ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW 3 GT
30. srpna 2017

Octavia od BMW - to je karosářská verze řady 3 označovaná jako Gran Turismo. Jde o pětidveřový liftback, který vnějšími a vnitřními rozměry výrazně převyšuje ostatní varianty BMW řady 3 i většinu konkurentů ve střední třídě.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Motory, řazení, řízení, brzdy

Motory částečně kopírují nabídku sedanu řady 3, i když nejsou v nabídce všechny verze. Jejich parametry jsou logicky o něco horší - s mohutnější karoserií mají více práce, a tak narostla spotřeba a zhoršila se dynamika.

Převládají čtyřválce dopované turbem. Nechybí ale ani šestiválce nebo pohon všech kol xDrive.

Turbodiesely dělají kromě základní verze 318d z BMW 3 GT nadprůměrně dynamické auto v konkurenci ostatních sedanů a liftbacků střední třídy s naftovým motorem. Nejslabší verze se ale pro změnu objevuje v popředí žebříčku úspornosti. Žádný z naftových motorů není vyložený žíznivec.

Benzinový šestiválec 335i a dvojitě přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec 328i se usadily na špici z hlediska dynamiky. Navíc druhý jmenovaný motor patří zvlášť v kombinaci s osmistupňovým automatem a pohonem zadní nápravy spolu s verzí 320i s podobnou specifikací k velmi úsporným agregátům. Úplným žroutem ale není ani šestiválec.

reklama

320i

Tento motor nebyl dosud testován.

320i xDrive

Tento motor nebyl dosud testován.

330i xDrive

Tento motor nebyl dosud testován.

330i

Tento motor nebyl dosud testován.

340i

Tento motor nebyl dosud testován.

340i xDrive

Tento motor nebyl dosud testován.

318d

Tento motor byl testován v jiném autě. Naleznete jej v článku Test nového BMW řady 3.

318d AT

Tento motor nebyl dosud testován.

320d

Tento motor nebyl dosud testován.

320d AT

Tento motor byl testován v jiném autě. Naleznete jej v článku Test nového BMW řady 3.

320d xDrive AT

Tento motor byl testován v jiném autě. Naleznete jej v článku Test BMW 3 Touring.

330d

Tento motor nebyl dosud testován.

330d xDrive

Tento motor nebyl dosud testován.

335d xDrive

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Zkoušel jsem zatím pouze osmistupňový automat a byl z něj jako vždy nadšený. V současnosti asi neexistuje lepší automatická převodovka.

Řadí naprosto hladce, bleskurychle, logicky, bez váhání v jakémkoli režimu. A navíc se její volič skvěle drží.

K dispozici je i manuální režim ovládaný buď pákou, nebo páčkami za volantem, a sportovní mód, který motor vytáčel do nejvyšších možných otáček, což u benzinového motoru dává smysl.

Automatickou převodovku chválí i kolegyně Eva, v kombinaci se základním benzinovým motorem v 320i fungovala také naprosto bezproblémově.

Řízení

Testoval jsem auto vybavené příplatkovou funkcí servotronic, která mění účinek posilovače v závislosti na rychlosti. Spokojený jsem s ním byl ve většině režimů kromě ostré jízdy v zatáčkách. Tam totiž řízení občas nečekaně změklo, aby pomohlo se správným manévrem. Taková angažovanost se mi vůbec nelíbí. Na záplatovaných okreskách volant trochu tahal za ruce, za což zřejmě mohla i extrémně velká devatenáctipalcová kola.

Podvozek

Zkoušené auto jezdilo na příplatkových devatenáctipalcových kolech s širokými a nízkými pneumatikami 225/45 R19 vpředu a 250/40 R19 vzadu. Šlo tedy o extrémní rozměr. Kolegové testovači se shodli, že jim auto připadá příliš tvrdé, mě osobně komfort i v Praze dostačoval a vzhledem k použitému obutí ho považuji skoro za zázrak. Částečně měl tento zázrak na svědomí i příplatkový adaptivní M podvozek, který umí elektronicky ovládat tlumiče tak, že se přizpůsobují stavu vozovky. Tlačítkem Driving experience se navíc dá tuhost tlumičů regulovat, ale zásadní rozdíl mezi komfortním a sportovním režimem jsem nezaznamenal.

Sice jsem věděl o každé přejížděné překážce, ale hlasité rány nebo ducnutí do zad vyvolaly jen opravdu extrémní díry. Menší nerovnosti typu dlažby, dálničních spár nebo záplat podvozek utlumil téměř dokonale. Základní sedmnáctipalcová kola přivedou podle mne komfort odpružení téměř k dokonalosti.

Pokud chcete s bavorákem sportovat a očekáváte radost v zatáčkách, pak není trojka GT tím pravým autem pro vás.

Testované auto sice dokázalo zatáčky projíždět pekelně rychle ať už se zapnutou nebo vypnutou stabilizací, občas na kluzkém povrchu díky pohonu zadních kol pohodilo po přidání plynu zadkem, ale řidič není zatažený do děje. Vše vnímá odtažitě jako přes tlustou matraci. Vzhledem k tomu, že jsem současně testoval i Mazdu MX-5, tak jsem mohl přímo porovnat rozdíl mezi opravdovým sportovním zážitkem a "jen" rychlou, suverénní a bezpečnou jízdou.

BMW 3 Gran Turismo slouží hlavně k bezpečnému a pohodlnému cestování a to i rychlostmi, za které vás v některých zemích zavřou a auto zabaví. Jistotu podvozku jsem ocenil i při vydatném dešti.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus