ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW 3 GT
30. srpna 2017

Octavia od BMW - to je karosářská verze řady 3 označovaná jako Gran Turismo. Jde o pětidveřový liftback, který vnějšími a vnitřními rozměry výrazně převyšuje ostatní varianty BMW řady 3 i většinu konkurentů ve střední třídě.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Řidičova zóna

přístrojová deska

Okamžitě zaujme, jak vysoko se tady sedí. Těžko uvěřit, že u trojkového bavoráku vidí i člověk s výškou 174 cm v nejnižší poloze na kapotu. Připadal jsem si spíš jak v autě kategorie MPV.

Neznamená to však nijak skvostný výhled z místa řidiče.

Přední sloupky vytvářejí se zrcátky docela velkou plochu, za kterou se v prudších zatáčkách ledacos skryje. Z hlediska viditelnosti směrem dozadu si může BMW 3 GT podat ruku s vojenským obrněným vozidlem. Bez příplatkové parkovací kamery a senzorů bych tohle auto nechtěl a být manažerem pojišťovny, tak ho bez této výbavy nedovolím pojistit.

Testovaná příplatková sportovní kožená sedadla potěšila jak parádním držením těla v zatáčkách díky masivním bočnicím, tak velkorysými rozměry. Sedák lze navíc manuálně prodlužovat.

Sedadlům vyčítám systém nastavení výšky a sklonu sedadla, při kterém se tahá za páčky a zároveň využívá hmotnosti těla. Trefit ideální polohu je skoro nemožné. U auta za milion a půl už bych čekal elektriku (za tu se připlácí) nebo aspoň růžice.

Parádní volant na obrázku dostanete také za příplatek a BMW ho označuje jako sportovní kožený. Jeho tlustý věnec ještě zesílený v místech úchopu se parádně drží.

I základní provedení volantu je potažené kůží a obsahuje tlačítka a rolery na pohodlné ovládání audiosoustavy nebo tempomatu (za příplatek).

Kaplička s přístroji skrývá čtyři budíky. Jsou jednoduše pojaté a dobře čitelné.

Palubní počítač obsluhující se tradičně na páčce blinkrů má dvě úrovně – buď existuje jako samostatný displej mezi budíky, nebo za příplatek jako obrazovka, která se prolne přímo do spodní části budíků a jakoby je doplňuje (na snímku).

Kromě klasických informací o průměrné spořebě nebo rychlosti tam řidič najde v ekonomickém módu ECO PRO i siloměr informující o tlaku na pedál s hranicí, kterou nesmí překročit, pokud nechce, aby automatická převodovka nepodřadila. Jde o dobrou pomůcku při honbě za nízkou spotřebou.

Takzvané Driving experience tlačítko patří ke standardní výbavě a řidič si může díky němu auto nastavit do ekonomického, komfortního nebo sportovního módu. Za příplatek lze mít i mód Sport+ s částečně deaktivovaným stabilizačním systémem.

Displej multimédií nově není v kapličce, ale trčí z vrchu palubní desky podobně jako v řadě 1 (obrázek je ze sedanu).

V testovaném 3 GT jsme měli příplatkovou navigaci a tím pádem větší provedení displeje.

Grafika systému je stejná (a tedy parádní) jako u ostatních BMW a stejně tak je srozumitelné a rychlé ovládání pomocí voliče na středovém tunelu.

Středový panel nejen pěkně vypadá, ale potěší také rozměrnou středovou opěrkou, na kterou se vejdou lokty obou předních cestujících.

Výplně dveří pojmou i větší láhev s pitím.
Dámy jistě ocení zrcátko, které osvětluje lampička na stropě.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

BMW 3 Gran Turismo vyrostlo proti sedanu o značných 20 cm na délku a patří tak se 4,82 m k obrům střední třídy. Na Škodu Superb ztrácí centimetr.

Rozvor neboli vzdálenost mezi nápravami narostl proti trojkovému sedanu o 11 cm na 2,92 m, v rámci střední třídy nemá konkurenci a neztratil by se ani o kategorii výš. Z toho vyplývá, že prostornost kabiny nebude na rozdíl od běžného BMW řady 3 zralá ke kritice.

Když jsem si poprvé sedl na zadní místa, tak jsem konstatoval, že Superb má konečně konkurenta z hlediska místa na nohy. Nakonec tu kolega naměřil o 6 cm méně než u jezevčíka od Škody, ale všechny ostatní soupeře 3 GT drtí. Podle naší metodiky překonává o 4 cm i větší sedan řady 5.

Místo na kolena by vyhovovalo i dvěma dvoumetrovým tvorům, ten vzadu by se ale nevešel na hlavu. Nebo by alespoň nesměl sedět vzpřímeně a s hlavou v opěrce. Pokud jsem totiž tohle udělal, tak mi mezi stropem a hlavou moc nezbývalo a to měřím jen 174 cm. Z tohoto hlediska patří BMW 3 GT mezi sedany a liftbacky střední třídy k nejhorším. Vzhledem k přebytku místa na nohy ale není problém se v opěradle trochu sesunout.

Zadní opěradla se dají podobně jako ve vozech kategorie MPV polohovat, což ale moc nedává smysl. Opravdu pohodlná mi totiž připadala jen nejvíc ležatá varianta, ty strmější bych na delší cestě nesnesl.

Na zadní sedadla BMW řady 3 Gran Turismo se na rozdíl od Octavie nebo Superbu mohou bezpečně posadit tři dospělí. Prostřední cestující má podobné výškové parametry jako ti na krajích, ale podstatně tvrdší podklad. Delší cesta je tady za trest. Šířka v loktech patří v rámci střední třídy k průměru.

Šikovné mi přijde standardní dělení zadních opěradel na tři části v poměru 40:20:40 s tím, že se dá každá zvlášť sklopit. To potěší třeba v zimě při transportu lyží.

Sklopená opěradla vytvářejí vzorně rovnou plochu a beze schodu navazují na podlahu kufru.

Jeho objem 520 l udávaný výrobcem patří v rámci sedanů a liftbacků střední třídy k nadprůměru. Jednotlivými parametry ale zavazadelník BMW 3 GT nevyniká z průměru, protože se část z udávaného objemu nachází pod podlahou. Potěší však množství chytrých řešení a také přístupnost zavazadelníku daná karoserií liftback. Například po sklopení zadních sedadel jsem dovnitř naložil dětské kolo bez nutnosti demontáže. O tom nemůže majitel sedanu ani snít.

Sklápění zadních sedadel probíhá i přímo z kufru prostřednictvím páček.

Pod hydraulicky výklopným dnem zavazadelníku se skrývá řada menších úložných prostor a dá se tam schovat i kryt zavazadelníku dělený na dva kusy.

Ta část blíže ke dveřím na nich může navíc zůstat přicvaknutá, takže nepřekáží při nakládání a vykládání.

Kufr je plný háčků na tašky, popruhů, sítěk, úchytů a kolejniček na uchycení menších věcí. Až by se chtělo zvolat škodovácké "Simply clever...!"

Páté dveře se otevírají samočinně po zmáčknutí tlačítka na dálkovém ovládání klíčů. Za příplatek stačí kopnout pod kufrem nohou a mít klíček u sebe - otevřou se také.

Praktičnost oceňuje i kolegyně Eva, zadní opěradla se opravdu sklápí snadno a zavírání víka funguje bez problémů a rychle.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Motory částečně kopírují nabídku sedanu řady 3, i když nejsou v nabídce všechny verze. Jejich parametry jsou logicky o něco horší - s mohutnější karoserií mají více práce, a tak narostla spotřeba a …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus