ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW 4 Cabrio
19. července 2014

Kříženci kabrioletů a kupátek s pevnou skládací střechou místo klasických kabrioletů se střechou plátěnou sice v posledních letech vycházejí zvlášť u lidových značek z módy, BMW se ale rozhodlo tuto kategorii i nadále zachovat.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Kříženci kabrioletů a kupátek s pevnou skládací střechou místo klasických kabrioletů se střechou plátěnou sice v posledních letech vycházejí zvlášť u lidových značek z módy, BMW se ale rozhodlo tuto kategorii i nadále zachovat.

Nástupce BMW 3 Cabrio se tak sice označuje číslicí 4, ale jinak používá stejnou koncepci, která je v našich končinách praktičtější než plátno.

BMW 4 Cabrio není autem pro sportovní řádění v zatáčkách a to ani v testované verzi se silným benzinovým motorem 435i a pohonem zadních kol. Více než 200 kg navíc proti kupátku motoru dost přistřihuje křídla, také podvozek a řízení se vzdaly závodnické horlivosti ve prospěch komfortu a nekomplikované radosti z jízdy. Přesto zůstávají jízdní vlastnosti i parametry motorů v porovnání s konkurencí špičkové.

Kromě tradičního pohonu zadní nápravy existuje i několik verzí, u nichž hrabou všechna čtyři kola.

Tradiční slabinu většiny vozů BMW představuje vysoká cena, kterou tady částečně nahrazuje bohatší standardní výbava než u vozů řady 3. I tak ale příplatkové položky zvýšily cenu zkoušené verze o více než půl milionu.

Kabriolet od BMW osloví zejména dobře vydělávající muže všech věkových kategorií, kteří se chtějí trochu předvádět. Na rozdíl od kupátka ale bude podle mě tvořit mnohem větší procento kupců něžnější pohlaví, kterému bude vyšší hmotností otupené ostří auta vyhovovat.

BMW 4 Cabrio se v Česku prodává od jara 2014.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Karoserie BMW 4 Cabrio se při natažené střeše téměř neliší od 4 Coupé.

A příď nebo záď kupé řady 4 rozezná od sedanu řady 3 jen skutečný fajnšmekr. Už proto, že podobně jako trojka nabízí i obě čtyřky různé příplatkové designové řady. Aby se to nepletlo, tak jsou právě čtyři: M sportovní paket, Sport Line, Modern Line a Luxury Line. Kromě vnitřní výbavy se od sebe liší i zvenčí, takže i dvě čtyřky vedle sebe mohou vypadat trochu jinak.

Námi testovaný kabriolet disponoval paketem Luxury Line, který poznáte podle chromovaných vodorovných lamel vedle mlhových světlometů a vidíte ho v základní sadě fotek na začátku této kapitoly.

Výše vidíte zleva úplně základní verzi, uprostřed sportovní M paket a vpravo Sport Line. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Kabriolet dělá kabrioletem střecha, která je u BMW 4 Cabrio stejně jako u předchůdce s označením 3 Cabrio skládací, třídílná a pevná, nikoli plátěná.

Podle návodu k použití se může otvírat nebo zavírat maximálně při rychlosti chůze. Já s ní raději manipuloval jen v klidu. Už proto, abych si ohlídal, že se půl metru za mnou a dva metry nade mnou nenachází nic, co by složitý mechanismus mohlo poškodit.

Proces stahování podle mých stopek trval 21 vteřin, oblékání o dvě vteřiny déle plus čtyři další sekundy na vytažení oken.

Nehodlám diskutovat o tom, jestli je BMW 4 Cabrio hezčí nahé nebo oblečené. Kdo si kupuje kabriolet, tak hlavně proto, aby s ním jezdil bez střechy. A z nahé čtyřky alespoň v testovaném provedení za více než dva miliony korun vyzařoval dostatek luxusu, elegance i agresivity.

Jízda se staženou střechou i okny je docela hlučná už při 90 km/h, i když na předních místech moc nefouká. Zadní cestující si proudu vzduchu užijí o dost víc a z delší jízdy po dálnici budou hodně vyfoukaní.

Když jsem je nahradil příplatkovým deflektorem šikovně složeným za zadními sedadly, víření vzduchu se výrazně uklidnilo.

Poradil jsem si s ním i bez tištěného návodu k obsluze. Ten mají bavoráky zabudovaný v palubním počítači. Chytré!

Dalšího šikovného příplatkového pomocníka pro milovníky jízdy s nebem nad hlavou představuje třístupňové proudění teplého vzduchu z vrchní části sedadel na krk. Tahle šála se ve studeném počasí hodí.

Aerodynamika kabrioletu s nataženou střechou mi připadala o chlup horší než u kupátka. Při rychlostech nad 180 km/h už jsem vnímal aerodynamický hluk. Oblečený kabriolet ale stejně jako kupé výborně maskuje skutečnou rychlost. Těch 180 km/h mi připadalo sotva jako 130 km/h...

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Od kupátka se liší jen minimálně. Na rozdíl od něj nemá řidič k dispozici podavač pásů. Pás je sice integrovaný do sedadla, ale musel jsem po něm dost šátrat a nikdy jsem ho nenahmátl na první po…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus