ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW X2
30. srpna 2021

Kříženec SUV a kupé - to je BMW X2. Jde o nejmenší poloterénní auto značky z Bavorska, což může překvapit laika, který by to očekával spíše od X1. Znalci ale vědí, že zatímco lichá čísla za písmenem X označují v modelové řadě BMW klasická SUV, sudá jejich sportovněji laděné deriváty inspirující se karoserií kupé.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jan MarkovičJan Markovič

Kříženec SUV a kupé - to je BMW X2. Jde o nejmenší poloterénní auto značky z Bavorska, což může překvapit laika, který by to očekával spíše od X1. Znalci ale vědí, že zatímco lichá čísla za písmenem X označují v modelové řadě BMW klasická SUV, sudá jejich sportovněji laděné deriváty inspirující se karoserií kupé.

Ačkoli jde o nejmenší SUV značky BMW, patří svou délkou nikoli mezi malá auta, ale rodinná - tedy nižší střední třídu. A jde alespoň na začátku roku 2019 zřejmě o nejsportovnější model této kategorie z hlediska jízdních vlastností.

Kromě toho BMW X2 vyčnívá mezi konkurencí příznivými parametry motorů, použitím kvalitních materiálů, ale pro někoho překvapivě také některými prostorovými parametry - například místem na nohy ve druhé řadě sedadel. BMW X2 je uvnitř nečekaně praktickým a variabilním automobilem.

Největší nevýhodu představuje vysoká cena v kombinaci s nepříliš bohatou výbavou. Testovaný kus obsahoval volitelnou výbavu za více než čtyři sta tisíc korun a jeho cena se vyšplhala na astronomickou částku přesahující 1,5 milionu.

X2 je dalším BMW, která má v základním provedení pohon nikoli zadních, ale předních kol. Kromě toho jej lze mít i v provedení 4x4, vlastně pardon - xDrive.

BMW X2 si podle mne budou pořizovat zejména bohatší aktivní mladší lidé. Tipuji, že zaujme i spoustu žen - ať už s rodinami, nebo bez nich.

BMW X2 se na českém trhu začalo prodávat v roce 2018. V říjnu 2019 jsme testovali nejostřejší provedení BMW X2 s označením M35i, které je vybavené nejsilnějším čtyřválcovým motorem, jenž má mnichovská automobilka na skladu. V srpnu 2021 jsme otestovali zajímavé BMW X2 xDrive20i ve stylové mladistvé variantě Edition M Mesh.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Podle BMW není X2 SUV, ale SAC, tedy Sport Active Coupé, což mimochodem tvrdí i o větších sourozencích X4 a X6. Podle mne ale BMW X2 evokuje více než kupé kompaktní hatchback a nejvíce mi ze sourozenců připomíná řadu 1. Samozřejmě ale nechybí ochranné prvky, které napovídají, že by se BMW X2 nemuselo bát ani polních cest.

Testovanému autu v nejvyšší a sportovně laděné výbavové linii M Sport X to slušelo, přesto ale nemůžeme říct, že by nás jeho design něčím speciálním zaujal. Nejvíc asi tím, že skutečně velmi málo podobá ostatním vozům kategorie SUV. Místo robustnosti z něj vyzařuje kompaktnost a sportovnost.

Logo značky na C sloupku odkazuje na některé sportovní modely z minulosti.

Tady se můžete podívat na o něco střídmější a také levnější variantu Advantage Plus.

Hodnocení designu interiéru trochu ovlivnilo, že jsme BMW X2 testoval zároveň s modelem DS7 Crossback. Interiér francouzského auta, to je doslova ohňostroj designerských kreací, proti němuž působí X2 velmi střídmě a funkčně. Zároveň však trochu nudně.

To ale neznamená, že by použité materiály u bavoráku nebyly kvalitní, jen ten luxus nedávají tak na odiv. 

Spokojeni jsme byli s dílenským zpracováním interiéru, méně už s jeho odhlučněním. To nám i ve srovnání s SUV lidovějších značek připadalo sotva průměrné.
V říjnu 2019 jsme zkoušeli i nejostřejší model s označením M. To znamená speciální designové prvky na karoserii.

V srpnu 2021 přišel na řadu speciální model vystrojený do výbavy Edition M Mesh. V době našeho testu se za ni připlácelo 113 542 až 163 670 korun podle motorizace, se kterou ji zákazník spároval. Z hlediska vzhledu jde jistě o jednu z nejzajímavějších variant. Stali jsme se totiž středem pozornosti, kdekoliv jsme se objevili. Je ale nutné upozornit na to, že za volantem této varianty lidé podvědomě očekávají spíš mladé řidiče.
Edition M Mesh obsahuje celou řadu výbavových i optických prvků. Už nápadná je kombinace šedého laku M Brooklyn Gray (celkem je v ceně pět nápadných laků), který je doplněn sadou polepů z nichž nejnápadnější najdete na kapotě.
Souzní s ním i sportovní leskle černá maska chladiče.
Polepy jsou i na boku a zaručujeme, že s nimi budete za hvězdu.
Nejhezčí z celé výbavy jsou ale unikátní kola. V základu jsou 19“ disky M Multicolour Orange, které můžete mít i dvacetipalcové.
Auto dostalo i specifický přední a zadní nárazník.
Změny se odehrály i v kabině. Nejnápadnější jsou sportovní sedadla s kombinací látky Dakota a Alcantara v hnědém vydání. Výborně drží v zatáčkách, ale jsou i pohodlná na delší cestování. Víme to, s vozem jsme za víkend ujeli skoro 700 kilometrů.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Řidič má dostatek místa zejména v oblasti nohou, takže na rozdíl od jiných SUV není problém přisunout volant až k přístrojové desce a sednout si blízko k němu s roztaženými koleny. Nepřipadal jsem…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus