ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW i3
14. května 2016

Svezení s prvním elektromobilem od BMW rozhodně patří k nevšedním zážitkům. Kromě tradičních vlastností aut na elektřinu, mezi nimiž vyčnívá téměř absolutní tichost jízdy, nabízí také interiér jak z vědeckofantastických filmů vyrobený například z bambusu, PET lahví nebo pravé ovčí vlny.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Svezení s prvním elektromobilem od BMW rozhodně patří k nevšedním zážitkům. Kromě tradičních vlastností aut na elektřinu, mezi nimiž vyčnívá téměř absolutní tichost jízdy, nabízí také interiér jak z vědeckofantastických filmů vyrobený například z bambusu, PET lahví nebo pravé ovčí vlny.

Mezi elektromobily, které jsem dosud zkoušel, rozhodně BMW i3 vyniká jízdní dynamikou a přitažlivým řízením.

Elektromobil od BMW by mohl nalákat ke koupi zejména bohatší obyvatele velkoměst, v českých podmínkách tedy hlavně Prahy - spíše jako druhé nebo třetí auto do rodiny na cesty do zaměstnání a z něj. Zájem o něj podle mne projeví hlavně majitelé jiných bavoráků.

BMW i3 se na českém trhu prodává od konce roku 2013.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Rozhodně nemůžu říct, že by se mi karoserie BMW i3 vyrobená z karbonu zpevněného uhlíkovými vlákny líbila. Výjimku představuje snad pouze pohled čistě zepředu. Jenže nemůžu elektrickému bavoráku upřít až magnetickou přitažlivost, kterou měl na většinu kolemjdoucích. I když jsem na karoserii objevil hlavně z boku spoustu zubatých nesourodých linií a celkově mi připadá bachratá a neforemná, boduje originalitou a vyčnívá mezi ostatními auty.

Jedním z poznávacích znaků BMW i3 jsou páry dveří otevírající se od sebe podobně jako u Opelu Meriva. Přední dveře se musejí vždy otevřít dříve než ty zadní, což netrpělivé děti dost štvalo. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Chybějící středový sloupek jako u Fordu B-MAX sice má ulehčit přístup do auta, který mi ale zvlášť na místo řidiče nepřipadal vůbec snadný.

Otevřené dveře vytvářejí jakousi ohrádku, což není praktické například na parkovištích při zajetí příliš blízko k jinému auta. Cestující si připadají trochu jako v kleci. Na druhou stranu potěší snadnost manipulace třeba s dětskou sedačkou.

Středový sloupek, ale například také pás pro zadní sedadla zabudovali konstruktéři do zadních dveří, které jsou výrazně menší než ty přední.

Zaujmou tahové kliky, které se otvírají v zadní, nikoli přední části.

Jestli uvnitř nějaké auto vypadá, jako by přilétlo díky stroji času z budoucnosti, pak je to právě BMW i3. Přístroje tvoří dva velké displeje velikosti tabletů, ten uprostřed palubky je ale za příplatek.

Části přístrojové desky nebo například výplní dveří se vyrábějí z přírodnin jako například bombajského konopí a spadaných olivových listů. Nechybí ani recyklovatelné PET lahve.

Mě osobně se interiér líbil i díky jeho pestrosti, dojem z kvality ale úplně stoprocentní nebyl. Třeba kvůli křaplavému zvuku zavírání schránky před spolujezdcem.

Při přejezdu hrbolů se občas ozývaly z interiéru pazvuky většinou v podobě mírného popraskávání, což mohou mít na svědomí i velké prosklené plochy a bezrámové dveře.

Na druhou stranu si pochvalu zaslouží skvělé odhlučnění kabiny.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Velmi extravagantní a na malé auto neuvěřitelně vzdušná. Připadal jsem si spíš jako za volantem rodinného velkoprostorového MPV než uvnitř malého hatchbacku. To potvrzuje i měření šířky v loktech, k…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus