ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného BMW 5 Touring
3. ledna 2016

Nás, co máme rádi kombíky, potěší, že řidič za volantem BMW 5 Touring nepozná, že nesedí v sedanu. A to ani v ostře projeté zatáčce. Ano, jízdní vlastnosti jsou skutečně hlavním trumfem šesté generace vozu, která se prodává již od roku 2010 a v roce 2013 prodělala facelift. Ke konci roku, kdy jsem testoval variantu 520 d, se již pomalu chystala do důchodu.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Test modernizovaného BMW 5 Touring
reklama

Nás, co máme rádi kombíky, potěší, že řidič za volantem BMW 5 Touring nepozná, že nesedí v sedanu. A to ani v ostře projeté zatáčce. Ano, jízdní vlastnosti jsou skutečně hlavním trumfem šesté generace vozu, která se prodává již od roku 2010 a v roce 2013 prodělala facelift. Ke konci roku, kdy jsem testoval variantu 520 d, se již pomalu chystala do důchodu.

Jelikož téměř polovinu kombíků (47%) řady 5 mnichovská automobilka prodává doma v Německu, je jasné, že se vzhled přizpůsobil konzervativnímu vkusu zdejších obyvatel.

Ani při faceliftu nemuseli designéři odvést nějakou velkou práci. Snížily se tradiční ledvinky na krytu chladiče, do vnějších zpětných zrcátek přibyly blinkry a kosmetické změny, včetně upravených vstupů vzduchu, jsou na spodní části nárazníku.

Hlavní inovací v interiéru je nový způsob ovládání multimediálního systému iDrive. Hlavní kruhový ovladač se zvětšil a na své vrchní straně má plochu pro ovládání dotykem. Je na něm možno psát povely pro navigaci, a také například pohybem dvou prstů zvětšovat a zmenšovat měřítko mapy.

Konstruktéři během faceliftu učinili rovněž drobné změny související s jízdními vlastnostmi. Tou výraznou, kterou jsem skutečně během testování pocítil, je nové uložení tlumičů. Při přejezdu menších a středně velkých nerovností se teď skutečně do interiéru nepřenáší žádné nepatřičné zvuky.

I po faceliftu zůstává BMW 5 touring stále tím, čím původně bylo. Tedy autem určené pro aktivní rodiny, které požadují prémiovou kvalitu, skvělé jízdní vlastnosti, dostatečný prostor pro posádku i zavazadla. Využitelné je pochopitelně rovněž pro širokou skupinu manažerů, kteří cestují na dlouhé vzdálenosti a velký kufr se jim rovněž hodí.

Mezi konkurenty se testovaná varianta neztrácí. Mercedes-Benz třídy E kombi ve vezi 250 D nabízí silnější motor 150 kW, maximální rychlost 236 kilometrů v hodině a spotřebu 4,7 litru, Audi A6 Avant, pak má výkon 140 kW, maximálku 226 kilometrů v hodině a spotřebu 4,4 litru nafty na sto kilometrů.

Standardní výbava BMW 5 touring obsahuje xenonové světlomety, startování pomocí tlačítka, vyhřívané a elektricky ovládaná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, tempomat, kola z lehkých slitin, rádio s MP3 a CD přehrávačem, dvouzónovou klimatizaci a elektricky nastavitelná přední sedadla.

Mercedes má kromě toho standardně střešní ližiny, Audi pak také podélné střešní nosiče a ještě vyhřívání předních sedaček.

Interiér je v BMW již léta typický. Je kvalitní, avšak nenadchne. Rozměrnějším postavám vadí široký středový tunel, naopak sedačky s možností podélného nastavení hlavové opěrky a vysunovací podpěry pro stehna na předním okraji nemají chybu.

Ovládání klimatizace a rádia je díky "oldschoolovým" tlačítkům velmi intuitivní a snadné. V podobném duchu je i přístrojový štít s dobře čitelnou grafikou.

V šesté generaci je "pětkový" kombík dobrým přepravním prostředkem i pro čtyři nadprůměrně vzrostlé dospělé osoby. Vyzkoušeli jsme, že za řidičem vysokým 186 centimetrů, může v pohodě cestovat i dvoumetrový mladík. Hlava se mu nedotýkala stropu, a také před koleny ještě nějaký ten centimetřík zbýval.

Kufr má solidní hodnotu 560 litrů, což není nijak ohromující hodnota, zvláště při srovnání s obřími 695 u konkurenčního éčkového mercedesu. Má však pravidelný krychlový tvar a pod podlážkou je ještě několik přihrádek na drobnosti.

Ta navíc drží ve zvednuté poloze pomocí plynové vzpěry.

Zadní opěradla lze dělit v poměru 40:20:40.

Zarazilo mě, že po stisknutí příjemně vyhlížející páčky na boku zavazadlového prostoru a sejmutí krycího bočního obložení se na obou stranách, tam, kde by člověk tušil další přihrádky na drobnosti, objevila změť elektroinstalačních kabelů. Přitom vpravo skutečně malá schránka na drobnosti přítomna byla. Rozhodně to nepůsobí moc esteticky.

Velká část populace si nyní kupuje BMW s pohonem xDrive. I mnou testovaná verze s klasickým pohonem zadní nápravy má však velmi bezpečné a čitelné jízdní vlastnosti. Náznak přetáčivosti se objevuje jen v nízkých rychlostech, při běžném cestování je auto přísně neutrální.

Odhlučnění odpovídá prémiovému zařazení vozu. Hluk motoru je utlumen nadmíru dobře a konverzaci nenarušuje ani valivý, ani aerodnymacký hluk při všech v tuzemsku povolených rychlostech.

Automatická osmistupňová převodovka je špičkový výrobek, který v drtivé většině jízdních situací nepotřebuje žádnou asistenci od řidiče, přestože manuální režim je k dispozici.

Při cestování s naloženým vozem na trase skládající se z městského provozu, dálnice i okresních silnic, jsem dosáhl spotřeby přesně sedm litrů.Ve městě je apetit motoru zhruba o litr vyšší. Pokud jsem se snažil o ekologický styl jízdy, nebyl problém stlačit spotřebu pod šest litrů na sto kilometrů.

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá
přístrojová deska
sedadla přednísedadla zadníkufr základníkufr maximální
reklama
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus