ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW z4
2. září 2019

BMW Z4 je už legendárním roadsterem, který láká na zábavu za volantem. Návrat látkové střechy pak slibuje ještě větší hravost než v minulé generaci. Otázkou ale zůstává, zda zájemcům o zábavný roadster bude stačit čtyřválcový motor, nebo sáhnou po nákladném šestiválci.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

BMW Z4 je už legendárním roadsterem, který láká na zábavu za volantem. Návrat látkové střechy pak slibuje ještě větší hravost než v minulé generaci. Otázkou ale zůstává, zda zájemcům o zábavný roadster bude stačit čtyřválcový motor, nebo sáhnou po nákladném šestiválci.

Novinka je už třetí generací BMW Z4, které navázalo na menší Z3. To už od začátku jezdilo s látkovou střechou (ale byl k dispozici i nasaditelný hard-top nebo varianta kupé) a totéž dodržela i první generace Z4. Druhá v roce 2009 ale přišla s hliníkovými díly, což bylo pro mnoho fanoušků nepříjemné. Teď se látka vrací ve třetí generaci.

BWM Z4 by mohlo vyfouknout zákazníky zastaralému Mercedesu-Benz SLC. Může bojovat i o příznivce Porsche 718 Boxster se středovým motorem nebo o zájemce o Jaguar F-Type. Všechny tyto vozy se už nabízí se čtyřválci a BMW Z4 není výjimkou. Pro koho je? Zejména pro individualisty, kteří hledají auto na víkendové projížďky nejen v létě. A nebude jejich jediné v garáži.

V září 2019 jsme testovali sytě modré provedení sDrive30i. Toto označení by mohlo být pro starší příznivce BMW matoucí, šestiválec opravdu pod kapotou nebyl. Byly zde válce dva.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Auto narostlo ve všech směrech. Nyní je dlouhé 4324 mm a široké 1864 mm. Jde o nízký roadster (auto pro dva se stahovací střechou) a tak mu naměříte jen 1304 mm. Designově se výrazně posunul dál.
Z4 Navazuje na moderní bavoráky, zároveň ale přináší svébytný tón. Maska chladiče a celá fazóna vozu nejsou tak agresivní, ale pokračují ve smířlivém duchu, tak jako u minulé generace. Je dobře, že sem se obří maska, tak jako u BMW 7, nedostala.
LED světlomety autu sluší a jsou v základní ceně.
Kol nabízí BMW jako obvykle až moc. Začíná se 18“, disky 19“ už jsou za příplatek. Buď samostatně nebo v paketu.
Zadní brzdovky jsou LED a velmi úzké. Vypadají futuristicky.
Mezi oblouky, které chrání posádku proti úrazu při převrácení vozu, je síťka. Ta brání turbulencím v kabině.
Interiér vozu jsme měli v dvoubarevné kombinaci. Je moderní, německy studený a plný lesklých obrazovek. Pokračujte na další kapitolu.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Za volantem se sedí nízko s nohama hodně dopředu, takže ve správné sportovní poloze. Kabina není překvapivě stísněná a podařilo se vyřešit i klasické neduhy v podobě mála odkládacích …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus