ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW 5 Touring
28. září 2017

Nedlouho po nástupu sedmé generace BMW řady 5 přišla řada také na její praktičtější variantu kombi. Její trumfem je, že na jedné straně dostanete luxusní auto s výkonnými motory a skvělými jízdními vlastnostmi, na straně druhé opravdu praktické auto. Není to jen kombík, skrývá totiž řadu zajímavých šikovných řešení. Jaká to jsou? Čtěte dál, zejména pak kapitolu o kabině a kufru.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Nedlouho po nástupu sedmé generace BMW řady 5 přišla řada také na její praktičtější variantu kombi. Její trumfem je, že na jedné straně dostanete luxusní auto s výkonnými motory a skvělými jízdními vlastnostmi, na straně druhé opravdu praktické auto. Není to jen kombík, skrývá totiž řadu zajímavých šikovných řešení. Jaká to jsou? Čtěte dál, zejména pak kapitolu o kabině a kufru.

Kombi vyšší střední třídy je určeno zejména vysoce postaveným manažerům a dobře zajištěným mužům, kteří se ale už musí starat o rodinu. Splňuje vše, co od něj potenciální zákazník očekává. Na rozdíl od minulé generace je na výši i z hlediska moderny na přístrojové desce, parádní dojem jsme měli z kvality materiálů. Skvělé jsou parametry většiny pohonných jednotek a často v obou protichůdných disciplínách najednou – v dynamice i spotřebě.

Měřeno optikou aut pro obyčejné lidi je samozřejmě BMW řady 5 drahé kombi. V rámci přímých konkurentů se to ale napsat nedá. Hodně drahé jsou některé příplatkové prvky. Například prémiová audiosoustava Bowers & Wilkins přišla v době testu na astronomických 124 150 korun. Takové příplatky ale už k prémiovým autům prostě patří.

Jen pro úplnost doplňme, že jeho úhlavními konkurenty jsou německé vozy Mercedes-Benz E kombi a Audi A6 Avant. Útočí na něj také méně obvyklý Jaguar XF Sportbrake. Jinak celá řada aut vyšší střední třídy ani kombi verzi nenabízí.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Kombi mezigeneračně narostlo, ale jen o relativně malé hodnoty. Na délku se vůz protáhl o 35 mm. Rozvor je pak delší jen o pouhých sedm milimetrů. Auto je ale o něco vyšší a také o málo širší.

I když jde vzhledově spíš o evoluční krok, najednou vedle nového BMW 5 Touring odcházející kombi působí staře. Design nejnovějších bavoráků sice už tak nevyčnívá z řady jako dříve, ale z mého pohledu je to v pořádku. U ostatních řidičů totiž svou agresivitou nevyvolává stejnou vlastnost. Agresivita sice z jeho křivek nezmizela, ale zároveň ji doplňuje vysoká míra uhlazenosti a elegance.

Vpředu najdeme klasické ledvinky, tady ohraničené chromovým rámečkem.

Na ně přímo navazují LED světlomety, které mají krásný futuristický tvar. Přes čiré sklo si je můžete prohlédnout.

Auto dorazilo v M paketu, což znamená pár drobných úprav a doplňky navíc. Pak samozřejmě nezapomenutelné písmenko M na více místech.

M jsou samozřejmě 19“ kola pod kterými prosvítají třmeny brzd se stejnou barvou jakou má karoserie. I na nich najdeme klasické mnichovské pruhy.

Vnitřek vozu je tradičně velmi luxusní. Zvlášť v testovaném modelu, který byl vybaven překrásnm dekorem v matném dřevu. Ten vytvořil vyloženě útulnou atmosféru.

Příjemná je i světlá kůže se světlými koberečky a vystýlkou kufru. Má to ale jeden háček. Je nesmírně nepraktická – koberečky se okamžitě umažou a na sedadlech se brzy začnou objevovat modré fleky od vašich džín. Nechceme ani vidět, jak interiér dopadne, když v něm začnete vozit malé děti.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Nové BMW řady 5 přijelo s několika efektivními vychytávkami, které pomohou řidiči udělat velký dojem na okolí a začátkem roku 2017 šlo o unikátní technologie. Samozřejmě to platí i pro jeho kombi ve…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus