ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW X7
24. května 2020

Tohle je jedno z největších a nejluxusnějších SUV na českém trhu. BMW X7 hýčká svou posádku jak jen může a poskytuje hladké svezení jako na peřince, nadprůměrné množství prostoru a velmi chytře promyšlenou variabilitu. Pokud máte na něj, nic lepšího jen tak neseženete.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Řidičova zóna

přístrojová deska

Jak už jsme psali v předchozí kapitole, palubní deska je prakticky totožná s tou v BMW X5 a kdybychom nevěděli, ve kterém voze právě sedíme, tak bychom to neuhodli.
Výhled šikmo vpřed je excelentní. I když hliníková struktura X7 vyžaduje tlustší sloupky. Je to dáno tím, že se sedí velmi vysoko, pocitově možná výš než v X5. Posaz za volantem připomíná například Range Rover.
Na kvalitě výhledu šikmo vzad se podepíše, kolik lidí bude na palubě a v jaké konfiguraci budou sedadla. Běžně je ale dobrý i proto, že kabina vozu je výrazně prosklená a výhlede ven je excelentní snad ze všech míst.
Už jsme skoro zapomněli, jak vypadá jiný než M volant ve velkých BMW. Nový věnec potažený voňavou kůží je klasicky tlustý s místy na spočinutí dlaní a dvojitým spodním ramenem. Tlačítko vyhřívání volantu působí poněkud naroubovaně, ale zase je dobře na očích a ideálně při ruce.
Na levém rameni se ovládá adaptivní tempomat, nastavení aktivního asistentu pro jízdu v pruzích a výběr jízdních režimů. Všimněte si malé průhledné plochy nad tlačítky, ta poslouží v budoucnu i jako indikátor pro autonomní řízení levelu 3.
Na pravém rameni se ovládá hlasitost médií nebo navigace, roluje se menu, jedno tlačítko slouží na přijímání i pokládání hovorů a také je tu čudlík pro vyvolání hlasového ovládání.
Budíky už dávno nahradili displeje. Musíme říct, že na novou futuristickou grafiku u BMW jsme si moc nezvykli. Raději bychom viděli simulaci tradičních budíků, nebo měli alespoň možnost volby. Hezké ale je, že se mezi ukazatele rychlosti a otáček promítá schématická mapa a řidič tak má cestu na očích, pokud samozřejmě nepoužije head-up displej, který je v základní výbavě!
Poměrně dost méně známých tlačítek najdete na dveřích. Zatímco poloha sedadel se ovládá pomocí klasických kolíčků pod sedákem, paměť se zapisuje na dveřích. Je tu také tlačítko na posuv zadních sedadel a přepínač k ovládání sedadla spolujezdce. Řidič má tak pod kontrolou prakticky všechny členy posádky. Pak je tu ještě tlačítko na rychlou aktivaci masáže ve třech stupních intenzity. Přes displej zábavního systému se kontrolují její programy.
Tady vidíte obrazovku masáže a možnosti jejího nastavení.
Systém iDrive asi dobře znáte, jde o jeden z nejlepších systémů mezi auty. Aktuálně se ovládá otočným voličem, přes dotykovou obrazovku ale i gesty, která postupně přibývají. Hlasové ovládání není tak pohodlné. Možnosti nastavení jsou obrovské.
BMW do vozu nainstalovalo i řadu aplikací a počítá se s tím, že se do systému pak budou i nějaké nahrávat.
Navigace BMW je jako vždy excelentní. A má i aktuální informace o dopravě, takže už nemusíte pořád používat Waze.
Na palubě jsme si mohli užít i příplatkovou instalaci zábavního systému včetně možnosti příjmu digitální televize ve formátu DVB-T2, takže vůz nepřijde o vysílání ani po přechodu na nejmodernější digitální formát.
Tady je ještě ovladač s krystalickým designem, který se hodí k podobně vyvedenému voliči automatické převodovky.
Trochu zvláštní je ovládání vyhřívání a větrání sedadel. To je vyladěno tak, že v zimě byste pod tlačítkem měli dostat vyhřívání, v létě větrání, ale na přelomu těchto období je nutné vše ještě nastavovat dodatečně přes displej.
Ještě se musíme zastavit u sedadel, která jsou sice v provedení bílé kůže docela nepraktická a brzy zmodrají od vašich džín, ale jsou nesmírně pohodlná. Umožní nastavení mnoha směrů, perforace je skvělá pro chlazení i vyhřívání. Nebudete se v nich potit a masáž vás na cestách osvěží. Neskutečný komfort!
Nastavení sedadel se ovládá pomocí těchto klasických tlačítek na bocích, řidič je má k dispozici na levé ruce, spolujezdec samozřejmě na pravé.
Je jasné, že auto k testu bylo vybaveno celou řadou zajímavých elektronických systémů, z nichž některé jsou v ceně, jiné za příplatek. Parádní je například asistent vyparkování, který si pamatuje příjezdovou cestu a pak vám sám s vozem vyjede (musíte sedět uvnitř). Není nutné připomínat, že nejdražší SUV z nabídky BMW je zcela samozřejmě také výkladní skříní jeho technologií.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální
sedadla třetí řadakufr za třetí řadou sedadel

BMW X7 jsme samozřejmě podrobili našemu detailním proměření. I tak ale nemá cenu se s ním v tomto testu zaobírat. Auto je to obrovské za každou cenu a víc vlastně není potřeba vědět. Pokud potřebujete přesnější údaje, podívejte se do našich parametrů pod tímto odkazem.
V textu se raději zaměříme na příplatkové šestimístné provedení, protože je u něj opravdu co objevovat. Jak je patrné z této fotografie, nedostanete v něm zadní lavici pro tři s nouzovým prostředním sedákem, ale místo toho ve druhé řadě dvě samostatná křesla.
Prostoru v nich je dostatek a můžete si je pohodlně polohovat podobně jako v předu. Je to neuvěřitelný komfort.
Jak už je vidět na předchozí fotografii, auto bylo vybaveno i zábavním systémem pro zadní řady, kde můžete sledovat třeba rouškové zpravodajství, ale i trasu a další údaje o vozidle.
Má to jednu nevýhodu. TV tuner je jen jeden a tak musí celé auto sledovat ten samý kanál. To je ale jen detail. Obraz dostanete celkem na tři displeje, ten vpředu se při jízdě sám vypíná.
Jako kompenzaci ale řidič a spolujezdec dostanou držáky na nápoje s chlazením i vyhříváním, aby jim kávička nevystydla. Ale zpět dozadu.
Pokud odklopíte ručně opěradlo sedadla v druhé řadě, odsune se pak pomalu elektricky.
Vám se pak dostane hodně místa na to, abyste poslali své ratolesti do třetí řady. Překvapivě tu ale místo najdou i dospělí. Tohle je téměř plnohodnotné šestimístné auto!
I ve třetí řadě máte svůj luxus. Nechybí dokonce ani vyhřívání sedadel, zima tak nebude opravdu nikomu. Je také vidět, že třetí řada má samostatné střešní okno. Z toho budou děti u vytržení. Chybí sna už je obrazovky i vzadu, ale to už by prostě bylo moc!
Děti si mohou ale nabíjet tablety pomocí USB-C, najdou ho pod krytem na boku, který zároveň ukrývá oka pro kufrový předěl.
A samozřejmě i vzadu jsou držáky na nápoje, bez nich by to určitě nešlo.
BMW X7 je obří vůz a tak se i se vzpřímenou třetí řadou najde prostor pro 326 litrů zavazadel. To je je o čtyři litry méně než nabízí Škoda Fabia. Fenomenální!
Dvojité páté dveře konečně našly uplatnění. Můžete totiž jejich spodní část nechat vzpřímenou a pak se za ně bude dobře ukládat menší předměty.
Na vrchu předělu je tlačítko k jeho elektrickému sklopení, ale zároveň můžete i auto snížit na pneumatickém podvozku. To je ale poměrně zbytečné, nejde o výrazný rozdíl.
Už v nejmenším uspořádání je dozadu k dispozici 12V zásuvka a při ruce je i tlačítko na vysunutí tažného zařízení.
Nejvíc si ale oblíbíte tento panel. Tím se totiž nejen samostatně ovládají sedadla, ale máte zde i dvě jednoduché funkce, které jsme během týdenního testu používali neustále. Buď maximální prostor pro cestující – všechna sedadla se elektricky napřímí, nebo maximální prostor pro zavazadla – zadní sedadla si lehnou a sedadla ve druhé řadě srovnají opěradlo do vzpřímené polohy.
Po podlážkou pak máte schovanou roletu a rozdělovník, které se velmi snadno nainstalují a jde o auto s plnohodnotným kufrem o kapacitě 750 litrů. Do prostoru pod podlahou pak schováte kryt, který sloužil v šestimístném uspořádání.
Celkově nejde o BMW X7 říci nic jiného, než že jde o jedno z nejpraktičtějších SUV, které jsme kdy testovali.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Výběr motorů u BMW X7 je v květnu 2020 poměrně jednoduchý. Základ tvoří šestiválce, nejlevnější variantou je dieselový xDrive30d o výkonu 195 kW, který slibuje také nejmenší spotřebu 6,5 litru nafty…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus