ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW 3 Touring
19. března 2020

BMW řady 3 je českým autem roku 2020. Není divu, nabízí dobrý poměr mezi cenou, jízdními vlastnostmi a praktičností. Zejména pokud jde o jeho kombi verzi Touring.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Pokud máte rádi sportovní řízení, za volantem si okamžitě najdete tu správnou polohu. Sedí se příkladně nízko, pozice se snadno nastavuje. To je to, co u relativně kompaktního BMW hledáme a proč jsme se rozhodli pro kombi místo SUV.
Jsme rádi, že BMW ukazuje, že výhled z nízkého vozu může být stejně dobrý jako z SUV. Jasně, na svět se nedíváte z výšky, ale zase se za tenčí A sloupek nikdo neschová. Bravo!
Kombíky mají logicky horší výhled šikmo vzad, ale BMW se to pokusilo zachránit velkým okénkem nad zavazadelníkem. A tak to není tak zlé.
Volant s tlustým věncem je typický pro vozy mnichovské automobilky. Tento je součástí M paketu, ale jinak má stejné funkce jako ten standardní. Drží se přímo ideálně, tedy pokud máte větší ruce. Ženy by možná chtěli tenčí.
Na levém rameni najdete ovladače tempomatu.
Na pravém se kontrolují multimédia, telefon nebo hlasové ovládání.
Místo budíků šlo BMW moderní cestou a do všech svých aut postupně montuje jen displeje. Z nich ale takovou radost nemáme, protože i když mají plno užitečných funkcí, futuristický design ukazatelů rychlosti a otáček nám prostě nesedí. Jde ale o věc individuálního vkusu. My bychom preferovali alespoň simulaci klasických budíků.
Tohle je příplatkový iDrive v top verzi. Přehledný, jasný a snadno ovladatelný. Lesklý displej chytá otisky.
Navigace je jako vždy skvělá. Myslíme si, že iDrive je v současnosti nejlepším systémem, který v autě můžete mít.
Pokud si nechcete displej opatlat od vašich prstů, pak ho můžete ovládat ještě otočným, klikatelným joystickem, na který lze zároveň psát písmena, třeba při zadávání adresy. Ideál!
Parádní je i ovládání klimatizace. Je dobře, že BMW nešlo cestou přesunutí tlačítek do virtuální podoby. Vše je tak přehledné.
Klimatizace má vlastní jasný displej. A to stačí. Nad ním je tlačítko pro nastavení bezpečnostních systémů. U nich se můžeme na chvíli zastavit. V autě jich je celá řada a oproti minulé generaci jich také dost přibylo. Kromě plejády asistentů si můžete dokoce užít i funkce poloautomatického řízení. Na palubě je i parkovací asistent, který si pamatuje cestu a pak za vás vycouvá. Nebo si auto spárujte přes aplikaci s chytrým mobilním telefonem. Pokud máte zařízení s čipem NFC, lze si i vyrobit digitální klíč. Samozřejmě se za řadu funkcí připlácí, to už je prostě BMW.
Za peníze navíc dostanete i tato parádní kožená sedadla. Jsou příjemně tvarovaná tak, aby v nich bylo snadné vydržet dlouhou cestu, ale zároveň podrží v zatáčkách i při ostřejší jízdě.
Nejsou ale kompletně elektricky nastavitelná. Posun a výšku děláte ručně, bočnice elektricky.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Pojďme dovnitř. BMW 3 Touring jsme samozřejmě podrobili našemu redakčnímu měření. Uvnitř najdeme 150 cm místa podélně a tu samou hodnotu i ve druhé řadě jako šířku, vpředu to je dokonce ještě o centimetr víc. Nad hlavou jsme u řidiče naměřili rovný metr a vzadu 98 cm. V porovnání s Mercedesem třídy C, který je prakticky stejně dlouhý a má o 11 mm kratší rozvor, nabídne nová „trojka“ o 2 cm místa navíc podélně a o 3 cm místa navíc ve druhé řadě. Oprti Audi má podélně o 1 cm místa navíc a je o 3 cm širší v druhé řadě. Z nejmenšího modelu v německé trojice se tak stal prostorově největší. To jsou dobré zprávy. Naše kompletní měření najdete zde.
Jak je na tom s praktičností ukazují některé snímky v interiéru. Třeba tady pod volantem je schránka na drobnosti.
Stačí stisknout a uprostřed se otevře držák na nápoje.
V něm je i plocha pro bezdrátové nabíjení mobilu, USB konektor a 12V zásuvka, tedy vše, co potřebujete mít.
Vzadu je pak mezi sedadly ovladač klimatizace, další dvě zdířky na USB a další 12V zásuvka.
Celkově se už budete na zadních sedadlech cítit jako ve správném voze střední třídy. Prostoru na nohy je dostatek, i když si před vás sedne 190 cm vysoký člověk.
Kufr mezigeneračně narostl jen o 5 litrů. Má tedy kapacitu rovných 500 a 1510 litrů po sklopení zadních sedadel. To je v základním uspořádání o 10 litrů víc než Mercedes a dokonce o 20 litrů víc než Audi. Je tu navíc celá řada praktických prvků.
Třeba tyto kolejnice. Ty nejsou jen tak. Když se rozjedete, mírně se vysune jejich protiskluozvá plocha. To pak zabrání tomu, aby po kufru lítaly drobnosti. Geniální!
Pod podlahou je prostor na drobnosti, můžete sem schovat síťku a najdete zde také povinnou výbavu.
Další síťky na bočních stěnách zachytí drobnosti, jako třeba láhev s oleje nebo kapalinou do ostřikovačů, pokud by to bylo nutné.
Je tu i zásuvka na 12V a výklopný háček na tašky.
Tlačítky se odjistí kotva opěradel sedaček, ty se tak rychle sklopí kupředu. Jsou samostatná, ale střed se sklápí dohromady s pravou.
Dobře je řešeno i uchycení krytu kufru. Stačí zmáčknout a roletka vyskočí z pozice. Je to velmi jednoduché.

Ještě nám chybí fotografie jednoho praktického řešení, o ni jsme ale omylem přišli. Jde o tradiční možnost otvírat nejen páté dveře, ale i okno na nich. Díky tomu se do kufru snadno dostanete pro nějaké drobnosti. Kdo si na to zvykne, nedá bez toho ani ránu.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
BMW 3 Touring se na začátku roku 2020 prodává už s poměrně širokou paletou motorizací, základem je naftový čtyřválec 318d o výkonu 110 KW, k dispozici je i silnější 140 kW verze 320d. Vrcholem diese…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus