ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nového BMW X6
27. června 2015

Druhá generace křížence velkého vozu kategorie SUV (auta, která kromě asfaltu zvládnou i lehčí terén) a luxusního kupé vypadá spíše jako modernizace té první. Proč také zásadně měnit něco, co objevilo mezeru na trhu a stalo se hitem, který ostatní napodobují?
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Druhá generace křížence velkého vozu kategorie SUV (auta, která kromě asfaltu zvládnou i lehčí terén) a luxusního kupé vypadá spíše jako modernizace té první. Proč také zásadně měnit něco, co objevilo mezeru na trhu a stalo se hitem, který ostatní napodobují?

I lidé, kteří tvrdí, že jde o ošklivou a naprosto nepraktickou horu plechu, musejí uznat, že auto působí při pohledu z jakékoli strany monumentálně. Také proto se stalo oblíbeným symbolem podnikatelů obou pohlaví, kteří chtějí ostatním ukázat, že mají dost peněz.

BMW X6 dokáže řidiči poskytnout i díky standardnímu pohonu všech kol pocit bezpečí, jistoty a přebytku síly, oběma cestujícím na předních sedadlech i spoustu komfortu.

Jako rodinné auto má X6 přes své mamutí vnější rozměry spoustu chyb, což vidím vedle vysoké ceny jako jeho největší nevýhodu, pokud ho srovnáváme s vozy SUV a nikoli kupé.

Stejně jako první generace se i druhé vydání BMW X6 vyrábí v americkém Spartanburgu. Prodává se od prosince 2014

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Zatímco o prvním BMW X6 se těžko dalo říct, že má líbivý design, novinka na sobě v tomto ohledu docela zapracovala. Z některých stran trochu připomíná ocucaný bonbón, zmizela část křivek, kvůli nimž kříženec kupé a SUV vypadal trochu jako příšery z pravěku.

Ani novince však nechybí schopnost fascinovat a upoutávat pozornost.

Také nová X6 má stejně jako předchozí model několik podob. Jinak vypadá tvář základního modelu, jinak námi testovaná verze se sportovním M paketem a ještě trochu jinak čistokrevná sportovní M varianta. Novinku představuje designový paket Pure Extravagance s mírně odlišným designem přídě.

Ten si můžete prohlédnout vlevo, vpravo naleznete sportovní verzi M. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Testované auto obsahovalo LED adaptivní světlomety (standard jen pro sportovní verzi M, jinak za příplatek a standard xenony) s originálním světelným podpisem i při denním svícení.

Interiér nového BMW X6 kombinuje kvalitu, luxus a high-tech, tedy prvky typické pro všechny velké bavoráky. Na rozdíl od designu karoserie nepůsobí extravagantně.

Moc se mi líbily příplatkové světelné linky podsvěcující některé linie interiéru.

Kvalitativní dojmy stejna jako u předchozí generace až příliš často narušovalo drnčení z výplní dveří i zadní části vozu, když jsem jel po nerovnostech.

Utlumení kabiny od vnějších vlivů, zejména hluku od motoru, je skvělé.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
I když i z nového BMW X6 shlíží řidič na ostatní auta hodně z výšky, připadalo mi, že se sezení v nejnižší poloze mezigeneračně trochu snížilo. Měl jsem potřebu si dávat sedadlo řidiče trochu výš, j…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus