ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nového BMW řady 7
21. března 2016

Nová generace BMW řady 7 samozřejmě přebírá filosofii předchůdce. Loví mezi vrcholovými manažery a politiky, kteří kteří nechtějí dělat kompromisy mezi pohodlím, špičkovými jízdními vlastnostmi a kvalitou.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Nová generace BMW řady 7 samozřejmě přebírá filosofii předchůdce. Loví mezi vrcholovými manažery a politiky, kteří kteří nechtějí dělat kompromisy mezi pohodlím, špičkovými jízdními vlastnostmi a kvalitou.

Dělá to však skutečně o generaci moderněji, takže nechybí vychytávky typu laserových světlometů, internetu na palubě, ovládání auta gesty nebo dálkového parkování pomocí klíčku s displejem bez nutnosti šoféra nacházet se ve voze. Při porovnání s nejbližšími konkurenty (Audi A8 a Mercedes třídy S) těží bavorák i nadále z vynikajících jízdních vlastností. Díky použití hliníku a karbonu se vrhá sedmičkový bavorák do zatáček ještě lehčeji než kdykoli jindy.

Pokud někdo čeká od sedanu opulentních rozměrů podobně rozměrný interiér, bude trochu zklamán. Parametry kabiny se většinou neliší od menších aut nižší střední třídy včetně sourozence BMW řady 5. Lze si ale připlatit za prodlouženou verzi Long, kterou vedeme jako samostatný model.

BMW řady 7 se nabízí jak s pohonem zadní nápravy tak všech kol.

Paleta motorů obsahuje při uvedení na trh šestiválce a benzinový osmiválec, chytají se ale i další typy pohonných jednotek. Mezigeneračně se výrazně snížila jejich spotřeba.

Šestá generace BMW řady 7 se na českém trhu prodává od konce roku 2015.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Připadá mi, že vizáž karoserie BMW řady 7 mezigeneračně mírně ztratila na aroganci, ale také výraznosti. Bylo to vidět i v provozu. Zatímco předchozí generace působila na ostatní řidiče jako hadr na býka, a když jsem se chtěl zařadit do druhého pruhu, byl jsem většinou tvrdě blokován, tentokrát jsem měl podobných zážitků mnohem méně.

Myslím, že auto působí klidnějším, modernějším a vyspělejším dojmem. Také příplatkový paket s chromováním nazvaný "Pure excellence"  u testovaného kousku dávkuje chrom decentně a s vkusem.

Generační vývoj jsem nejvíce zaznamenal na přístrojové desce. Výrazně přibylo displejů s dokonalou grafikou.

Jeden velký displej tvoří například palubní přístroje, jejichž vzhled si může uživatel personalizovat zvolením jízdního módu. Na snímku vidíte přístroje komfortního režimu. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Když už jsme u té personalizace, tak přizpůsobit auto svým potřebám si řidič může ve většině oblastí včetně jízdy. Kromě základních režimů Adaptive, Sport, Comfort a EcoPro si lze spoustu dílčích částí auta (tlumiče, řazení, motor, převodovku) naladit tak, jak to šoférovi vyhovuje. A pokud s BMW řady 7 jezdí více lidí, mohou mít každý svá data uložená do vlastního profilu.

To jsem ale trochu odběhl od designu.

Displeje s velmi propracovanou grafikou se objevují i tam, kde dříve nebyly. Například u ovládání klimatizace.

Nebo za příplatek také na klíčku, který připomíná spíše mobilní telefon, a dozvíte se z něj spoustu informací. Třeba o tom, jestli je zavřené, nebo kolik kilometrů ještě ujedete s palivem v nádrži. Můžete díky němu na dálku předehřát, nebo vychladit interiér před jízdou.

Trochu opruz je, že se klíček docela rychle vybíjí.

Nabíjení ale probíhá bezdrátově pod loketní opěrkou během jízdy.

Materiály jsou špičkové, krásně voní a skvěle vypadají. Zvláště, když sáhnete stejně jako já po příplatkovém béžovém čalounění (ve standardu je černá kůže) a dřevěném obložení. 

Úchvatně vypadá interiér BMW řady 7 i v noci.

Kabina nového BMW řady 7 patří k nejlépe odhlučněným mezi všemi auty bez rozdílu tříd. Naftový šestiválec jsem v kabině při běžných otáčkách téměř neslyšel a ruku v ruce se skvělou aerodynamikou je uvnitř auta klid i při opravdu vysokých rychlostech nad 200 km/h.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
I když je BMW řady 7 technicky jedním z nejvyspělejších vozů na trhu, stále zůstává přátelské k řidiči. Prostě si sednete za volant a rozjedete se, jak jste u jakéhokoli BMW zvyklí a s vychytávkami …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus