ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW 3 GT
17. srpna 2013

Octavia od BMW - to je karosářská verze řady 3 označovaná jako Gran Turismo. Jde o pětidveřový liftback, který vnějšími a vnitřními rozměry výrazně převyšuje ostatní varianty BMW řady 3 i většinu konkurentů ve střední třídě.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Octavia od BMW - to je karosářská verze řady 3 označovaná jako Gran Turismo. Jde o pětidveřový liftback, který vnějšími a vnitřními rozměry výrazně převyšuje ostatní varianty BMW řady 3 i většinu konkurentů ve střední třídě.

Už aktuální generace sedanu řady 3 chce svým charakterem s větší mírou komfortu a menšího zaujetí závodnickou horlivostí oslovit širší spektrum zákazníků než dříve. Verze GT tento trend ještě zvýraznila a zaměřila se na praktičnost.

Výhodami BMW 3 GT v porovnání s konkurencí tak už nejsou pouze jízdní vlastnosti a parametry motorů nebo luxusně působící interiér, ale také místo na nohy nebo praktičnost zavazadlového prostoru.

Pokud nebudu "gétéčko" posuzovat z úhlu pravověrných ctitelů modrobílé vrtule, kteří ho pro jeho menší talent pro sportovní jízdu pomlouvají, kde mohou, pak mu můžu vytknout pouze tradiční nevýhodný poměr ceny a výbavy proti ostatním liftbackům střední třídy.

BMW 3 GT se v Česku prodává od jara 2013.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

O ošklivosti nového BMW řady 3 GT jsem toho před testem četl tolik, že by se jeden bál, odkud na něj v garážích vybafne kříženec Ssangyongu Rodius a Dacie Solenza.

Nic takového se samozřejmě nekoná. Záď sice vypadá trochu asijsky a ikona automobilového designu se z ní určitě nestane, ale příď se od klasické trojky prakticky neliší a ani silueta vozu připomínající kupátko mne rozhodně neuráží. Celkově jde o auto na první pohled velké až monumentální, kombinující geny agresivity s praktičností. Spoustu lidí při testu zaujalo a většině se stejně jako mě i líbilo.

Jak už to u nových bavoráků bývá, tak se design modelu mírně liší podle zvolené výbavové linie. Testovali jsme verzi Modern Line, ke které patří všechny obrázky pod začátkem této kapitoly. A níže nabízíme i další verze.

Vpravo vidíte základní model, uprostřed M Sport package a vlevo Luxury Line. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu. Existuje ještě verze Sport Line, ke které jsem nesehnal obrázky.

Trochu jsem nepochopil bezrámové dveře - asi mají podpořit siluetu kupé. K praktickému vyznění auta se podle mě moc nehodí, na druhou stranu ale nejsou zdrojem žádných pazvuků nebo jiných nepřístojností.

Ze zádi vyjíždí při rychlostech nad 110 km/h spojler, který má zlepšovat přítlak a tím pádem jízdní vlastnosti auta v zatáčkách. Zpět se vrací při sedmdesátce. Dá se ovládat i tlačítky ve dveřích. Dobrá frajeřinka, pokud chcete svádět buchtu za vámi na semaforech :-)

Přístrojová deska se téměř neliší od sedanu a nemám moc, co bych jí vytknul.

Testované auto v paketu Modern a s příplatky přibližně ve výši poloviny ceny základního provedení působí uvnitř nejen velmi kvalitně a elegantně, ale také high-tech.

BMW se nebojí většího množství tvrdých plastů. Ty vypadají mnohem lépe než u konkurence a perfektně sedí.

Odhlučnění kabiny patří k vůbec nejlepším mezi všemi auty.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Okamžitě zaujme, jak vysoko se tady sedí. Těžko uvěřit, že u trojkového bavoráku vidí i člověk s výškou 174 cm v nejnižší poloze na kapotu. Připadal jsem si spíš jak v autě kategorie MPV. Neznamen…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus