ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW X3
11. ledna 2018

Dá se říci, že třetí generace BMW X3 vykvetla do velmi povedeného SUV. Nový design, výbava a hlavně skvělé jízdní vlastnosti z něj dělají jeden z nejlepších modelů v kategorii. Se žhavou novinkou jsme se krátce svezli na mezinárodních jízdách pro novináře v okolí Lisabonu. A i když jsme s ní ujeli zatím jen několik desítek kilometrů, jsme připraveni se podělit o první dojmy.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Kabina vozu se proměnila po vozrou nejnovějších BMW. Jestli jste seděli třeba v nové „pětce“, budete hned vědět kam sáhnout. Za volantem se sedí výš než v běžném autě, to je jasné. Přehled je celkem dobrý, i když jsou sloupky vpředu trochu tlustší.

Výhled šikmo vzad není tak hrozný, jak jsme se báli. Pomáhá vám okénko.

Za sportovním volantem M se budete cítit skvěle. Vtáhne vás vyloženě do hry. Je to díky správné velikosti, jeho pořádné tloušťce a měkké kůži, do které pohodlně zaboříte ruce. Tlačítko vyhřívání uprostřed ale působí poněkud směšně.

Na levé straně volantu najdete ovladače tempomatu, k dispozici je i adaptivní.

Na pravé to je ovládání palubního počítače a zábavního systému.

Stejně jako u ostatních nových BMW jsou už přístroje simulované, což umožňuje měnit jejich zobrazení třeba při změně jízdních režimů. Tohle je základní nastavení.

Tohle je spořivý režim, který vás bude podněcovat k úspornějšímu cestování.

A tady zase máme minimalistické zobrazení.

Stejně jako nové přístroje, známe moc dobře zábavní systém. Tady je jeho nejvyšší provedení, za které se samozřejmě mastně připlácí. Má ale velmi jemnou grafiku a je přehledný. Systém iDrive patří mezi nejlepší zařízení, která v autě můžete mít.

Ovládá se buď dotykovou obrazovkou, pomocí otočného voliče na středovém tunelu a nebo gesty, což není stále příliš vychytané.

Jízdní režimy se nastavují tlačítky u řadící páky.

Světla klasickým otočným voličem vlevo dole pod volantem.

Docela se nám líbily i ovladače oken, které působí luxusně a jsou příjemné na dotek.

BMW má samozřejmě obrovské množství příplatkové výbavy. Jen pro představu, ceník pro model X3 zabírá 28 stran velikosti A4. Zaplatit si můžete za celu řadu zajímavých technologií, na které jsme dnes u luxusních aut zvyklí.

Například stejně jako u BMW 5 a 7 si můžete pořídit i chytrý klíček, přes který zjistíte, zda je auto správně zabezpečené a jaký je dojezd na nádrž. Parkování na dálkové ovládání však nenabízí.

Sportovce zaujme aktivní klíč v podobě náramku, se kterým můžete pohodlně do vody nebo na běhání. Je to velmi praktické. Něco podobného nabízí i konkurenční Jaguar F-Pace.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

BMW X3 jsme zatím měli k dispozici pouze krátce v rámci mezinárodní prezentace, auto jsme tedy neměřili a tak zatím jen pocitově – předu je vše v pořádku, ani většímu řidiči nič nepřekáží. Totéž samozřejmě platí pro spolujezdce.

Vzadu je taky pohodlně a i když vpředu sedí dva čahouni, zadní cestující mají stále hodně místa před koleny. Nad hlavou také. Ve čtyřech se tak můžete vydat na jakkoliv dlouhou cestu.

Kufr se prostorově kupodivu nezměnil. V základním uspořádání nabízí pořád 550 litrů.

Sedadla jsou ale samostatně sklopitelná, což je příjemné třeba při cestování na hory ve čtyřech.

Sklopit je lze pomocí páčky na stěně kufru.

Další tlačítko je přímo pod sedáky vpravo a vlevo, takže je pohodlně sklopíte i odsud.

Mezipodlaha, která drží zvednutá díky pneumatické vzpěře pod sebou ukrývá praktický pořadač na drobnosti.

Složíte sem také síťku nebo roletu kufru, když potřebujete převážet větší věci.

Z hlediska praktičnosti si tedy nové BMW X3 zaslouží jedničku.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Nabídka motorů se bude postupně rozšiřovat, v době uvedení na český trh (podzim 2017) byly k dispozici ale jen tři motorizace, z nichž pouze jediná benzinová – a rovnou top v podobě M40i s výkonným …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus