ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW X3
18. prosince 2015

Bavorák s multifunkčním využitím, to je BMW X3.  Radost z jízdy sice není taková jako u sedanů a kombíků této značky a ortodoxní vrtuláře asi zklame, ale pořád se s autem jezdí v zatáčkách o dost lépe než s většinou konkurentů. To platilo zejména o testované verzi se sportovním M paketem.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Bavorák s multifunkčním využitím, to je BMW X3.  Radost z jízdy sice není taková jako u sedanů a kombíků této značky a ortodoxní vrtuláře asi zklame, ale pořád se s autem jezdí v zatáčkách o dost lépe než s většinou konkurentů. To platilo zejména o testované verzi se sportovním M paketem.

K tomu se X3 skvěle cítí na rozbitých silnicích i polních cestách a přidává spoustu komfortu (trochu méně s M paketem...) a možností rodinného využití. Tedy vlastností, které jinak vozům BMW úplně blízké nejsou.

Celkově jde o relativně prostorné auto, i když zvenčí vypadá ještě větší než uvnitř.

Tradičně skvělé jsou parametry motorů, po modernizaci v roce 2014 se ještě zlepšily jak z hlediska spotřeby tak dynamiky.

Většina variant BMW X3 se chlubí všemi poháněnými koly (xDrive), existují ale také verze s pohonem pouze zadní nápravy (sDrive).

Více než typickým manažerům bych BMW X3 doporučil hlavám bohatších rodin. Jde o auto, které úspěšného podnikatele může reprezentovat, sloužit mu k práci a ještě vozit o víkendu bez kompromisů celou rodinu.

Tradiční stížnost k nepoměru mezi nepříliš bohatou standardní a sáhodlouhou příplatkovou výbavou není po faceliftu v roce 2014 tak hlasitá jako dříve. V porovnání s ostatními SUV střední třídy jde ale o jedno z nejdražších aut.

Aktuální generace BMW X3 se na českém trhu prodává od konce listopadu roku 2010. V roce 2014 absolvovala modernizaci.

Ta podle mě BMW X3 dodala na důstojnosti a mohutnosti. Zvětšila se světla, výraznější je mřížka chladiče.

Vlevo se můžete podívat na BMW X3 před faceliftem, vpravo vidíte aktuální verzi. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Testovali jsme provedení s M sportovním paketem, které se trochu liší od základní řady.

Tu si můžete prohlédnout zde.

U verze před modernizací jsem psal, že jsem ze základní polohy sedadla nedohlédl na kapotu. Od té doby jsem buď vyrostl :-), nebo seděl v trochu jiných sedadlech (zkoušel jsem sportovní, která patří k M paketu), každopádně tentokrát mi sezení připadalo i na poměry SUV vysoké.

Na přístrojové desce se po modernizaci v roce 2014 mírně změnila vizáž středového sloupku. Leskle černé provedení působí luxusněji stejně jako větší displej standardně montované automatické klimatizace.

Zadní sedadla jsou standardně dělená v poměru 40:20:40, takže se do auta vejde třeba několik párů lyží při zachování plně čtyřmístné konfigurace.

Čtyřválcové a šestiválcové motory v roce 2014 zvýšily výkon a mírně zlepšily dynamiku měřenou zrychlením z 0 na 100 km/h. U všech se snížila spotřeba - v rozmezí od 0,1 po 0,6 l na každých sto kilometrů. Většina z pohonných jednotek patří koncem roku 2015 mezi konkurenty k nadprůměru jak z hlediska dynamiky tak úspornosti. Špičkovou živostí se chlubí nejsilnější šestiválcové verze 35d a 35i, které ale nenajdeme mezi spořínky.

Stejně jako před modernizací jsem testoval variantu s pohonem všech kol a naftovým čtyřválcem 20d s automatickou převodovkou. Podle výrobce motor po faceliftu spotřebuje o 0,4 l nafty méně než předtím, což se ale při našem testu nepotvrdilo. Roli ale mohla hrát i nezajetost konkrétního kusu a zima.

Výrobcem udávané spotřeby 5,2 l nafty na 100 km jsem nedokázal dosáhnout ani při jízdě ustálenou rychlostí 90 km/h. Palubní počítač ukázal o tři deci víc. Stejně jako před faceliftem jsme i tentokrát testovali auto na osmnáctipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 245/50 R18, tedy širšími než standardních 225/60 R17.

Zpřevodování motoru se po modernizaci nezměnilo. Na osmičku točí při devadesátce necelých 1500 otáček za minutu. Změnil se ale jeho maximální výkon, který vzrostl o 5 kW na maximálních 140 kW, což znamená pěknou dynamiku ve většině jízdních režimů.

Na dálnici při ustálené rychlosti 130 km/h si motor řekl o 8,2 l na 100 km.

Zatímco před modernizací jsem testoval auto s klasickým podvozkem, tentokrát díky M sportovnímu paketu v přitvrzené variantě. A rozdíl to byl docela velký. 

BMW X3 s M paketem mi připadalo výrazně hbitější a živější v zatáčkách, ale na druhou stranu ubylo dost komfortu. Přejíždění většiny nerovností bylo docela živé a nešlo zdaleka o tak důstojnou jízdu jako před modernizací s klasickým naladěním tlumičů.

Podrobný test BMW X3 před modernizací čtěte zde.

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá
přístrojová deska
sedadla přednísedadla zadníkufr základníkufr maximální
reklama
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus