ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW X3
17. října 2017

Dá se říci, že třetí generace BMW X3 vykvetla do velmi povedeného SUV. Nový design, výbava a hlavně skvělé jízdní vlastnosti z něj dělají jeden z nejlepších modelů v kategorii. Se žhavou novinkou jsme se krátce svezli na mezinárodních jízdách pro novináře v okolí Lisabonu. A i když jsme s ní ujeli zatím jen několik desítek kilometrů, jsme připraveni se podělit o první dojmy.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Dá se říci, že třetí generace BMW X3 vykvetla do velmi povedeného SUV. Nový design, výbava a hlavně skvělé jízdní vlastnosti z něj dělají jeden z nejlepších modelů v kategorii. Se žhavou novinkou jsme se krátce svezli na mezinárodních jízdách pro novináře v okolí Lisabonu. A i když jsme s ní ujeli zatím jen několik desítek kilometrů, jsme připraveni se podělit o první dojmy.

Co se týče zařazení, to pro BMW X3 nové generace zůstává stejné. Auto sice trochu povyrostlo, ale třeba v kufrové prostornosti nabízí totéž, co jeho předchůdce. Luxusní kompaktní SUV spolu svádí tvrdý boj, BMW X3 se musí postavit konkurenci v podobě Mercedesu-Benz GLC a Audi Q5. Útočí i Japonci s Lexusem NX a švédové s velmi povedeným Volvem XC60. A pak tu máme také celou řadu neprémiových značek, která své modely umí pěkně vybavit.

Ty se ale většinou striktně drží čtyřválcových motorů. BMW ale umí i šestiválce a velmi povedené. Nejde tak jen o SUV pro matky s dětmi a jako druhé auto do rodiny, ale může pobavit třeba i single muže hledajícího schopné auto pro transport sportovního vybavení a občasné řádění na silnici. Minimálně to platí pro vybroušenou verzi M40i, kterou jsme během prvních jízd osedlali.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Ten, kdo se ve vozech BMW nevyzná, si změn tolik nevšimne. Ale fanoušci a lidé zajímající se o auta dokáží poznat třetí generaci X3 na první pohled. Zatímco první byla taková všelijaká a vzhledově ne moc povedená, druhá přišla s ostřejším vzhledem. Třetí trochu nabobtnala a zakulatila se. Berte ale v potaz, že jsme řídili zatím jen variantu M40i, tedy s M aerodynamickým paketem.

Auto je s délkou 4708 mm o celých 51 mm delší než jeho předchůdce. Narostl také rozvor, konkrétně o 54 mm, auto se i lehce rozšířilo a je o dva milimetry nižší. Celkově působí dominantněji než kdy předtím a stále častěji si ho lidé mohou plést s větším sourozencem BMW X5. To ale pro majitele rozhodně není na škodu.

Nové LED světlomety jsou standard a mají parádní design. Už nenavazují přímo na ledvinky. Za příplatek mohou být adaptivní. Jak svítí jsme nezkoušeli.

Diodová technologie se objevuje už i u mlhovek, takže nemusí mít kulatý tvar, ale jsou podélné.

Ledvinky jsou symbolem BMW desítky let a nikdy nezmizí. Tyto mají aktivní klapky, které se otvírají a zavírají podle potřeby, což prospívá aerodynamice.

Dvacetipalcové disky jsou připraveny pro verzi M. Jsou krásné, jen bacha na obrubníky, byla by to škoda.

Žábry na bocích jsou hezké i funkční, pomáhají také se zlepšováním aerodynamiky.

Při prezentaci BMW vyzdvihovalo svůj 3D design zadních brzdových světel. Je to velmi efektivní.

U silného eMka dostanete také patřičně velké výfuky, na každé straně samozřejmě...

A ještě jedna srandička. BMW začalo mezi dveře vyrážet nápis X3. Pěkné!

Interiér je vpravdě luxusní, zejména v dvoubarevné kombinaci se světlou voňavou kůží. Všimněte si také pár zajímavých M detailů, jako jsou pedály, volant a další drobnosti.

 

 

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Kabina vozu se proměnila po vozrou nejnovějších BMW. Jestli jste seděli třeba v nové „pětce“, budete hned vědět kam sáhnout. Za volantem se sedí výš než v běžném autě, to je jasné. Přehled je celkem…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus