ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test sedmé generace BMW řady 5
22. března 2017

Hned na začátek si troufnu napsat jeden superlativ. Sedmá generace BMW řady 5 v testovaném provedení 540i xDrive má z hlediska vyváženosti nejlepší jízdní vlastnosti ze všech aut, co jsem dosud, což znamená za posledních více než dvacet let, testoval. Kolega, který později zkoušel naftové provedení 530d xDrive se mnou souhlasil.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Hned na začátek si troufnu napsat jeden superlativ. Sedmá generace BMW řady 5 v testovaném provedení 540i xDrive má z hlediska vyváženosti nejlepší jízdní vlastnosti ze všech aut, co jsem dosud, což znamená za posledních více než dvacet let, testoval. Kolega, který později zkoušel naftové provedení 530d xDrive se mnou souhlasil.

Nechci tím říct, že je 540i xDrive nejsportovnější, nejzábavnější i nejpohodlnější, ale když bych každou tuhle část jízdy bodoval a do hodnocení zahrnul i jistotu, kvalitu řazení a řízení, nebo vyspělost jízdních asistentů, získalo by BMW řady 5 rekordně vysoký počet bodů.

Sedan vyšší střední třídy je určen zejména vysoce postaveným manažerům a dobře zajištěným mužům. A myslím, že splňuje vše, co od něj potenciální zákazník očekává. Na rozdíl od minulé generace je na výši i z hlediska moderny na přístrojové desce, parádní dojem jsem měl i z kvality materiálů. Skvělé jsou parametry většiny pohonných jednotek a často v obou protichůdných disciplínách najednou - dynamice i spotřebě.

Kritiku si zaslouží snad jen některé parametry zavazadlového prostoru. Tradiční výtka směřuje k cenám. Měřeno optikou aut pro obyčejné lidi je samozřejmě BMW řady 5 drahé. V rámci přímých konkurentů se to ale napsat nedá. Hodně drahé jsou některé příplatkové prvky. Například prémiová audiosoustava Bowers & Wilkins přišla v době testu na astronomických 124 150 korun.

Sedmá generace BMW řady 5 se začala na českém trhu prodávat začátkem roku 2017. Na jaře téhož roku přibyly dvě nové verze - hybrid do zásuvky 530e iPerformance a osmiválcový mode pro ty, kteří nechtějí M5, ale mají rádi rychlou jízdu pod označením M550i xDrive.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Design nejnovějších bavoráků sice už tak nevyčnívá z řady jako dříve, ale z mého pohledu je to v pořádku. U ostatních řidičů totiž svou agresivitou nevyvolává stejnou vlastnost. Agresivita sice z jeho křivek nezmizela, ale zároveň ji doplňuje vysoká míra uhlazenosti a elegance.

Testovaný kus byl za příplatek vybavený M sportovním paketem, takže vypadal dynamičtěji než základní verze.

Na tu se můžete podívat výše.

A tady je výbavová linie Luxury Line, jejíž design se od té základní také liší, což platí i pro paket Sport Line, zatím nejsportovnější variantu M 550i xDrive, nebo pro hybridní (benzinový motor + elektromotor) 330e.

Velkou parádu dělala testovanému kusu příplatková devatenáctipalcová litá kola v černém provedení s modrými brzdovými třmeny. Standard představují sedmnáctky, u M sportovního paketu osmnáctky.

To samé, tedy o té parádě, platí i o nejvyšší řadě LED světlometů s dosvitem až 500 m (jen o 100 m méně než u laserových světlometů pro BMW řad 7 a i8).

Už standardní světlomety disponují LED technikou. Za příplatek ale můžete mít adaptivní funkci, která paprsek přizpůsobuje stylu jízdy i jiným podmínkám. A za další příplatek dostanete funkci Selective Beam, kdy stačí mít v noci neustále zapnutá dálková světla a paprsek se neustále mění tak, aby neoslňoval ostatní řidiče.

Uvnitř udělalo nejnovější BMW řady 5 velký pokrok z hlediska působivosti a vizáže materiálů.

Testovaný kus ohromoval zejména při nočních jízdách díky osvětlení reproduktorů nejvyšší řady ozvučení Bowers & Wilkins. Velmi působivé jsou i dekory nebo LED linky osvětlující interiér.

Na své si přijdou i milovníci displejů. Kromě obřího za volantem, který zastává funkci přístrojů, se jen o málo menší tyčí nad středovým panelem a high-tech nádech interiéru dodává i třetí určený výhradně klimatizační jednotce.

Skvělý dojem doplňují měkčené plasty na všech místech přístrojové desky včetně těch níže položených, které přicházejí do kontaktu s nohami řidiče.

Fascinovala mne nizoučká hladina vnitřního hluku. Díky téměř dokonalé aerodynamice dovnitř téměř nepronikal zvuk obtékajícího vzduchu, a to ani při extrémních rychlostech. Téměř neslyšný byl ve většině otáček i zvuk benzinového šestiválce. Jen občas narušil akustickou nirvánu blížící se elektromobilu valivý hluk od pneumatik, zejména rány při spadnutí do hlubších propadlých kanálů.

Objevili jsme i sadu výměnných parfémů, které se při zakoupení příplatkového paketu Ambient Air připojují ke klimatizační jednotce a provoní interiér. Můžete vždy míchat dva parfémy dohromady a vytvářet tak nejrůznější kombinace vůní.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Nové BMW řady 5 přijelo s několika efektivními vychytávkami, které pomohou řidiči udělat velký dojem na okolí a začátkem roku 2017 šlo o unikátní technologie. Tu nejefektnější podle mne představu…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus