ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test druhé generace BMW X1
3. dubna 2016

Zásadní změna koncepce, kterou jsem ale u testovaného auta vůbec neměl šanci zhodnotit - tak bych shrnul mezigenerační změnu nejmenšího SUV (poloterénního auta) v nabídce BMW.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Zásadní změna koncepce, kterou jsem ale u testovaného auta vůbec neměl šanci zhodnotit - tak bych shrnul mezigenerační změnu nejmenšího SUV (poloterénního auta) v nabídce BMW.

U druhé generace BMW X1 totiž na rozdíl od té první nepohánějí v základních verzích motory zadní kola, ale přední nápravu. Jenže vzhledem k tomu, že jsem u obou generací zkoušel variantu s pohonem všech kol, opravdu nedokážu posoudit, jak moc to jízdní vlastnosti auta změnilo. Většina majitelek BMW X1 podle výzkumů ale stejně neměla a nemá ponětí, na jakou nápravu se síla přenáší.

V nabídce jsou tedy verze jak s pohonem předních tak všech kol.

Nejviditelnější mezigenerační změnou je, že novinka už mnohem méně vypadá jako kombík a vydala se designově ve stopách větších sourozenců X3 a X5.

Podle mých zkušeností se největší plusy a mínusy auta v porovnání s ostatními SUV nižší střední třídy nezměnily.

Výbornými parametry se chlubí motory, jejichž složení se ale dost výrazně změnilo, protože základní verze nově pohánějí nízkoobjemové tříválce, zatímco první X1 měla v nabídce výhradně čtyřválce.

Slabší stránkou vozu zůstaly některé prostorové parametry a (ne)pohodlí na rozbitých vozovkách. Verze s pohonem všech kol si udržela vynikající jízdní vlastnosti na silnicích i v lehčím terénu.

BMW X1 si budou i nadále pořizovat hlavně bohatší "singlisté", převažovat budou ženy. Úspěch by mělo mít i u bezdětných párů a využívat jej mohou i menší rodiny.

Druhá generace BMW X1 se na českém trhu prodává od podzimu 2015. Auto se vyrábí v továrně v Regensburgu, česky Řeznu, nedaleko našich hranic.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Plnohodnotné SUV místo křížence kombíku a SUV - takový je zásadní mezigenerační posun mezi starším a novým BMW X1. Doprovází ho zkrácení karoserie o 1,5 cm, a zejména výrazné zkrácení vzdálenosti mezi nápravami - o 9 cm.

Novinka se dost podobá větším sourozencům X3 a X5, takže ztratila na originalitě. Na druhou stranu vypadá úhledněji, kompaktněji, zkrátka vzhledově vyváženěji.

Jak už je u BMW tradicí, kromě základního provedení, jehož obrázek jsem nesehnal, existují příplatkové výbavové linie, které trochu liší vzhledem. Na snímku vidíte model xLine zdůrazňující terénní prvky, testovaný vůz byl ve výbavě Sport Line. Existují ještě linie Advantage a M Sport. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Na to, že je X1 nejmenším a nejlevnějším SUV od BMW, působil interiér luxusně a kvalitně, opravdu k němu sedí označení "prémiové SUV nižší střední třídy". Však také testované auto obsahovalo příplatkovou výbavu za více než 400 tisíc a stálo více než 1,3 milionu korun. Základní verze by asi tolik parády neudělala. A to ani zvenčí.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Připadá mi, že se v novém BMW X1 sedí o něco výš než v předchůdci, ale stále níže než u většiny konkurentů. V nejnižší poloze jsem se svou výškou 174 cm ani náhodou neviděl na kapotu. Výhled z v…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus