ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW X7
24. května 2020

Tohle je jedno z největších a nejluxusnějších SUV na českém trhu. BMW X7 hýčká svou posádku jak jen může a poskytuje hladké svezení jako na peřince, nadprůměrné množství prostoru a velmi chytře promyšlenou variabilitu. Pokud máte na něj, nic lepšího jen tak neseženete.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Motory, řazení, řízení, brzdy

Výběr motorů u BMW X7 je v květnu 2020 poměrně jednoduchý. Základ tvoří šestiválce, nejlevnější variantou je dieselový xDrive30d o výkonu 195 kW, který slibuje také nejmenší spotřebu 6,5 litru nafty na 100 km. Druhu možností je benzinová jednotka xDrive40i s výkonem 250 kW, třetí nejdražší pak extrémní turbodiesel M50d o výkonu 294 kW. V nabídce nechybí ale ani osmiválec prodávaný v označení M50i. Tento zážehový motor má sílu 390 kW a je vlastně krůčkem  k tomu, že možná jednou bude existovat i absurdní X7 M. Všechny motory se pojí s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol xDrive.
Pro zajímavost se podívejte do motorového prostoru, kde kromě plastem zakryté jednotky najdete i masivní stabilizátory, které vypovídají, kolik technického umu bylo nutné vložit do toho, aby se tento obr choval na silnici relativně rozumně. Na obrázku je šestiválec xDrive40i.

reklama

xDrive40d

Tento motor nebyl dosud testován.

xDrive40i

Tento motor nebyl dosud testován.

xDrive40i 2020

Tato motorizace je základním benzinovým provedením a druhým nejlevnějším v nabídce po naftovém šestiválci. Rozhodně nám ale jako základ nepřijde. Motor se dvěma turbodmychadly produkuje 250 kW výkonu. Zároveň jde o nejlehčí variantu BMW X7, váží „jen“ 2320 kg a tak je velmi svižná. Stovka padne za 6,1 sekundy, maximum je 245 km/h. To je chování na tak velké auto více než dostatečné.

Motor je po nastartování velmi tichý a osmistupňový automat ho nechává v nízkých otáčkách nejen ve městě, ale i při dálničním maximu. Točí se nějak kolem 2000, ale to je vlastně jedno. V jakýkoliv moment má auto pořád velkou porci k tomu, aby zrychlovalo, Točivý moment 450 Nm poslouží skvěle i k sebevědomému předjíždění. Není potřeba dodávat, že když motoristé uvidí ve zpětném zrcátku obří ledvinky, budou se houfně stranit do pravého pruhu.

Tabulková spotřeba 8,7 litru benzinu na 100 km je spíš těžko dosažitelná. Na prázdné okresce jsme jeli za 9,8 litru, jinak vždy bohatě přes deset. Ve městě se můžete pohybovat i za 14 litrů, v průměru pak za zhruba 12,2 litru. Naštěstí má auto poměrně objemnou nádrž – 83 litrů, takže se můžete spolehnout i na rozumný dojezd. Lepší ale bude samozřejmě u dieselového základu.

M50i

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Ať už si vyberete jakýkoliv motor, dostanete k řazení osmistupňovou automatickou převodovku. Není to dvouspojka ale klasický měnič, což prospívá komfortu. Trhání neexistuje, řazení je promyšlené a má svůj vliv na celkový komfort na palubě. Páčky pod volantem využijete spíš zřídka, možná v ostrém provedení M50i, když se budete chtít rychleji svézt. Jinak je to ale neuvěřitelná pohoda, jen zařadit a jet. Volič křišťálového designu je efektní, ale některým lidem se zdál být z hlediska vkusu už přes čáru.

Řízení

Samozřejmě, kdo čeká slavnou éru BMW a jeho komunikativního řízení, které vás vtáhne do hry, te bude zklamaný. Ale u tak velkého auta by to bylo pošetilé. Řízení ale není překvapivě tak moc posilované a také máte v ruce jasný pocit z toho, že ovládáte extrémně těžký kolos. Protože se nepočítá s tím, že budete chtít vymetat okresky, je vše vlastně v pořádku.

Brzdy

U auta, jehož hmotnost je v osmiválcovém provedení bezmála 2,5 tuny, řada lidí zvedne obočí a oprávněně se ptá, jak brzdí. Odpověď je: dobře, protože ty nejtěžší provedení s označením M mají k dispozici i výkonnější M brzdy s většími kotouči. Nepočítejte ale s tím, že se vůz zastaví na pětníku. Brzdná dráha je v pořádku, jen při prudkém sešlápnutí se auto zlověstně postaví na čumák. Vše se ale odehrává bezpečně. Jen je to napoprvé poněkud strašidelné.

Podvozek

Kdo by pochyboval o tom, že auto bude komfortní i na příplatkových 22“ kolech, ten se hluboce mílí. Jde snad o jediný vůz s tak obřími disky, který můžeme pochválit za naprostý komfort. Lví podíl na tom nese adaptivní vzduchový podvozek, který je v komfortním režimu naladěn na absolutně obláčkové svezení. Dokážeme si představit, že takto jezdí Rolls-Royce Cullinan. Díry neexistují, vše je vyžehleno, nádhera! Řeč je o příplatkovém systému Executive Drive Pro, bez něj jsme auto bohužel nezkoušeli, ale hádáme, že to také moc nepohodlné nebude.

Další postřeh – BMW X7 je pohodlné za každých okolností, tedy nezáleží na tom, jestli v něm jdete sami, nebo plně naloženi nebo s přívěsem. Nic není problém a luxusní svezení přijde za každých okolností.

Jen do terénu jsme auto kvůli jeho drahým obřím kolům nevzali. A to je škoda, protože podvozek samozřejmě umožňuje i výškové nastavení. Na tankodrom ale asi X7 nevezmete.

Auto je i přes svou velikost díky aktivní elektronice i ve vysokých rychlostech velmi stabilní a nemá problémy ani s bočním větrem. Jediné, kde se necítí jako doma, jsou české okresky. Jsou mu zkrátka malé. A zažijete dost krušných chvil, když v zatáčce potkáte traktor nebo autobus. To je ale daň za obří SUV.

A pak je tu ještě jeden problém – zatáčky. X7 je jedno z mála BMW, kterému klikatá serpentina prostě nesvědčí. Technici se snažili co to jen šlo, ale fyziku není možné úplně oklamat. Auto se poměrně dost naklání a velmi rychle se dostává na limit. Z jízdního projevu se nám ale nelíbily ani jeho reakce na křivou vozovku. Vůz neustále nervozně přešlapuje z kola na kolo a jízda v něm pak není úplně příjemná. Asi to chce spíš vymazlené německé okresky.

BMW X7 vám udělá radost, pokud přistoupíte na to, že není kam spěchat. Pojedete jako pán, na kterého se čeká. Ostatně, vzhledem k ceně vozu je patrné, že jí už dávno jste.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus