ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW 4 Coupe
26. února 2021

Jen co se BMW 4 objevilo na prvních fotografiích, vzbudilo rozporuplné reakce. Mohou za to jeho ledvinky, tedy maska chladiče, která narostla do obřích rozměrů. Auto se kvůli tomu stalo i terčem vtipů. Jenže jak jsme v testu zjistili, jde z hlediska svezení o vynikající vůz. A navíc mu výrazný vzhled opravdu sluší.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jan MarkovičJan Markovič

Jen co se BMW 4 objevilo na prvních fotografiích, vzbudilo rozporuplné reakce. Mohou za to jeho ledvinky, tedy maska chladiče, která narostla do obřích rozměrů. Auto se kvůli tomu stalo i terčem vtipů. Jenže jak jsme v testu zjistili, jde z hlediska svezení o vynikající vůz. A navíc mu výrazný vzhled opravdu sluší.

BMW řady 4 vychází technologicky z trojky, rozhodně nejde ale jen o její kratší verzi s menším počtem dveří. Právě sázka na nápadnější a nápaditější vzhled se výrobci vyplatila, protože řada 4 je prostě samostatným vozem v paletě mnichovských automobilů. Individualistům bude vyhovovat.

Obří ledvinky, což je označení pro masku chladiče, nejsou naživo tak šokující, jako kdysi na prvních fotografiích vozu. Zvykli jsme si na ně my i kolemjdoucí, od kterých jsme dostali pár zdvižených palců a žádný prostředníček.

Auto si budou pořizovat bohatí individualisté nebo tací, kteří ho využijí jako druhé nebo třetí auto do rodiny na víkendové projížďky. Tomu odpovídá i poměrně pestrá nabídka motorů. Základem je naftový čtyřválec, jakkoliv jako hlavní vidíme v tomto případě benzinovou jednotku. Auto je samozřejmě pohodlné i na dlouhé ježdění, musíte ale správně vybrat sedadla.

Jako první jsme v únoru 2021 testovali BMW M440i xDrive, což je nejvyšší motorizace v nabídce kromě ostré varianty M4, kterou víceméně považujeme za výrazněji odlišnou a tudíž samostatnou verzi. Podobně jako AMG od Mercedesu.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

BMW řady 4 rozhodně není subtilní kupé. Měří na délku téměř 4,8 metru (proti dřívějšku se natáhlo o celých 14 cm!), široké je 1,9 metru. Podle motorizace může vážit i přes 1,8 tuny. Jde tak spíš o gran tourer v trochu menším balení než je ultra luxusní BMW řady 8.
Hned se podívejme na kontroverzní příď vozu, která může z některých úhlů pohledu působit jako obličej s obřími předními zuby. Podle nás se ale nakonec k vozu velmi hodí.
Celkový pohled totiž odhalí, že i když jsou ledvinky opravdu velké, v celkové proporci kupé vypadají relativně umírněně. V Evropě je navíc překrývá registrační značka, neputovala tedy na stranu jako třeba u Alfy Romeo. V USA si naopak majitelé užijí nepřerušený pohled na masku.
Laserové světlomety svítí úžasně jasně. Lze si za ně připlatit samostatně nebo v rámci balíčku Inovation. Poznáte podle modrých linek za sklem, které nemají žádnou funkci. Jen estetickou.
Protože už se testovaná kousek holedbal písmenem M v názvu dostal pěkné detaily z M paketu. Jde třeba o tato karbonem krytá zpětná zrcátka.
Karbonové jsou i lišty na bocích a další detaily.
Součástí verze M440i jsou i sportovněji střižené nárazníky.
Kola M jsou také v paketu nebo za příplatek. V základu najdete lité sedmnáctky.
Záď vozu zdobí brzdová světla v plavném střihu, které mírně připomínají uskupení zadních svítilen u většího kupé řady 8.

Do interiéru se samozřejmě přistupuje bezrámovými dveřmi, což je dnes symbol luxusu.
Uvnitř pak na vás čeká hlavně luxusní výbava (pokud si slušně připlatíte) a moderní technologie. Pokračujte do další kapitoly.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Za volantem se sedí nízko ve sportovní pozici. Výhled trochu omezuje tlustší A sloupek, není to ale nic zas tak hrozného. Palubní deska je mírně nakloněná k řidiči, takže je všechno dobře při ruce. …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus