ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW 3 Touring
19. března 2020

BMW řady 3 je českým autem roku 2020. Není divu, nabízí dobrý poměr mezi cenou, jízdními vlastnostmi a praktičností. Zejména pokud jde o jeho kombi verzi Touring.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

BMW 3 Touring se na začátku roku 2020 prodává už s poměrně širokou paletou motorizací, základem je naftový čtyřválec 318d o výkonu 110 KW, k dispozici je i silnější 140 kW verze 320d. Vrcholem dieselů je pak šestiválec 330d. Ten spolu se silnějším čtyřválcem dostanete nejen v kombinaci s automatickou převodovkou, ale také s pohonem všech kol xDrive.

Benzinové motory zastupují čtyřválce 320i a 330i o výkonech 135 a 190 kW. Oba jsou spojené s automatickou převodovkou, 330i pak může mít i pohon všech kol xDrive. Nejvýkonnější motorizací je špičková M340i xDrive (AT), jejíž benzinový šestiválec posílá na všechna čtyři kola sílu 275 kW. Za ni se už ale platí velmi vysoké částky.

reklama

320i

Tento motor nebyl dosud testován.

330i

Tento motor nebyl dosud testován.

330i xDrive

Tento motor nebyl dosud testován.

M340i xDrive

Tento motor nebyl dosud testován.

318d

Tento motor nebyl dosud testován.

318d AT

Tento motor nebyl dosud testován.

320d

Tento motor nebyl dosud testován.

320d AT

Tento motor nebyl dosud testován.

320d xDrive

Tento motor nebyl dosud testován.

330d

Tento motor nebyl dosud testován.

330d xDrive

Řadový naftový šestiválec dokazuje, že objem se nedá jen tak snadno nahradit. Patří totiž mezi nejzajímavější motory, které spalují naftu v této kategorii aut. Z třílitrového objemu se mu daří vyrobit výkon 195 kW, který se dá přeložit také jako 265 koní. Dostupný je ve 4000 otáčkách za minitu, ale už od 1750 otáček máte k dispozici celých 580 Nm točivého momentu. A to je pořádná porce síly, která i tento poměrně těžký vůz dokáže poslat na stovku za 5,4 sekundy. Auto má omezovač na 250 km/h.

Asi není nutné ani naznačovat, že i během předjíždění ve vysokých rychlostech budete mít stále k dispozici hodně síly. Na dálnici nechává převodovka točit motor jen minimálně. Za následek to má nejen nižší spotřebu, ale zvukový komfort cestování. A to si ještě můžete připlatit za akustická skla! Motor je sám o sobě velmi dobře odhlučněn a neruší ani za studena. Je to dobrý společník na dlouhou cestu.

Překvapením je, že i když jde o těžké auto (v této motorizaci váží přes 1,8 tuny), stále si řekne o velmi rozumnou porci paliva. Sice je údaj o 4,9 litrech nafty na 100 km spíš pohádka, ale při našem stylu cestování nám přišlo 7,1 litru nafty ve výsledku jako skvělý údaj. To se hodí i proto, že auto má spíš průměrně velkou nádrž. Vejde se do ní 59 litrů nafty.

Řazení

Auto jsme zatím zkoušeli s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. Ta funguje přímo skvěle. Zejména v kombinaci s naftovým šestiválcem, který zbytečně nevytáčí a nechává ho tak naplno rozvinout točivý moment. Přitom ale zvládá i šetřit palivo při jízdě na dálnici. ˇ%Radit můžete i páčkami pod volantem.

Řízení

Je pravda, že řízení BMW už není takové, jaké bývalo o dvě tři generace dříve. Je vláčnější, postrádá sportovnějšího ducha... Ale i tak, pokud ho srovnáte s Audi nebo s Mercedesem, stále vám vyjde přesnější a zajímavější. Pokud se rádi bavíte za volantem, je toto správná volba.

Podvozek

Podvozkově není BMW G21 právě výhrou. Ono už nebyla ani minulá generace F21, která mšla například hydraulické silentbloky. A ty najdete i u nové generace. Je to řešení proti méně pohdlným runflatům, ale úplná výhra to není. Ukázal to i námi zkoušený model na 18“ palcových kolech obutých do zimních pneumatik. O pohodlném cestování se hovořit nemohlo zejména na rozibtých cestách. I když má podvozek G21 tužší uložení svých dílů, stále jsou tlumiče poměrně progresivní a auto se na nerovnostech hledá a jakoby se kymácí. To není dobře. Na druhou stranu cesta po hladké silnici německého střihu vozu jde dobře. Je cítit, na co je dělaný.

Testovali jsme auto s pohonem všech kol. Ten ale automaticky neznamená tak neutrální chování jako třeba quattro od Audi. Systém xDrive si je totiž dobře vědom své historie a tak preferuje zadní nápravu. To dělá auto řidičsky zajímavější, protože pod plynovým pedálem umí v zatáčkách lépe kreslit zvolený směr průjezdu a řidiče tak potěší.

Samozřejmě si tu můžete volit svoje jízdní režimy, během kterých se mění chování převodovky nebo nastavení reakcí na plynový pedál. Je tu Eco Pro zaměřený na klidnou jízdu, standardní Comfort a pak režim Sport.
Zajímavostí je, že i sportovní režim si můžete samostatně nastavovat. Jsou tu pro něj režimy Standard, Plus a Individual, které ještě mění chování vozu dál. A třeba i vypínají stabilizaci. V individuálním módu si pak vše můžete samostatně nastavit. Otázkou je, jestli tohle potřebujete třeba u dieselových modelů, ale pokud si chcete vychutnat jízdu s benzinem, pak říkáme: proč ne!

Z celkového pohledu se BMW povedlo zase vykročit sportovnějším směrem, ve kterém předbíhá Audi i Mercedes. Pokud ale hledáte spíš komfortnější svezení, půjdete za konkurenty do Stuttgartu nebo Ingolstadtu.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus