ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW 3 po faceliftu
8. srpna 2017

Osmdesát procent majitelů nebo spíš majitelek menšího BMW řady 1 netuší, že je jejich auto obdařeno pohonem zadních kol. To se o vlastnících trojek říci nedá. I současná generace oslovila hlavně mladé bezdětné manažery a úspěšné podnikatele, individuality a páry s dynamickým přístupem k řízení. Dvojnásob to platí o sportovní verzi M3.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Osmdesát procent majitelů nebo spíš majitelek menšího BMW řady 1 netuší, že je jejich auto obdařeno pohonem zadních kol. To se o vlastnících trojek říci nedá. I současná generace oslovila hlavně mladé bezdětné manažery a úspěšné podnikatele, individuality a páry s dynamickým přístupem k řízení. Dvojnásob to platí o sportovní verzi M3.

Nejprodávanější model mnichovské automobilky však vychází stejně jako ostatní nové bavoráky vstříc širšímu spektru uživatelů než dosud. Dokáže se například více přizpůsobit roli rodinného auta.

Vzrušení z řízení bylo to nejdůležitější, co chtěli majitelé „trojkových“ řad BMW po celá léta, konkrétně od roku 1975, kdy vyjela na silnice první generace. Jenže ačkoliv zůstává řada skalních příznivců, potřeby většiny kupujících se mění. A řada 3 s nimi.

Proti předchozí generaíci vyrostla. Dostala v základním provedení měkčí a tím pádem komfortnější podvozek. Ubrala trochu ze své závodnické horlivosti. Atmosférické šestiválce nahradily čtyřválce s turbem. Přesto je pořád na špici z hlediska jízdních vlastností i parametrů většiny motorů.

Kromě čtyřválců s turbem jsou pod kapotou k dispozici i oturbené šestiválce. Model rovněž nabízí hybridní verzi nebo oblíbený pohon všech kol. BMW řady 3 se chlubí širokým záběrem.

Stísněnější zůstávají při porovnání s ostatními manažerskými auty rozměry kabiny a zavazadlového prostoru, i když došlo k mírnému zlepšení. Jako největší slabinu v porovnání s většinou konkurenčních sedanů střední třídy vnímám horší poměr ceny a výbavy.

Aktuální generace BMW řady 3 se na českém trhu začala prodávat začátkem roku 2012. V roce 2015 aktuálně prodávaná šestá generace prošla faceliftem. Jak to bylo tehdy, v období začátku platnosti nové emisní normy Euro 6, zvykem, vůz dostal především nové motory.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Vnější vzhled BMW řady 3 se při faceliftu v roce 2015 prakticky nezměnil.

Vlastně je jiná pouze grafika světlometů. Jak vpředu, tak i vzadu.

Design a podrobný test BMW řady 3 s karosérií sedan před modernizací čtěte zde.

Krátce se ale ještě zastavíme o sportovní verzi M3, kterou jsme poprvé testovali až po modernizaci.

Už v základním provedení se vizáž M3 od základního provedení mírně liší. Nám se navíc do ruky dostala verze s příplatkovým paketem M Competition, který zvenčí poznáte nejen podle nálepek na vrchních partiích skel, ale také díky parádním dvacetipalcovým kolům, ze kterých vykukovaly žluté třmeny karbonově keramických brzd, které v době testu stály dalších 197 808 korun...

Z druhé strany auta nás nejvíc zaujaly dvě dvojité koncovky příplatkového speciálně laděného výfukového potrubí, jehož zvuk po přidání plynu připomínal podzimní honitbu a zvyšoval již tak enormní zájem čumilů o testovaný vůz.

Velmi zajímavý je ale u BMW M3 například i tvar vnějších zpětných zrcátek.

Za pozornost stojí i sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy vyvedená v parádní světlé kůži.

Také sportovní volant pro M3 se od běžné řady 3 mírně liší.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
V interiéru nenajdeme velké rozdíly proti původní verzi této generace, o níž se můžete dočíst zde. Na první pohled viditelnou změnou je kruhový ovladač systému iDrive. Na své horní ploše má …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus