ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW X7
24. května 2020

Tohle je jedno z největších a nejluxusnějších SUV na českém trhu. BMW X7 hýčká svou posádku jak jen může a poskytuje hladké svezení jako na peřince, nadprůměrné množství prostoru a velmi chytře promyšlenou variabilitu. Pokud máte na něj, nic lepšího jen tak neseženete.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Tohle je jedno z největších a nejluxusnějších SUV na českém trhu. BMW X7 hýčká svou posádku jak jen může a poskytuje hladké svezení jako na peřince, nadprůměrné množství prostoru a velmi chytře promyšlenou variabilitu. Pokud máte na něj, nic lepšího jen tak neseženete.

BMW X7 dlouhé 5151 mm patří k největším SUV na českém trhu, překonává ho snad jen Mercedes-Benz GLS (který je jeho úhlavním rivalem) a super luxusní Rolls-Royce Cullinan, jež s BMW X7 sdílí techniku. Dá se říci, že pokud chcete alespoň částečně zažít to, co v Cullinanu, je to možné právě v X7.

Tohle auto je primárně zaměřeno na velmi bohaté rodiny a to alespoň se dvěma dětmi, které potřebují s sebou na výlet po rodinných sídlech hodně nákladu a chtějí ten nejvyšší komfort. I přes své rodinné zaměření se nebrání luxusu až v opulentním měřítku. Zajímavostí je, že se prodává v základu v sedmimístné a za příplatek v luxusnější šestimístné verzi. Proč vyjde mít o jedno sedadlo méně dráž pochopíte až poté, co se s tímto vozem svezete.

My jsme v květnu 2020 testovali BMW X7 s jeho základním benzinovým motorem ve verzi xDrive40i. Základ ale u auta za cenu bytu na malém městě neznamená žádné kompromisy. Čtěte dál.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Na délku měří 5151 mm, s rozvorem 3105 mm. Šířka je rovné dva metry a auto je vysoké 1805 mm. Rozhodně to ale není jen nafouknutá X5. Na silnic je okamžitě poznat, že jde o jiné auto. Nikoliv úplně, ale dostatečně jiné.
BMW X7 se narodilo do doby, kdy se mnichovská automobilka rozhodla na svá auta roubovat masivní masku chladiče přezdívanou jako ledvinky. V provedení X7 jsou to ale přímo gigantické ledviny. Tento model je má vůbec největší ze všech, dokonce větší než limuzína řady 7. I díky tomu patří k nepřehlédnutelným autům v provozu. Najde si ale podle nás řadu odpůrců. Velikost mříže je možná už za hranou.
Na ledviny přímo navazují full-LED světlomety, které můžete mít za příplatek laserové. Tato moderní technolgie byla ještě před pár lety omezené na BMW i8, teď se ale rozšiřuje ve vyšších řadách značky.
Tady ještě jeden detail na pěknou strukturu světlometů a LED vlnky pro denní svícení. Myslíme, že se jimi budete po večerech kochat v garáži.
K obřímu vozu by se malá kola nehodila. Tohle jsou příplatkové 22“ disky. Kupodivu se není potřeba bát nekomfortu, jak si řekneme později v kapitole o podvozku. Na druhou stranu je potřeba si připlatit nemalé peníze na pneumatiky i na samotné přezutí. Počítá se ale asi jen s originálem.
Celkem decentní stupačka má pomoci s vyšplháním do kabiny. Ale když povezte někoho, kdo na vaše obří auto není zvyklý, možná si znečistí kalhoty.
Nápis na zádi jako vždy naznačuje, o jakou verzi vozu se jedná. X7 má vždy pohon všech kol xDrive, verze 40i je přeplňovaný benzinový šestiválec, čili základní motorizace.
Alespoň u benzinového motoru nejsou falešné koncovky výfuku, i když jsou poměrně přehnaně zdobené. Jeden by řekl, že se sem vejdou dvě trubky, alespoň je místo pro budoucí X7 M, která ho určitě využije.
Dojem z extrémně luxusní kabiny umocňoval fakt, že byla vyvedena v příplatkovém balíčku speciálních prvků Individual. I v základu ale nebude žádné holátko, to nám věřte. Kdo zná interiér BMW X5, nebude v minimálně vpředu tápat. Obě palubní desky jsou prakticky totožné.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Jak už jsme psali v předchozí kapitole, palubní deska je prakticky totožná s tou v BMW X5 a kdybychom nevěděli, ve kterém voze právě sedíme, tak bychom to neuhodli. Výhled šikmo vpřed je excelentní…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus