ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW 5 Touring
1. března 2018

Nedlouho po nástupu sedmé generace BMW řady 5 přišla řada také na její praktičtější variantu kombi. Její trumfem je, že na jedné straně dostanete luxusní auto s výkonnými motory a skvělými jízdními vlastnostmi, na straně druhé opravdu praktické auto. Není to jen kombík, skrývá totiž řadu zajímavých šikovných řešení. Jaká to jsou? Čtěte dál, zejména pak kapitolu o kabině a kufru.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jan MarkovičJan Markovič

Nedlouho po nástupu sedmé generace BMW řady 5 přišla řada také na její praktičtější variantu kombi. Její trumfem je, že na jedné straně dostanete luxusní auto s výkonnými motory a skvělými jízdními vlastnostmi, na straně druhé opravdu praktické auto. Není to jen kombík, skrývá totiž řadu zajímavých šikovných řešení. Jaká to jsou? Čtěte dál, zejména pak kapitolu o kabině a kufru.

Kombi vyšší střední třídy je určeno zejména vysoce postaveným manažerům a dobře zajištěným mužům, kteří se ale už musí starat o rodinu. Splňuje vše, co od něj potenciální zákazník očekává. Na rozdíl od minulé generace je na výši i z hlediska moderny na přístrojové desce, parádní dojem jsme měli z kvality materiálů. Skvělé jsou parametry většiny pohonných jednotek a často v obou protichůdných disciplínách najednou – v dynamice i spotřebě.

Měřeno optikou aut pro obyčejné lidi je samozřejmě BMW řady 5 drahé kombi. V rámci přímých konkurentů se to ale napsat nedá. Hodně drahé jsou některé příplatkové prvky. Například prémiová audiosoustava Bowers & Wilkins přišla v době testu na astronomických 124 150 korun. Takové příplatky ale už k prémiovým autům prostě patří.

Jen pro úplnost doplňme, že jeho úhlavními konkurenty jsou německé vozy Mercedes-Benz E kombi a Audi A6 Avant. Útočí na něj také méně obvyklý Jaguar XF Sportbrake. Jinak celá řada aut vyšší střední třídy ani kombi verzi nenabízí.

Původní test jsme publikovali v polovině roku 2017, začátkem roku 2018 jsme ho doplnili o recenzi verze M550d xDrive. Tento motor BMW uvedlo v pětce v roce 2017, poprvé se představil v modelu 740d. Je naprosto unikátní a ve své době uvedení neměl konkurenci, protože jde o šestiválec se čtyřmi turby. Vygeneruje fantastické výkony, přitom udržuje rozumnou spotřebu. Je to auto pro ty, kteří chtějí výkony silného benzinového modelu, avšak s rozumnějšími provozními náklady.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Kombi mezigeneračně narostlo, ale jen o relativně malé hodnoty. Na délku se vůz protáhl o 35 mm. Rozvor je pak delší jen o pouhých sedm milimetrů. Auto je ale o něco vyšší a také o málo širší.

I když jde vzhledově spíš o evoluční krok, najednou vedle nového BMW 5 Touring odcházející kombi působí staře. Design nejnovějších bavoráků sice už tak nevyčnívá z řady jako dříve, ale z mého pohledu je to v pořádku. U ostatních řidičů totiž svou agresivitou nevyvolává stejnou vlastnost. Agresivita sice z jeho křivek nezmizela, ale zároveň ji doplňuje vysoká míra uhlazenosti a elegance.

Vpředu najdeme klasické ledvinky, tady ohraničené chromovým rámečkem.

Na ně přímo navazují LED světlomety, které mají krásný futuristický tvar. Přes čiré sklo si je můžete prohlédnout.

Auto dorazilo v M paketu, což znamená pár drobných úprav a doplňky navíc. Pak samozřejmě nezapomenutelné písmenko M na více místech.

M jsou samozřejmě 19“ kola pod kterými prosvítají třmeny brzd se stejnou barvou jakou má karoserie. I na nich najdeme klasické mnichovské pruhy.

Vnitřek vozu je tradičně velmi luxusní. Zvlášť v testovaném modelu, který byl vybaven překrásnm dekorem v matném dřevu. Ten vytvořil vyloženě útulnou atmosféru.

Příjemná je i světlá kůže se světlými koberečky a vystýlkou kufru. Má to ale jeden háček. Je nesmírně nepraktická – koberečky se okamžitě umažou a na sedadlech se brzy začnou objevovat modré fleky od vašich džín. Nechceme ani vidět, jak interiér dopadne, když v něm začnete vozit malé děti.

Druhý testovaný model M550d působil zvenčí díky této barvě decentně, avšak černá kola jeho výjimečný design podtrhovala. Jak samotné označení napovídá, BMW tuto verzi bere skoro jako ikonické "emko", i když to není skutečná M5. Blíží se jí však výkonově, a tak si takový znáček zaslouží. Sportovnější design a snížený podvozek modelu velmi sluší.

M550d mělo decentnější interiér, vůz dostal sportovní sedadla a také například trochu jinak tvarované pedály. Design i kvalita je naprosto špičková.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Nové BMW řady 5 přijelo s několika efektivními vychytávkami, které pomohou řidiči udělat velký dojem na okolí a začátkem roku 2017 šlo o unikátní technologie. Samozřejmě to platí i pro jeho kombi ve…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus