ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW řady 4 Coupé
8. února 2014

Pokud čekáte od nové řady 4 něco extra, pak asi budete trochu zklamáni. Jde o přímého nástupce kupé a kabrioletu odvozených od řady 3, které od trojky „utekly“ a osamostatnily se. Novinku představuje čtyřdveřové kupé GT. Tento test je ale vyhrazen klasické dvoudveřové variantě.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Pokud čekáte od nové řady 4 něco extra, pak asi budete trochu zklamáni. Jde o přímého nástupce kupé a kabrioletu odvozených od řady 3, které od trojky „utekly“ a osamostatnily se. Novinku představuje čtyřdveřové kupé GT. Tento test je ale vyhrazen klasické dvoudveřové variantě.

Stejně jako nové verze řady 3 i kupé řady 4 v porovnání s předchozím trojkovým kupé vyrostlo. Dostalo komfortnější podvozek. Ubralo trochu ze své závodnické horlivosti. Atmosférické šestiválce většinou nahradily čtyřválce s turbem. Přesto je středně velké kupátko od BMW na špici z hlediska dynamiky většiny motorů i jízdních vlastností.

Kromě tradičního pohonu zadních kol existuje i spousta verzí, u nichž hrabou všechna čtyři kola – a tu jsem testoval i já. Vzhledem k tomu, že panovala nejhlubší zima, nijak jsem se nezlobil...

Tradiční slabinu většiny vozů BMW představuje vysoká cena, kterou tady částečně nahrazuje bohatší standardní výbava než u vozů řady 3. I tak ale příplatkové položky zvýšily cenu zkoušené verze o více než půl milionu.

Kupátko od BMW osloví zejména dobře vydělávající muže všech věkových kategorií, kteří si chtějí jízdu užít a záleží jim na tom, jak je vnímá okolí.

BMW řady 4 Coupé se v Česku prodává od roku 2013.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Odlišit příď nebo záď kupé řady 4 od sedanu řady 3 dokáže jen skutečný fajnšmekr. Už proto, že podobně jako trojka nabízí i čtyřka různé příplatkové designové řady. Aby se to nepletlo, tak jsou právě čtyři: M sportovní paket, Sport Line, Modern Line a Luxury Line. Kromě vnitřní výbavy se od sebe liší i zvenčí, takže i dvě čtyřky vedle sebe mohou vypadat trochu jinak.

Námi testované auto disponovalo paketem Sport Line.

Tady si můžete prohlédnout BMW 4 Coupé s M sportovním paketem (vlevo) a Luxury Line. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Z boku naštěstí auto od trojky rozeznat lze – díky typické siluetě kupé s jediným párem dlouhých bezrámových dveří.

Vzhled auta snoubí dynamiku, eleganci a luxus, což jsou atributy, které najdeme i uvnitř kupátka.

Potěšilo mne, že se ani bezrámové dveře nestaly spouštěčem povrzávání, skřípání nebo jiných pazvuků.

Dojem z kvality jsem měl, jak už jsem u bavoráků zvyklý, prvotřídní. A to se BMW nebojí spousty tvrdých plastů, které ale parádně vypadají a jejich slícování nemá chybu. Je ale fakt, že třeba zabouchnutí dveří by mohlo být malinko tlumenější.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Pán vozu sedí blízko podlaze, jak u sportovních kupé bývá dobrým zvykem. Odvrácenou stranu mince představuje špatný výhled z auta znásobený tím, že přední sloupky vytvářejí se zrcátky docela velk…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus