ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW 7L
15. září 2017

Prodloužené BMW řady 7 je primárně určeno pro ty, kteří si najmou řidiče a nechají se v maximálním možném komfortu odvézt na pravém zadním sedadle. Přesto nabízí extrémně silné motory včetně dvanáctiválce s potenciálem bavit, který jsme testovali.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Prodloužené BMW řady 7 je primárně určeno pro ty, kteří si najmou řidiče a nechají se v maximálním možném komfortu odvézt na pravém zadním sedadle. Přesto nabízí extrémně silné motory včetně dvanáctiválce s potenciálem bavit, který jsme testovali.

Dvanáctiválcový motor není k dispozici pro „krátkou“ verzi BMW řady 7, což je trochu škoda. Jak se dočtete v recenzi, jde o královský stroj I díky němu může tento model konkurovat vyloženě aristokratickým vozům a dává pro mnohé více smyslu než z minulé generace BMW 7 odvozený Rolls-Royce Ghost. Běžnější konkurencí tohoto modelu je samozřejmě zbytek německého luxusního triumvirát, tedy Audi A8 a Mercedes-Benz S. Audi nabízí technologickou vyspělost, Mercedes obrovské pohodlí v klasickém hávu a BMW je střiženo sportovně.

BMW 7 šesté generace jsme už podrobili velkému testu. Proto více informací hledejte právě v něm, stačí kliknout na tento odkaz. V této recenzi se budeme věnovat hlavně komfortu, který nabízí zadní sedadla a také specifickému motoru. Zajímavé jsou i rozdíly v designu.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Už základní BMW 7 přesahuje svou délkou pětimetrovou hranici, prodloužený model ale měří celých 5238 mm. To je o 14 cm víc. Přesně o tolik se prodloužil i rozvor (na 3210 mm). Vše tedy nasvědčuje zaměření na zadní cestující.

Pokud si chcete pořídit to nejlepší, jděte do dvanáctiválcového modelu. Ten se prodává pod označením M760Li xDrive. Písmeno M naznačuje specifickou úpravu některých dílů do sportovna, což nám k velké limuzíně příliš nesedí, ale takové už je BMW.

Dostanete například speciální M kola z lehké slitiny, které mají velikost 20 palců.

V ceně je i M aerodynamický paket, nebo M kožený volant.

Speciální výbavu dávají na srozuměnou klasické znaky s písmenem M na nejrůznějších místech vozu.

Pokud bych si kupoval BMW M760Li xDrive pro sebe, určitě bych si nechal označení na zádi odstranit. Skrytý luxus si člověk užije více.

Stejně tak je trochu zvláštní nápis na zadním sloupku V12, to aby bylo jasno. Přijde mi tam trochu nevzhledně naroubovaný.

Na prahu ale své místo má a naopak vypadá skvěle.

Celé auto bylo navíc vyvedené v paketu Individual, tedy v podstatě na zakázku.

Jen samotný lak vyjde v příplatku téměř na cenu mini auta do města a totéž platí pro interiér.

I proto je na dekoru před spolujezdcem verze Individual zvýrazněná nápisem. Psací písmo dodává na luxusním pocitu.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Řidičovu zónu popsal do posledních detailů kolega v recenzi krátké verze, proto vás znovu odkážu na test a jeho patřičnou kapitolu, na kterou se dostanete tímto odkazem. Z pozice řidiče se ani v pro…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus