

Jediné, co mi trochu u dravčí siluety Z4 nehrálo, byla klasická prutová anténa, která podle mne byla i původcem nepříjemných zvuků při hodně vysokých dálničních rychlostech přes 200 km/h.

Dvoudílná střecha se po stisknutí tlačítka skládá docela jednoduše do prostoru v kufru – i se stažením oken to trvá 25 vteřin. Mechanismus skládání vypadá jednoduše a bytelně. Fotky si zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Při skládání střechy je nutné mít vytažený kryt zavazadlového prostoru, který odděluje místo pro náklad a místo pro střechu. Jinak se střecha nesloží.

Pozor na pohozené předměty v místech, kam se střecha skládá. Na vlastní kůži už jsem kvůli zapomenuté brašničce s výstražným trojúhelníkem zažil poškození střechy jednoho mnohem levnějšího kupé-kabrioletu v řádu desítek tisíc korun.

Uvnitř je Z4 typickým bavorákem s jeho stylem strohého sportovního luxusu. Přístrojovou desku testovaného auta sice obšívala kůže, ale při poklepání na ni slyšíte tvrdší plasty. Většina věcí, které na obrázcích uvidíte, se dá pořídit jen za příplatek, protože testované auto obsahovalo například M sportovní paket.

Občas se na nerovnostech ozvalo nepříjemné skřípání. Nedokázal jsem rozšifrovat, zda ho způsobovala anténa, nebo jestli pocházelo z konstrukce střechy. Šlo ale o drobnou kaňku na jinak skvělé kvalitě.

Ostatní auta bez střechy ale mívají ještě mnohem větší problémy s nejrůznějšími pazvuky při přejíždění nerovností, protože se jejich karoserie kroutí. BMW Z4 se ani při jízdě bez střechy neotřásá a nevibruje. Takhle pevné auto se skládací střechou jsem ještě neřídil.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Řidič sedí za volantem sportovně nízko, přesto jsem se svými 174 cm zároveň viděl na vysokou kapotu. Směrem ke středu se palubní deska zvyšuje a vytváří jakousi vlnu, přes níž už toho tolik vidět ne…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus