ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného BMW 4 Coupé
4. září 2018

Kdo čekal od nové řady 4 úplně svébytný model, pak byl asi trochu zklamán. Jde o přímého nástupce kupé a kabrioletu odvozených od řady 3, které od trojky „utekly“ a osamostatnily se. Novinku představuje čtyřdveřové Gran Coupé. Tento test je ale vyhrazen klasické dvoudveřové variantě.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Pán vozu sedí blízko podlaze, jak u sportovních kupé bývá dobrým zvykem.

Odvrácenou stranu mince představuje špatný výhled z auta znásobený tím, že přední sloupky vytvářejí se zrcátky docela velkou plochu, za kterou se v prudších zatáčkách ledacos skryje.

Z hlediska viditelnosti směrem dozadu si může BMW 4 Coupé podat ruku s vojenským obrněným vozidlem.

Bez příplatkové parkovací kamery a senzorů (ty jsou standardem pro některé motorizace) bych tohle auto nechtěl a být manažerem pojišťovny, tak ho bez této výbavy nedovolím pojistit.

Pod označením Lane Change Warning se skrývá příplatková sada jízdních asistentů, která zahrnuje mimo jiné i hlídání mrtvého úhlu. A tady by se od BMW měly všechny ostatní automobilky poučit, jak to udělat, aby varování bylo skutečně viditelné. Dioda v krytu zrcátka v podobě varovného trojúhelníku je viditelná za jakéhokoli počasí.

Umístění ovladačů těchto asistentů naopak šoférovi na očích moc není. Pořád je ale lepší trochu ukryté samostatné tlačítko, než pátrat někde v menu multimediálního systému jako u některých konkurentů.

Abyste se nemuseli pro pás otáčet příliš daleko dozadu pod hrozbou skřípnutí zad, vyjíždí na pomoc sympaticky fungující podavač, jemuž na rozdíl od verze před modernizací pás nesklouzával.

Testovaná příplatková sportovní sedadla čalouněná super kvalitní kůží ze speciálního programu BMW Individual s elektrickým nastavováním a vyhříváním potěšila jak parádním držením těla v zatáčkách díky masivním bočnicím, tak velkorysými rozměry.

Sedák lze navíc manuálně prodlužovat.

Sportovní sedadla patří ke standardu některých motorizací, například testované 440i. Základní sedadla jsem nezkoušel nyní ani před modernizací.

Volant v základním provedení sice vypadá po modernizaci jinak, ale tento příplatkový parádní M sportovní kožený se podle mne nezměnil. Jeho tlustý věnec ještě zesílený v místech úchopu se parádně drží. Sportovní kožený volant s multifunkčními tlačítky ale objevíte i v základním provedení BMW 4 Coupé.

Tlačítka slouží k pohodlnému ovládání audiosoustavy nebo tempomatu.

Novinku po modernizaci v roce 2017 představuje příplatkový multifunkční přístrojový panel. Místo tradičních ciferníků jde o displej s úhlopříčkou větší než deset palců.

Přístroje se mění podle toho, jaký jízdní režim uživatel zvolí. Dají se částečně personalizovat.

Takhle vypadala klasická kaplička s přístroji skrývající čtyři budíky u verze testované před modernizací. Přístroje jsou jednoduše pojaté a dobře čitelné.

Palubní počítač se tradičně obsluhuje na páčce blinkrů.

Přepínač jízdních režimů patří ke standardní výbavě a řidič si může díky němu auto nastavit do ekonomického, komfortního nebo sportovního módu. Za příplatek lze mít i mód Sport+ s částečně deaktivovaným stabilizačním systémem.

Displej multimédií trčí z vrchu palubní desky podobně jako v řadě 3.

V testovaném 4 Coupé jsme měli příplatkovou navigaci a tím pádem větší provedení displeje.

Grafika systému je stejná (a tedy parádní) jako u ostatních BMW a stejně tak je srozumitelné a rychlé ovládání pomocí voliče na středovém tunelu.

Mezi zajímavé příplatkové funkce patří například možnost zadávat adresu do navigace psaním písmenek na aktivní vršek voliče.

Užitečnou příplatkovou funkcí je také head-up displej - promítání nejdůležitějších informací přímo do zorného pole řidiče.

Středový panel nejen pěkně vypadá, ale potěší také rozměrnou posuvnou středovou opěrkou, na kterou se vejdou lokty obou předních cestujících. Dnes už spíše raritou mezi manažerskými auty je klasická ruční brzda.

Výplně rozměrných dveří pojmou i větší láhev s pitím.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

BMW 4 Coupé sice rozhodně není rodinným autem, obsahuje ale řadu praktických prvků.

Přístup na zadní sedadla u testované verze usnadňovalo elektricky posuvné sedadlo. I v základním provedení výrobce slibuje komfortní nástup.

Vzadu najdete jen dvě místa, která navíc zajistí komfort pouze menším cestujícím. Já jsem s výškou 174 cm neměl šanci napřímit se a nedřít při tom hlavou o strop.

Ani podélná prostornost nepatří k silným zbraním kupátka, ale umožňuje sesunout se směrem dolů bez otlačení kolen. Ta ale pak míří nepřirozeně vysoko. Pokud jsem je chtěl dát níž, otlačoval jsem si nárty při jejich zasouvání pod přední sedadla. Zkrátka na delší cesty pro více než dva dospělé tohle auto není.

Standard představuje opěrka mezi zadními cestujícími.

Sedadla druhé řady se dají sklápět, přičemž beze schodu navazují na podlahu kufru. A to v praktickém poměru 40:20:40. Musíte je odjistit páčkami z kufru.

Zavazadlový prostor sice nevyniká objemem ani dílčími rozměry, ale příjemně překvapí množstvím chytrých doplňků.

Jde například o háčky na tašky, gumové úchyty nebo prostor pro menší předměty ohraničený síťkou. Potěší vzorně zakrytované vzpěry víka kufru.

Pod podlahou se ukrývají další úložné schránky na drobnější věci.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Benzinové i naftové motory mají buď čtyři (objem 2 litry - 420i, 430i, 420d), nebo šest válců (3 litry - 440i, M4, 430d, 435d) a pomáhají jim turbodmychadla. V základním provedení se posílá síla na …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus