ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW X2
20. října 2019

Kříženec SUV a kupé - to je BMW X2. Jde o nejmenší poloterénní auto značky z Bavorska, což může překvapit laika, který by to očekával spíše od X1. Znalci ale vědí, že zatímco lichá čísla za písmenem X označují v modelové řadě BMW klasická SUV, sudá jejich sportovněji laděné deriváty inspirující se karoserií kupé.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Řidič má dostatek místa zejména v oblasti nohou, takže na rozdíl od jiných SUV není problém přisunout volant až k přístrojové desce a sednout si blízko k němu s roztaženými koleny.

Nepřipadal jsem si jako za volantem SUV, ale hatchbacku. Už proto, že jsem v nejnižší poloze neviděl na koptu a cítil jsem se docela utopený (měřím 174 cm). 

To ale neznamená špatný výhled z auta. Zrcátko je umístěné tak, že zcela nenavazuje na neprůhledný masiv předního sloupku a svého držáku.

Ani výhled směrem vzad mi nepřipadal tragický, přesto mi vadí, že standardem nejsou ani zadní parkovací senzory.

Připlácet se musí i za další řidičovy pomocníky jako jsou kamery nebo většina jízdních asistentů. Standardem je pouze varování před nárazem do překážky před autem.

Příplatkové asistenty navíc nedosahují kvalit jako u některých jiných aut. Například varování přejetí jízdního pruhu prostřednictvím jemného zabrnění do volantu by mě z mikrospánku rozhodně neprobudilo. 

Sedadla v testovaném autě nebyla standardní, ale příplatková sportovní. Charakterizuje je příjemná tuhost a tvrdost a výrazné bočnice, které skvěle drží tělo v zatáčkách, ale některým typickým zákazníkům SUV by mohla vadit a označili by je za méně pohodlné.

Mě nejvíce štvalo, že jsem musel hodně pracovat s nastavením sklonu sedáku (bylo elektrické, tedy příplatkové stejně jako vyhřívání), aby mi podpíral stehna. ale podařilo se.

Ani volant nebyl v testovaném autě zcela standardní, ale určený pro příplatkový M sportovní paket. Má příjemně tlustý věnec a měkkou kůži, dobře se drží. I nejlevnější BMW X2 má kormidlo potažené kůží a na ramenech funkční tlačítka.

Ciferníky u BMW X2 vypadají v době boomu digitálních přístrojů trochu retro. A to jsme měli jejich nejvyšší příplatkovou verzi, u níž se displej palubního počítače prolne do okolí obrouček přístrojů. 

Také příplatkový head-up displej, tedy promítání nejdůležitějších údajů přímo do zorného pole řidiče, už dnes ani v této kategorii není ničím výjimečným.

Středový sloupek zdobil jak jinak než příplatkový displej nejvyšší řady multimediálního systému s navigací. Jeho úhlopříčka měří 8,8 palců, základní provedení disponuje 6,5 palci a nemá navigaci.

Grafika multimediálního systému je velmi přehledná.

Ovládání je totožné jako u většiny BMW a patří ke standardu. Jeho volič dobře padne do ruky a řidič si velmi rychle zvykne na tlačítka okolo, takže se na něj při jízdě nemusí vůbec dívat.

Ve sportovním provedení M35i dostanete samozřejmě i patřičné sportovní sedačky. Pokud jste rozměrnější postavy, bude se vám na ně určitě i hůř zvykat. Chtělo by to více možnosti seřízení, aby se na nich dala vydržet i delší cesta.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

BMW X2 je suverénně nejmenším SUV značky BMW. Proti modelu X1 je téměř o osm centimetrů kratší. 

Při porovnání s SUV ostatních značek jej ale neřadíme mezi malá SUV, ale do nižší střední třídy, tedy mezi rodinná auta. A to dokonce mezi průměrně vzrostlé zástupce tohoto segmentu. Byť to možná zvenčí i kvůli sportovně vyhlížející siluetě inspirované kupé nevypadá, uvnitř opravdu jde o rodinný a překvapivě praktický automobil.

Hned první údaj z laserového měřidla příjemně překvapí. Podélná prostornost měřená na straně spolujezdce patří mezi nejlepší mezi SUV nižší střední třídy a překonává i BMW X1. Na zadních sedadlech je na nohy opravdu spousta místa.

Ani výška nad hlavou vůbec není přes svažující se střechu vůbec špatná. Patří do průměru, i když X1 jsme naměřili o pět centimetrů víc.

Pro majitele BMW X2 to však neznamená nic horšího než to, že za předními cestujícími s výškou kolem 190 cm mohou v pohodě bez otlačení hlav i kolen sedět lidé s výškou kolem 185 cm. 

A kdyby sedět, přímo si hovět! Zvlášť testovaný vůz s příjemným čalouněním kombinací kvalitní látky a semiše nabízel na zadních sedadlech pohodlí srovnatelné s křesly. Nečekaně příjemné je v porovnání s řadou ostatních SUV i posezení na prostředním místě ve druhé řadě. Opěrka tady podpírá hlavu i dospělému cestujícímu, sedák je příjemně měkký a ani opěradlo se nedá nazvat pryčnou. BMW X2 je zkrátka plnohodnotný pětimístný rodinný vůz, což od něj asi bude málokdo při pohledu zvenčí čekat. Jen nesmějí být tři lidé vzadu příliš tlustí, nebo ramenatí. Co se týká prostoru v loktech, je BMW X2 spíše užovkou, což platí i pro přední sedadla.

Ke standardu pro zadní cestující patří dvě USB nabíječky na mobily. Chválím!

Potěší také opěradlo zadních sedadel dělené prakticky na tři díky v poměru 40:20:40, které mimo jiné zajišťuje, že můžete v zimě vyrazit ve čtyřech na hory a lyže nechat uvnitř auta.

Opěradla zadních sedadel po sklopení beze schodu lícují s podlahu zavazadelníku, což je dobře.

Za příplatek je možné mít i zcela sklopné sedadlo spolujezdce, takže pak lze v BMW X2 převážet i velmi dlouhé předměty.

Praktickým prvkem je rovněž možnost polohování opěradel zadních sedadel. Ležatá poloha přímo láká ke spánku, ani ta vzpřímená ale není vůbec nepohodlná, a zvětšuje zavazadlový prostor.

Po otevření pátých dveří jsem si nejprve pomyslel, že výrobcem udávaný objem 470 litrů (patří k průměru mezi SUV nižší střední třídy) je hodně vycucaný z prstu. Na první pohled je jasné, že mezi podlahou a roletou ani zdaleka tolik místa není. Základní kufr je i na kompaktní SUV kratičký a mělký, srovnání s konkurencí snese jen šířka.

Jenže pod podlahou je hotová jáma, do které se dají naskládat i objemné předměty.

V testovaném autě nechyběla ani praktická poutka, háčky a síťky na menší věci.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Benzinové motory se pojí pouze s pohonem přední nápravy. Tříválec o objemu 1,5 l se označuje jako sDrive 18i, dvoulitrový čtyřválec jako sDrive 20i. Jedinou výjimkou je model M35i, který je pohonem …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus