ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW 2 Gran Tourer
22. srpna 2015

BMW 2 Gran Tourer je prodlouženou verzí modelu Active Tourer, na rozdíl od něj nabízí až sedm míst k sezení. Stejně jako krátkou variantu ho řadíme do kategorie kompaktních MPV, tedy víceúčelových aut zejména pro rodinné využití. Po Active Toureru jde o druhé BMW s pohonem předních kol.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej Běhal

BMW 2 Gran Tourer je prodlouženou verzí modelu Active Tourer, na rozdíl od něj nabízí až sedm míst k sezení. Stejně jako krátkou variantu ho řadíme do kategorie kompaktních MPV, tedy víceúčelových aut zejména pro rodinné využití. Po Active Toureru jde o druhé BMW s pohonem předních kol.

Už z toho důvodu nebo kvůli základním tříválcovým benzinovým i naftovým motorům má spousta pravověrných vyznavačů mnichovské značky ráda 2 Gran Tourer jak osinu v ponožce. Přesto tvrdím, že jde o čistokrevné BMW. I ze zavázanýma očima bych téměř okamžitě poznal, v autě jaké značky sedím. Mezi prodlouženými vozy MPV nižší střední třídy totiž nenajdete lépe jezdící automobil. Nechybí ani varianty s pohonem všech kol xDrive.

Vzhledem k tomu, že jde o vůz zejména pro rodiny, připadaly mi jízdní vlastnosti snad až příliš sportovní a klidně bych je částečně vyměnil za měkčí pérování. Jako další nevýhodu vidím vyšší ceny. Naopak potěší parametry většiny motorů.

BMW 2 Gran Tourer se na českém trhu prodává od jara roku 2015.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Zvenčí i uvnitř je 2 Gran Tourer na první pohled typickým bavorákem. Protáhlá karoserie trochu zakrývá baculaté tvary typické pro kratší verzi, takže proporčně se mi Gran Tourer líbí víc než Active Tourer. Všechna ostatní auta od BMW mi ale připadají hezčí a to hlavně zepředu, kde má Gran Tourer trochu tupý výraz.

V porovnání s konkurenty BMW 2 Active Tourer rozhodně patří k těm nejdynamičtěji vyhlížejícím.

Testovaná verze se coby reprezentantka výbavové řady Luxury Line uvnitř chlubila příplatkovou přitažlivou, ale v rámci rodinného vozu velmi nepraktickou kombinací světlé kůže i některých plastů prokládanou černým klavírním lakem a tmavými měkčenými plasty. Celé to působí velmi luxusně.

Když už jsme u těch příplatkových výbavových stupňů, tak kromě testované verze Luxury Line existuje také Sport Line (vlevo), linie Advantage, kterou od základní verze poznáte zvenčí třeba podle mlhovek, nebo nejvíce dynamicky laděná M Sport (vpravo). Fotky zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Auto je na kompaktní MPV slušně odhlučněné z hlediska aerodynamiky i testovaného naftového čtyřválce, hlučnější bylo od podvozku. Netrpělo žádnými příznaky horšího dílenského zpracování.

reklama
Řidičova zóna
Sedíte v bavoráku, i když trochu jiném, než jste byli doteď zvyklí. To, že jedete ve voze kategorie MPV, napovídá například prakticky dělený čelní sloupek se šikovným umístěním zpětného zrcátka. …
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus