
Test BMW X1
12. února 2021

Druhá generace BMW X1 prošla před čase faceliftem. Ten přinesl třeba větší ledvinky a novou výbavu. Stále jde o jedno z nejzajímavějších luxusní SUV v třídě kompaktů, ať už kvůli tomu, jak vypadá nebo jezdí.
Ten nejzásadnější rozdíl mezi první a druhou generací BMW X1 samozřejmě zůstal. Motory už primárně neroztáčí zadní, ale před kola. Pohon všech kol samozřejmě nechybí. Auto si oblíbili hlavně individualisté, často končí i jako druhý vůz do rodiny třeba pro manželku. Ostatně na ženské publikum je tento model evidentně zaměřený.
Auto má výbornou nabídku motorů, mezi malými SUV sportovněji nastavený podvozek a opravdu velkou paletu příplatkové výbavy. BMW X1 po faceliftu jsme poprvé testovali s únoru 2021 s motorem xDrive25d, což je aktuálně nejsilnější varianta čtyřválcového turbodieselu s pohonem kol a automatem. Auto se už nyní nabízí i jako plug-in hybrid.
Design
Facelift tolik novinek nepřinesl, na vzhledu kompaktního SUV, které má své konkurenty třeba u Audi Q3 nebo Mercedesu-Benz GLA, nic moc nezměnil. Je to ale dobře. Druhá generace BMW X1 totiž vypadá skvěle a velmi se podobá velkému X5, což byl zřejmě cíl. I malé auto tak udělá parádu.
Facelift přece jen ale přinesl něco nového – zvětšili se ledvinky. Zřejmě platí: čím větší ledvinky, tím víc BMW.
U BMW se připlácí za celou řadu prvků, včetně LED světlometů, které řada lacinějších značek nabízí v ceně.
Základem pro BMW X1 jsou 17palcová kola, my měli na našem modelu obuté 19palcové disky. Autu nesmírně slušeli, ale báli jsme se s nimi obrubníku jako čert kříže.
Nápovědu k dané verzi najdete na pátých dveřích vpravo.
Auto oděné do sportovního M paketu vypadalo skvostně. Ale ty výfuky byly možná až trochu moc masivní na to, že šlo o diesel. Takto to ještě jde...
...a takto vypadá záď vozu v celku. No řekněte, nevypadá to jako BMW X1 M. Jasně, trochu přeháníme a určitě se najde řada lidí, kterým se tohle bude líbit.
Ostatně M paket přinese i zajímavé detaily v kabině. Pojďme se tedy podívat dovnitř.
