ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW X2
20. října 2019

Kříženec SUV a kupé - to je BMW X2. Jde o nejmenší poloterénní auto značky z Bavorska, což může překvapit laika, který by to očekával spíše od X1. Znalci ale vědí, že zatímco lichá čísla za písmenem X označují v modelové řadě BMW klasická SUV, sudá jejich sportovněji laděné deriváty inspirující se karoserií kupé.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Kříženec SUV a kupé - to je BMW X2. Jde o nejmenší poloterénní auto značky z Bavorska, což může překvapit laika, který by to očekával spíše od X1. Znalci ale vědí, že zatímco lichá čísla za písmenem X označují v modelové řadě BMW klasická SUV, sudá jejich sportovněji laděné deriváty inspirující se karoserií kupé.

Ačkoli jde o nejmenší SUV značky BMW, patří svou délkou nikoli mezi malá auta, ale rodinná - tedy nižší střední třídu. A jde alespoň na začátku roku 2019 zřejmě o nejsportovnější model této kategorie z hlediska jízdních vlastností.

Kromě toho BMW X2 vyčnívá mezi konkurencí příznivými parametry motorů, použitím kvalitních materiálů, ale pro někoho překvapivě také některými prostorovými parametry - například místem na nohy ve druhé řadě sedadel. BMW X2 je uvnitř nečekaně praktickým a variabilním automobilem.

Největší nevýhodu představuje vysoká cena v kombinaci s nepříliš bohatou výbavou. Testovaný kus obsahoval volitelnou výbavu za více než čtyři sta tisíc korun a jeho cena se vyšplhala na astronomickou částku přesahující 1,5 milionu.

X2 je dalším BMW, která má v základním provedení pohon nikoli zadních, ale předních kol. Kromě toho jej lze mít i v provedení 4x4, vlastně pardon - xDrive.

BMW X2 si podle mne budou pořizovat zejména bohatší aktivní mladší lidé. Tipuji, že zaujme i spoustu žen - ať už s rodinami, nebo bez nich.

BMW X2 se na českém trhu začalo prodávat v roce 2018. V říjnu 2019 jsme testovali nejostřejší provedení BMW X2 s označením M35i, které je vybavené nejsilnějším čtyřválcovým motorem, jenž má mnichovská automobilka na skladu.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Podle BMW není X2 SUV, ale SAC, tedy Sport Active Coupé, což mimochodem tvrdí i o větších sourozencích X4 a X6. Podle mne ale BMW X2 evokuje více než kupé kompaktní hatchback a nejvíce mi ze sourozenců připomíná řadu 1. Samozřejmě ale nechybí ochranné prvky, které napovídají, že by se BMW X2 nemuselo bát ani polních cest.

Testovanému autu v nejvyšší a sportovně laděné výbavové linii M Sport X to slušelo, přesto ale nemůžu říct, že by mne jeho design něčím speciálním zaujal. Nejvíc asi tím, že skutečně velmi málo podobá ostatním vozům kategorie SUV. Místo robustnosti z něj vyzařuje kompaktnost a sportovnost.

Logo značky na C sloupku odkazuje na některé sportovní modely z minulosti.

Tady se můžete podívat na o něco střídmější a také levnější variantu Advantage Plus.

Hodnocení designu interiéru trochu ovlivnilo, že jsem BMW X2 testoval zároveň s modelem DS7 Crossback. Interiér francouzského auta, to je doslova ohňostroj designerských kreací, proti němuž působí X2 velmi střídmě a funkčně. Zároveň však trochu nudně.

To ale neznamená, že by použité materiály u bavoráku nebyly kvalitní, jen ten luxus nedávají tak na odiv. 

Spokojen jsem byl s dílenským zpracováním interiéru, méně už s jeho odhlučněním. To mi i ve srovnání s SUV lidovějších značek připadalo sotva průměrné.
V říjnu 2019 jsme zkoušeli i nejostřejší model s označením M. To znamená speciální designové prvky na karoserii.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Řidič má dostatek místa zejména v oblasti nohou, takže na rozdíl od jiných SUV není problém přisunout volant až k přístrojové desce a sednout si blízko k němu s roztaženými koleny. Nepřipadal jsem…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus