
Test BMW X3
26. srpna 2020

Dá se říci, že třetí generace BMW X3 vykvetla do velmi povedeného SUV. Nový design, výbava a hlavně skvělé jízdní vlastnosti z něj dělají jeden z nejlepších modelů v kategorii. Se žhavou novinkou jsme se nejprve krátce svezli na mezinárodních jízdách pro novináře v okolí Lisabonu a později samozřejmě i v Česku.
Co se týče zařazení, to pro BMW X3 nové generace zůstává stejné. Auto sice trochu povyrostlo, ale třeba v kufrové prostornosti nabízí totéž, co jeho předchůdce. Luxusní SUV střední třídy spolu svádí tvrdý boj, BMW X3 se musí postavit konkurenci v podobě Mercedesu-Benz GLC a Audi Q5. Útočí i Japonci s Lexusem NX a švédové s velmi povedeným Volvem XC60. A pak tu máme také celou řadu neprémiových značek, která své modely umí pěkně vybavit.
Ty se ale většinou striktně drží čtyřválcových motorů. BMW ale umí i šestiválce a velmi povedené. Nejde tak jen o SUV pro matky s dětmi a jako druhé auto do rodiny, ale může pobavit třeba i single muže hledajícího schopné auto pro transport sportovního vybavení a občasné řádění na silnici. Minimálně to platí pro vybroušenou verzi M40i, kterou jsme během prvních jízd osedlali.
Na českých silnicích jsme v dubnu 2019 navíc zkoušeli i vrcholnou naftovou variantu M40d, do které jsme se zamilovali. Za rozumnou spotebu totiž nabízí nebývalou dynamiku i díky masivnímu točivému momentu.
V srpnu 2020 jsme vyzkoušeli také plug-in hybridní verzi xDrive30e, která umožňuje ujet několik desítek kilometrů čistě na elektřinu. Přináší ale kompromis v podobě menšího kufru.
Design
Ten, kdo se ve vozech BMW nevyzná, si změn tolik nevšimne. Ale fanoušci a lidé zajímající se o auta dokáží poznat třetí generaci X3 na první pohled. Zatímco první byla taková všelijaká a vzhledově ne moc povedená, druhá přišla s ostřejším vzhledem. Třetí trochu nabobtnala a zakulatila se. Berte ale v potaz, že jsme řídili zatím jen variantu M40i, tedy s M aerodynamickým paketem.
Auto je s délkou 4708 mm o celých 51 mm delší než jeho předchůdce. Narostl také rozvor, konkrétně o 54 mm, auto se i lehce rozšířilo a je o dva milimetry nižší. Celkově působí dominantněji než kdy předtím a stále častěji si ho lidé mohou plést s větším sourozencem BMW X5. To ale pro majitele rozhodně není na škodu.
Nové LED světlomety jsou standard a mají parádní design. Už nenavazují přímo na ledvinky. Za příplatek mohou být adaptivní. Jak svítí jsme nezkoušeli.
Diodová technologie se objevuje už i u mlhovek, takže nemusí mít kulatý tvar, ale jsou podélné.
Ledvinky jsou symbolem BMW desítky let a nikdy nezmizí. Tyto mají aktivní klapky, které se otvírají a zavírají podle potřeby, což prospívá aerodynamice.
Dvacetipalcové disky jsou připraveny pro verzi M. Jsou krásné, jen bacha na obrubníky, byla by to škoda.
Žábry na bocích jsou hezké i funkční, pomáhají také se zlepšováním aerodynamiky.
Při prezentaci BMW vyzdvihovalo svůj 3D design zadních brzdových světel. Je to velmi efektivní.
U silného eMka dostanete také patřičně velké výfuky, na každé straně samozřejmě...
A ještě jedna srandička. BMW začalo mezi dveře vyrážet nápis X3. Pěkné!
V případě plug-in hybridu je auto vybaveno dalším víkem, tentokrát vpravo před dveřmi řidiče. Sem se připojují kabely pro dobíjení vozu.
Interiér je vpravdě luxusní, zejména v dvoubarevné kombinaci se světlou voňavou kůží. Všimněte si také pár zajímavých M detailů, jako jsou pedály, volant a další drobnosti.
