ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW X1
10. ledna 2010

Nejmenší terénní bavorák přijel mezi kompaktní SUV v roce 2009 a překonal všechny konkurenty hravými a sportovními jízdními vlastnostmi.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

sDrive18i

Tento motor nebyl dosud testován.

sDrive18i AT

Tento motor nebyl dosud testován.

sDrive20i

Tento motor nebyl dosud testován.

sDrive20i AT

Tento motor nebyl dosud testován.

xDrive20i

Tento motor nebyl dosud testován.

xDrive20i AT

Tento motor nebyl dosud testován.

xDrive28i AT

Tento motor nebyl dosud testován.

xDrive28i

Tento motor nebyl dosud testován.

sDrive18d

Tento motor nebyl dosud testován.

xDrive18d

Tento motor nebyl dosud testován.

xDrive18d AT

Tento motor nebyl dosud testován.

sDrive18d AT

Tento motor nebyl dosud testován.

sDrive20d EfficientDynamics Edition

Tento motor nebyl dosud testován.

sDrive20d

Tento motor nebyl dosud testován.

xDrive20d

Tento motor nebyl dosud testován.

xDrive20d AT

Tento motor nebyl dosud testován.

sDrive20d AT

Tento motor nebyl dosud testován.

xDrive23d AT

Nejsilnější diesel s dvojitým turbem mě nadchnul pocitem dostatku síly a plynulosti tahu. Nikde jsem nezaregistroval výkonovou díru, nebo naopak turboefekt. Motor táhne pořád jako ďas a nemá mezi kompaktními SUV konkurenci. Také jeho projev mi připadal příjemnější a kultivovanější než u benzinového šestiválce. Téměř podprahově sice vnímáte, že máte diesel, ale motor v sobě spojuje to nejlepší z obou typů. Chybějící výkonovou špičku jsem neměl šanci vnímat.

Ke všem superlativům, které tenhle motor nabízí, přidává navíc díky všem možným technologiím snižujícím spotřebu i rozumnou žízeň. Sice jsme s autem opravdu nedokázali jet lehkou nohou, s tou těžkou jsme se ale nedostali přes deset litrů.

Šestistupňový automat (není jiné volby) má podobný projev jako u benzinového motoru. To znamená, že změny rychlostních stupňů poznáte, je to trochu cukavější než naprosto hladké DSG, ale nijak nepotlačuje sportovní projev auta.

Snad jediné, co by se dalo řadit mezi zápory, je hluk motoru ve vyšších otáčkách. U sportovní jízdy ale motor většinou slyšet chcete, i když je to diesel.

xDrive23d

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Manuální řazení jsem si zatím zkoušel pouze na frankfurtském autosalonu u stojících aut a mělo by být naprosto v pořádku.

Podvozek

X1 patří mezi pravověrné bavoráky. Podvozek má maximálně tuhý a naladěný na to, aby projel co nejrychleji zatáčku a abyste dostali všechny informace o povrchu, po kterém jedete. Zdá se, že o nějakém komfortu nemůže být ani řeč, ale nedá se říct, že bych si za volantem připadal nějak vyskákaný, vyklepaný nebo nedej bože omlácený. Totální tuhost je totiž spojená i s kvalitním pohlcováním nerovností.

Jízdu s oběma X1 jsem si hodně užil asi i díky tomu, že šlo o verze s pohonem všech kol. Ty totiž skoro nedaly stabilizaci šanci, aby se mohla zapojit do hry. Je neuvěřitelné, jak rychle můžete s vozem SUV do zatáčky najet a ještě rychleji z ní vyjet. Když to srovnám s Yetim 1.8 TSI 4x4, kterému také nechybí v zákrutách talent, tak jde stále o rozdíl mezi Premier league a Gambrinus ligou.

Aby nebylo chvalozpěvů málo, předvedla se nám X1 také na terénní vložce v dole. Ukázala, že se neztratí nejen na polní cestě, ale nerozházejí ji ani hlubší výmoly. Průjezd zatáčkou kontrolovaným smykem na šotolině jen korunoval radost z jízdy, kterou tohle auto umí nabídnout i se zapnutým ESP.

reklama
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus