ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW 5 Touring
1. března 2018

Nedlouho po nástupu sedmé generace BMW řady 5 přišla řada také na její praktičtější variantu kombi. Její trumfem je, že na jedné straně dostanete luxusní auto s výkonnými motory a skvělými jízdními vlastnostmi, na straně druhé opravdu praktické auto. Není to jen kombík, skrývá totiž řadu zajímavých šikovných řešení. Jaká to jsou? Čtěte dál, zejména pak kapitolu o kabině a kufru.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

BMW 5 Touring se při svém uvedení nabízelo se třemi různými benzinovými a čtyřmi naftovými motory. Všechny dopuje minimálně jedno turbodmychadlo. Hybrid, který najdeme u sedanu, ale kombi nemá.

V polovině roku 2017 ale automobilka také do nabídky zařadila také M550d, verzi s šestiválcem a čtyřmi turby původně uvedenou v řadě 7).

Mezigeneračně se zlepšila dynamika, většinou i navýšily maximální výkony a často zároveň o něco snížila spotřeba. Motory nabízejí špičkové parametry jak pro milovníky dynamické tak úsporné jízdy.

Začněme častěji poptávanými naftovými pohonnými jednotkami. Základ označovaný jako 520d pohání dvoulitrový turbodiesel s maximálním výkonem 140 kW. mezi kombíky vyšší střední třídy jde díky spotřebě od 4,5 l nafty na 100 km o jedno z nejúspornějších provedení. Přitom to není žádný lenoch. K dispozici je i silnější provedení o výkonu 170 kW, která si řekne o 4,5 litru.

Pro milovníky ještě větší dynamiky je tu třílitrový šestiválec s maximálním výkonem 195 kW označovaný jako 530d. I on se chlubí velmi rozumnou spotřebou od 4,7 l nafty na 100 km. Vrcholem je pak varianta šestiválce o výkonu 235 koní, která je dostupná jen s pohonem všech kol. Spotřebuje 5,5 litru nafty na 100 km.

Mezi benzinovými motory tvoří základ také dvoulitrový čtyřválec s označením 520i a výkonem až 135 kW. Pozoruhodná je jeho nízká spotřeba 5,8 l benzinu na 100 km. Silnější verze 530i má výkon 185 kW a shodnou konzumaci paliva.

Pro ještě větší dravce je tu třílitrový šestiválec 540i s výkonem až 250 kW, ten se kombinuje také s pohonem všech kol xDrive a řekne si o 7,3 litru benzinu na 100 km.

reklama

520i

Tento motor nebyl dosud testován.

530i

Tento motor nebyl dosud testován.

530i xDrive

Tento motor nebyl dosud testován.

540i xDrive

Tento motor nebyl dosud testován.

518d

Tento motor nebyl dosud testován.

520d

Tento motor nebyl dosud testován.

520d AT

Tento motor nebyl dosud testován.

520d xDrive

Tento motor nebyl dosud testován.

525d

Tento motor nebyl dosud testován.

530d

Tento motor nebyl dosud testován.

530d xDrive

Tento motor nebyl dosud testován.

540d xDrive

Tento motor nebyl dosud testován.

M550d xDrive

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Drtivá většina všech verzí BMW 5 Touring řadí prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky. Šestistupňová manuální už zůstala jako možnost pouze u nejlevnější verze 520d.

Osmistupňový automat fungoval, jak bývá zvykem, i s třílitrovým naftovým šestiválcem téměř bezchybně.

Samozřejmě se nesmíte divit, že v úsporném režimu po šlápnutí na plyn trvá podřazení déle, ve sportovní módu je okamžité. Stejně tak mi někdy reakce převodovky ve sportovním módu připadala až moc hrr, ale když jsem si chtěl užívat dokonalé plynulosti, stačilo přepnout na komfortní jízdu.

Model M550d má také osmistupňovou převodvoku, avšak oprosti "obyčejnějším" modelům je sportovně laděná už ve standardu, při volbě sportovních řežimů je pak ještě ostřejší a rychlejší. Kombinace s agregátem je to naprosto špičková. Více informací o této verzi si můžete zjistit k konkrétní kapitole o motoru.

Řízení

Naprosto fantastické. Téměř dokonalá plynulost se zde snoubí s potřebnou špetkou ostrosti a agility. A to mluvíme o velkém a těžkém kombi. I díky řízení se na cestách budete cítit báječně.

Podvozek

BMW řady 5 Touring nje najednou nejsportovnější, nejkomfortnější i nejzábavnější. Kdybych měl za každou dílčí disciplínu udělovat počet bodů, celkově bych dal pětkovému bavoráku nejvyšší možný počet.

Fascinovalo mne, jak se příplatkový adaptivní podvozek s nastavitelnou tuhostí tlumičů Adaptive Drive dokázal přizpůsobit i velmi odlišným požadavkům řidiče.

Ačkoli stále vnímám BMW jako značku sportovně laděnou, nejvíce mě dostal neuvěřitelným pohodlím v komfortním režimu (jednotlivé jízdní módy se volí tlačítky na středovém panelu), které podtrhovala skvěle odhlučněná kabina. Jediné, s čím si tlumiče nedokázaly vždy poradil úplně perfektně, byly hluboko propadlé kanály na pražských ulicích.

Parádní pohodlí ale vůbec neznamená, že by se řidič musel vzdávat sportovních zážitků. I v komfortním nebo úsporném režimu dokázal podvozek v kombinaci s pohonem všech kol a příplatkovými aktivními stabilizátory nabídnout extrémně jisté jízdní vlastnosti a umožňuje projíždět zatáčky pod plynem nevídaně vysokými rychlostmi.

Auto v zakroucených úsecích nepůsobí těžkopádně, ovládá se spíše jako kompaktní vůz. Nenechá se v zatáčkách projížděných pod plynem rozhodit ani zvlněnou nebo děravou silnicí. Pneumatiky zůstávají měkce a jistě přilnuté k vozovce, celé to na mně působilo velmi elasticky a poddajně, ač jsem nezaznamenal žádné větší náklony.

Aktivace sportovního režimu znamená přitvrzení podvozku. Nikoli na nepříjemnou úroveň, ale tak, že si řidič může dovolit i extrémnější manévry a vyzkoušet, že BMW řady 5 rozhodně není nutným autem. Rozdíl mezi sportovním a komfortním módem by rozhodně okamžitě poznal i laik.

Stabilita auta na rozbitých okreskách je tak neuvěřitelná, že když se řidič nechá jízdou trochu strhnout a zapomene se dívat na rychloměr, hrozí mu okamžité odebrání řidičského průkazu. Pokud je alespoň trochu zručný, tak je tohle nebezpečí mnohem reálnější než odebrání se mimo vozovku.

Díky fantasitcky dávkovatelnému řízení jsem si i s tak velkým autem jízdu s vypnutým stabilizačním systémem dokázal užít bez větších obav.

Model M550d je ale snad ještě dokonalejší, což je opravdové unikum. Pokud hledáte řidičsky dokonalé auto, které ale zvládne plnit i roli rodinného vozu, není lepší volby. Je to automobilová nirvána. Podvozek M550d je totiž sportovnější už v základu, a přitom stále uspokojivě komfortní a poddajný. Je radost tohle auto řídit.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus