ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test druhé generace BMW X4
16. října 2018

BMW X4 se přezdívalo „baby X6“, ale ve druhé generaci pořádně vyrostla a přiblížila se svému vzoru.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

BMW X4 se přezdívalo „baby X6“, ale ve druhé generaci pořádně vyrostla a přiblížila se svému vzoru.

Kříženec kupé a SUV střední třídy má v době psaní tohoto testu, tedy na podzim roku 2018, na českém trhu jediného přímého konkurenta – Mercedes GLC Coupe, který se, jemně řečeno, modelem X4 nechal inspirovat. Do budoucna ale zřejmě půjde o populární kategorii, takže soupeřů pravděpodobně přibude a to i z ranku méně prestižních značek.

Nové BMW X4 i přes nárůst vnějších rozměrů pořád nepůsobí tak monumentálně jako X6. To ale neznamená, že by design nepatřil k hlavním argumentům pořízení vozu.

Při porovnání s BMW X6 už mi nová X4 nepřipadala o tolik hbitější a ovladatelnější jako při vzájemném poměřování prvních generací. Zato zůstává praktičtější, úspornější a levnější. I když stále měří na délku téměř o dvacet centimetrů méně, rozměry interiéru zdaleka o tolik menší nejsou. Zároveň ale nedošlo přes nárůst velikosti karoserie k jejich výraznému mezigeneračnímu vylepšení.

Při porovnání s klasickými SUV střední třídy, je X4 s prvky karoserie kupé drahá a nepříliš praktická, ale vyniká jízdními vlastnostmi.

Předpokládám, že si BMW X4 bude pořizovat výrazně větší procento žen než u X6. Každopádně jde o vůz pro dobře situované jednotlivce a páry, případně menší rodiny.

Všechny varianty disponují pohonem všech kol a na rozdíl od první generace výhradně automatickou převodovkou.

BMW X4 se na českém trhu prodává od poloviny roku 2018. První generace tedy vydržela pouze čtyři roky. Ne snad proto, že by byla prodejně neúspěšná, ale kvůli technické příbuznosti s modelem X3, který generační změnou prošel v roce 2017. Roli v tak rychlé obměně hrály i nové emisní normy.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Největší mezigenerační rozdíl týkající se designu jsme zaznamenali na zádi auta. Díky novým úzkým zadním světlometům a přesunutí registrační značky do spodní části působí BMW X4 druhé generace mnohem širším a rozkročenějším dojmem než předchůdce.

Z boku a zepředu už novinku od starší verze, ale i od BMW X6, pozná na první pohled pouze fajnšmekr. I tady ale ke změnám došlo, rozdílný je například světelný podpis LED světlometů (nyní standard) od dřívějších xenonů.

Existuje několik výbavových linií, které se v detailech liší mezi sebou i od základního provedení. Námi testované BMW X4 bylo ve specifikaci M Sport X.

Součástí této výbavy je exteriérový paket obsahující například působivé lemování spodní části karoserie ve stylu terénních vozů.

Celkově na mne nové BMW X4 působí výraznějším a svébytnějším dojmem než předchůdce, který mi připadal pouze jako méně agresivní zmenšenina mastodontní a velkolepější X6.

Zvenčí i z pozice řidiče na mne BMW X4 působilo menší, než je ve skutečnosti. Jeho skutečné rozměry jsem poznal až při parkování. Dost často jsem měl problém se vejít na původně vybrané místo.

Design interiéru BMW X4 prošel podobnými změnami jako model X3. Zejména na přístrojové desce tak nezůstal kámen na kameni. Volant, přístroje i středový sloupek působí modernějším a více high-tech dojmem.

Utlumení kabiny od zdrojů vnějšího hluku není tak excelentní jako u BMW X6, nicméně jsem zaznamenal mezigenerační posun k lepšímu. Na druhou stranu to ale znamená i větší odtržení řidiče od dění kolem něj. Mohlo to být ale způsobeno i příplatkovou akustickou izolací předních bočních oken,

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Šofér sice nesedí v BMW X4 zdaleka tak vysoko jako v X6, ale stále mnohem výš než u většiny ostatních aut. I v nejnižší poloze předního sedadla jsem viděl na kapotu. Výhled do předoboku tak patří…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus