ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného BMW 4 Gran Coupé
4. února 2019

Označením Gran Coupé tato varianta BMW řady 4 klame tělem. Ve skutečnosti jde o liftback (uznávám, že Gran Coupé zní o dost lépe), tedy pětidveřový vůz s vysoko výklopnými pátými dveřmi. S trochou nadsázky je tak BMW 4 Gran Coupé konkurentem například pro Škodu Octavia, i když tu řadíme o kategorii níže..
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Připadalo, že sedím podstatně výš než v dvoudveřovém BMW 4 Coupé (třeba právě jako v BMW 3 GT). I z nejnižší polohy jsem viděl na kapotu.

Také tady samozřejmě není na rozdíl od dvoudveřového kupátka podavač na pás a s menšími předními dveřmi se lépe manipuluje.

Přesto vyšší sezení není výhled z auta dobrý, což znásobuje fakt, že přední sloupky vytvářejí se zrcátky docela velkou plochu, za kterou se v prudších zatáčkách ledacos skryje.

Z hlediska viditelnosti směrem dozadu si může BMW 4 Gran Coupé podat ruku s vojenským obrněným vozidlem.

Bez příplatkové parkovací kamery a senzorů (ty jsou standardem pro některé motorizace) bych tohle auto nechtěl a být manažerem pojišťovny, tak ho bez této výbavy nedovolím pojistit.

Pod označením Lane Change Warning se skrývá příplatková sada jízdních asistentů, která zahrnuje mimo jiné i hlídání mrtvého úhlu. A tady by se od BMW měly všechny ostatní automobilky poučit, jak to udělat, aby varování bylo skutečně viditelné. Dioda v krytu zrcátka v podobě varovného trojúhelníku je viditelná za jakéhokoli počasí.

Umístění ovladačů těchto asistentů hluboko pod ovladači světel naopak šoférovi na očích moc není. Pořád je ale lepší trochu ukryté samostatné tlačítko, než pátrat někde v menu multimediálního systému jako u některých konkurentů.

Testovaná příplatková sportovní sedadla čalouněná super kvalitní kůží ze speciálního programu BMW Individual s elektrickým nastavováním a vyhříváním potěšila jak parádním držením těla v zatáčkách díky masivním bočnicím, tak velkorysými rozměry.

Sedák lze navíc manuálně prodlužovat.

Sportovní sedadla patří ke standardu některých motorizací, například testované 440i xDrive. Základní sedadla jsem nezkoušel nyní ani před modernizací.

Volant v základním provedení sice vypadá po modernizaci jinak, ale tento příplatkový parádní M sportovní kožený se podle mne nezměnil. Jeho tlustý věnec ještě zesílený v místech úchopu se parádně drží. Sportovní kožený volant s multifunkčními tlačítky ale objevíte i v základním provedení BMW 4 Gran Coupé.

Tlačítka slouží k pohodlnému ovládání audiosoustavy nebo tempomatu.

Novinku po modernizaci v roce 2017 představuje příplatkový multifunkční přístrojový panel. Místo tradičních ciferníků jde o displej s úhlopříčkou větší než deset palců.

Přístroje se mění podle toho, jaký jízdní režim uživatel zvolí. Dají se částečně personalizovat.

Takhle vypadala klasická kaplička s přístroji skrývající čtyři budíky u verze testované před modernizací. Přístroje jsou jednoduše pojaté a dobře čitelné.

Palubní počítač se tradičně obsluhuje na páčce blinkrů.

Přepínač jízdních režimů patří ke standardní výbavě a řidič si může díky němu auto nastavit do ekonomického, komfortního nebo sportovního módu. Za příplatek lze mít i mód Sport+ s částečně deaktivovaným stabilizačním systémem.

Displej multimédií trčí z vrchu palubní desky podobně jako v řadě 3.

V testovaném 4 Gran Coupé jsme měli příplatkovou navigaci a tím pádem větší provedení displeje.

Grafika systému je stejná (a tedy parádní) jako u ostatních BMW a stejně tak je srozumitelné a rychlé ovládání pomocí voliče na středovém tunelu.

Mezi zajímavé příplatkové funkce patří například možnost zadávat adresu do navigace psaním písmenek na aktivní vršek voliče.

Užitečnou příplatkovou funkcí je také head-up displej - promítání nejdůležitějších informací přímo do zorného pole řidiče.

Středový panel nejen pěkně vypadá, ale potěší také rozměrnou posuvnou středovou opěrkou, na kterou se vejdou lokty obou předních cestujících. Dnes už spíše raritou mezi manažerskými auty je klasická ruční brzda.

Výplně dveří pojmou i větší láhev s pitím.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Porovnávání BMW 4 Gran Coupé s Octavií, nebo spíše s jejím sportovním derivátem Octavia RS, není vůbec mimo mísu. I když "čtyřku" řadíme kvůli nabídce motorů a dalším důvodům do manažerské střední třídy, je paradoxně o 3 cm kratší než škodovka z nižší střední třídy, a dokonce o 5 cm než její verze RS.

Také prostorové poměry pro cestující se u 4 Gran Coupé a Octavie hodně podobají. Bavorák nabízí nepatrně více místa v loktech vpředu, ale o něco méně na hlavu vzadu. Má menší kufr.

BMW 4 Gran Coupé je začátkem roku 2019 suverénně nejkratším lifbackem střední třídy na trhu.

Na zadní sedadla je díky zadnímu páru dveří relativně běžný přístup, i když do nízkého bavoráku se nastupuje o něco hůře než do konkurenčních aut.

Na krajních místech se sedí velice pohodlně, ale osoby s výškou přibližně nad 170 cm se budou po napřímení dotýkat stropu. Místa na nohy je ale poměrně dost, takže se vyšší lidé mohou trochu sesunout. Prostřední plac ve druhé řadě je vyloženě nouzovka. Dospělí tu mají moc blízko ke stropu a pro děti je tu sezení nepříjemně tvrdé.

Pátými dveřmi praktičnost auta nekončí, ale pouze začíná.

Hodně mě baví standardní rozdělení opěradla ve druhé řadě v poměru 40:20:40. Znamená to, že když chci uvnitř auta převážet třeba větší množství lyží, zůstávají mi čtyři plnohodnotná místa k sezení.

Zadní sedadla po sklopení navazují na podlahu kufru.

Uvnitř zavazadlového prostoru s podprůměrným objemem 480 l jsem objevil řadu praktických drobností jako jsou háčky na tašky, gumové popruhy nebo síťka na upevnění menších předmětů.

Drobnosti se vejdou i pod podlahu kufru.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Benzinové i naftové motory mají buď čtyři (objem 2 litry - 420i, 430i, 418d, 420d), nebo šest válců (3 litry - 440i, 430d, 435d) a pomáhají jim turbodmychadla. V základním provedení se posílá síla n…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus