ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného BMW 4 Coupé
4. září 2018

Kdo čekal od nové řady 4 úplně svébytný model, pak byl asi trochu zklamán. Jde o přímého nástupce kupé a kabrioletu odvozených od řady 3, které od trojky „utekly“ a osamostatnily se. Novinku představuje čtyřdveřové Gran Coupé. Tento test je ale vyhrazen klasické dvoudveřové variantě.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Kdo čekal od nové řady 4 úplně svébytný model, pak byl asi trochu zklamán. Jde o přímého nástupce kupé a kabrioletu odvozených od řady 3, které od trojky „utekly“ a osamostatnily se. Novinku představuje čtyřdveřové Gran Coupé. Tento test je ale vyhrazen klasické dvoudveřové variantě.

Stejně jako nové verze řady 3 i kupé řady 4 v porovnání s předchozím trojkovým kupé vyrostlo. Dostalo komfortnější podvozek. Ubralo trochu ze své závodnické horlivosti. Atmosférické šestiválce většinou nahradily čtyřválce s turbem. Přesto je středně velké kupátko od BMW na špici z hlediska dynamiky většiny motorů i jízdních vlastností.

Kromě tradičního pohonu zadních kol existuje i spousta verzí, u nichž hrabou všechna čtyři kola.

Tradiční slabinu většiny vozů BMW představuje vysoká cena, kterou tady částečně nahrazuje bohatší standardní výbava než u vozů řady 3. I tak ale příplatkové položky včetně originálního příslušenství zvýšily cenu zkoušené verze o více než milión korun!

Kupátko od BMW osloví zejména dobře vydělávající muže všech věkových kategorií, kteří si chtějí jízdu užít a záleží jim na tom, jak je vnímá okolí.

BMW řady 4 Coupé se v Česku prodává od roku 2013, v roce 2017 prošlo drobnou modernizací.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Odlišit příď nebo záď kupé řady 4 od sedanu řady 3 dokáže jen skutečný fajnšmekr. Už proto, že podobně jako trojka nabízí i čtyřka různé příplatkové designové řady. Aby se to nepletlo, tak jsou právě čtyři: M sportovní paket, Sport Line, Luxury Line a čistokrevné sportovní provedení M4. U verze před modernizací to byla ještě Modern Line. Kromě vnitřní výbavy se od sebe jednotlivá provedení liší i zvenčí, takže i dvě čtyřky vedle sebe mohou vypadat trochu jinak.

A aby těch možností odlišení nebylo málo, testované auto obsahovalo řadu prvků z kitu originálního příslušenství sportovních doplňků označeného jako M Performance. Z designových prvků šlo například o karbonový přední spojler, koncovku výfuku (na snímku) a kryty zpětných zrcátek, černé mřížky chladiče nebo M brzdový systém. Dílo završil speciální lak Santorini Blue za 129 tisíc korun. Je tedy jasné, že se auto na obrázcích od základního BMW řady 4 výrazně liší. Vypadalo trochu jako čistokrevná sportovní verze M4.

Zde si můžete prohlédnout BMW 4 Coupé s M sportovním paketem před faceliftem a po něm. Aktuální verze má za sebou pozadí s horami.

A tady máte přesný popis toho, co se na BMW řady 4 v rámci modernizace zvenčí měnilo. Standardem jsou nově LED světlomety a LED mlhovky, u výbavových řad Sport Line a Luxury Line se mírně modifikoval přední nárazník.

Z boku naštěstí auto od trojky rozeznat lze – díky typické siluetě kupé s jediným párem dlouhých bezrámových dveří.

Vzhled auta snoubí dynamiku, eleganci a luxus, což jsou atributy, které najdeme i uvnitř kupátka.

Potěšilo mne, že se ani bezrámové dveře nestaly spouštěčem povrzávání, skřípání nebo jiných pazvuků. Okna se po zavření dveří automaticky zasouvají do karoserie.

A tady se podívejte, co přinesla modernizace v roce 2017 do interiéru: jde například o nový volant, středový sloupek v leštěné černé barvě nebo za příplatek možnost digitálních přístrojů. Přesto už některé ovladače působí při porovnání se zcela novými modely BMW mírně zastaralým dojmem.

Testované auto bylo i uvnitř vyšperkované doplňky za desítky tisíc. Největší parádu dělalo oranžové kožené čalounění z nabídky BMW Individual.

Dojem z kvality jsem měl, jak už jsem u bavoráků zvyklý, prvotřídní. A to se BMW nebojí spousty tvrdých plastů, které ale parádně vypadají a jejich slícování nemá chybu. Je ale fakt, že třeba zabouchnutí dveří by mohlo být malinko tlumenější.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Pán vozu sedí blízko podlaze, jak u sportovních kupé bývá dobrým zvykem. Odvrácenou stranu mince představuje špatný výhled z auta znásobený tím, že přední sloupky vytvářejí se zrcátky docela velk…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus