ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného BMW 4 Cabrio
4. listopadu 2018

Kříženci kabrioletů a kupátek s pevnou skládací střechou místo klasických kabrioletů se střechou plátěnou sice vyšli po boomu na začátku tisíciletí zvlášť u lidových značek z módy, BMW se ale rozhodlo tuto kategorii i nadále zachovat.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Od kupátka se liší jen minimálně.

Na rozdíl od něj nemá řidič k dispozici podavač pásů. Pás je sice integrovaný do sedadla, ale musel jsem po něm dost šátrat a nikdy jsem ho nenahmátl na první pokus. Řešení u kupé se mi líbí víc.

Pán vozu sedí blízko podlaze, jak u sportovních aut bývá dobrým zvykem.

Odvrácenou stranu mince představuje špatný výhled z auta do předoboku znásobený tím, že přední sloupky vytvářejí se zrcátky docela velkou plochu, za kterou se v prudších zatáčkách ledacos skryje.

Z hlediska viditelnosti směrem dozadu si může BMW 4 Cabrio stejně jako kupé podat ruku s vojenským obrněným vozidlem. To ale platí jen do té doby, než stáhnete střechu. Pak výhled nic nekazí :-)

Pod označením Lane Change Warning se skrývá příplatková sada jízdních asistentů, která zahrnuje mimo jiné i hlídání mrtvého úhlu. A tady by se od BMW měly všechny ostatní automobilky poučit, jak to udělat, aby varování bylo skutečně viditelné. Diodu v krytu zrcátka v podobě varovného trojúhelníku řidič zaznamená za jakéhokoli počasí.

Testovaná příplatková sportovní kožená sedadla s elektrickým nastavováním a vyhříváním potěšila jak parádním držením těla v zatáčkách díky masivním bočnicím, tak velkorysými rozměry. Sedák lze navíc manuálně prodlužovat.

Volant v základním provedení sice vypadá po modernizaci jinak, ale tento příplatkový parádní M sportovní kožený se podle mne nezměnil. Jeho tlustý věnec ještě zesílený v místech úchopu se parádně drží. Sportovní kožený volant s multifunkčními tlačítky ale objevíte i v základním provedení BMW 4 Cabrio. Tlačítka slouží k pohodlnému ovládání audiosoustavy nebo tempomatu.

Novinku po modernizaci v roce 2017 představuje příplatkový multifunkční přístrojový panel. Místo tradičních ciferníků jde o displej s úhlopříčkou větší než deset palců.

Přístroje se mění podle toho, jaký jízdní režim uživatel zvolí. Dají se částečně personalizovat.

Takhle vypadala klasická kaplička s přístroji skrývající čtyři budíky u verze testované před modernizací. Přístroje jsou jednoduše pojaté a dobře čitelné.

Palubní počítač se tradičně obsluhuje na páčce blinkrů.

Přepínač jízdních režimů patří ke standardní výbavě a řidič si může díky němu auto nastavit do ekonomického, komfortního nebo sportovního módu. Za příplatek lze mít i mód Sport+ s částečně deaktivovaným stabilizačním systémem.

Displej multimédií trčí z vrchu palubní desky podobně jako v řadě 3.

V testovaném 4 Cabrio jsme měli příplatkovou navigaci a tím pádem větší provedení displeje.

Grafika systému je stejná (a tedy parádní) jako u ostatních BMW a stejně tak je srozumitelné a rychlé ovládání pomocí voliče na středovém tunelu.

Mezi zajímavé příplatkové funkce patří například možnost zadávat adresu do navigace psaním písmenek na aktivní vršek voliče.

Užitečnou příplatkovou funkcí je také head-up displej - promítání nejdůležitějších informací přímo do zorného pole řidiče.

Středový panel nejen pěkně vypadá, ale potěší také rozměrnou posuvnou středovou opěrkou, na kterou se vejdou lokty obou předních cestujících. Dnes už spíše raritou mezi manažerskými auty je klasická ruční brzda.

Výplně rozměrných bezrámových dveří pojmou i větší láhev s pitím.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

BMW 4 Cabrio rozhodně není autem pro delší cestování více než dvou osob. Je ale fakt, že děti si to vzadu zvlášť se staženou střechou užily a žádné nepohodlí vůbec nevnímaly...

Přístup na zadní sedadla u testované verze usnadňovalo elektricky posuvné sedadlo. I v základním provedení výrobce slibuje komfortní nástup. Se staženou střechou se navíc fakt nemusíte bát rány do hlavy :-)

Vzadu najdete jen dvě místa, která navíc s nataženou střechou zajistí komfort pouze menším cestujícím. Já jsem se s výškou 174 cm ještě mohl napřímit se a nedřít při tom hlavou o strop, což se mi u kupé nepodařilo, takže je tu nad hlavou trochu víc místa. Naměřili jsme tři centimetry k dobru. Pokud střechu sundáte, máte nad hlavou tolik prostoru, až vás to bude při jízdě brzy mrzet...

Podélná prostornost nepatří k silným zbraním kabrioletu. Navíc jsem si otlačoval nárty při jejich zasouvání pod přední sedadla. Zkrátka na delší cesty pro více než dva dospělé tohle auto není.

Sedí se tu také mnohem vzpřímeněji než vpředu a na tvrdším podkladu.

Mezi zadními cestujícími jsem objevil šikovnou multifunkční opěrku.

Opěradla v druhé řadě se sklápí pouze vcelku. U kabrioletu bych to ale jako zásadní problém neviděl...

Objem zavazadlového prostoru a přístup do něj se dost zásadně liší podle toho, jestli je v něm složená střecha, nebo není. Ani v jednom případě ale jeho rozměry na nejvyšší příčky hitparád nedosáhnou... Navíc je potřeba myslet na to, že pokud chcete stahovat střechu, musí být věci mimo dosah prostoru, kam se střecha skládá. Jinak hrozí její zničení.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Motory jsou téměř totožné jako u kupé, ale výrazně vyšší hmotnost kabrioletu způsobuje větší žravost a horší dynamiku. V některých případech jde téměř o jednotky litrů či vteřin rozdílu. Benzinové…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus