ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW 2 Coupe
9. ledna 2016

Aktuální druhá generace nejnižší řady BMW s karosérií kupé se na trh dostala na podzim roku 2013. Dvoudveřový automobil spadá do kategorie těch vozů, které jsou určeny především pro jízdní zábavu jejích majitelů. K jejím přednostem patří kromě excelentních jízdních vlastností samozřejmě také design. K mínusům lze řadit zejména horší přístup na zadní sedadla.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Aktuální druhá generace nejnižší řady BMW s karosérií kupé se na trh dostala na podzim roku 2013. Dvoudveřový automobil spadá do kategorie těch vozů, které jsou určeny především pro jízdní zábavu jejích majitelů. K jejím přednostem patří kromě excelentních jízdních vlastností samozřejmě také design. K mínusům lze řadit zejména horší přístup na zadní sedadla.

V době testu začínala cena modelu na částce 756 600 Kč, testovaný exemplář 228i s automatickou převodovkou pak měl bez příplatkové výbavy nastavenu cenovku na 1 015 482 korun.

V základní výbavě vozu je klimatizace, bezklíčkové startování, kola z lehké slitiny, centrální zamykání s dálkovým ovládání, palubní počítač a rádio s přehrávačem CD a MP3, a také bluetooth handsfree.

Za příplatky lze utratit hodně peněz. Začíná to volnou jednoho ze čtyř designových paketů.

Na našem voze byl ten s označením Luxury Line, za který se platí 98 800 korun. Díky němu majitel získá kožené čalounění, luxusní obložení palubní desky,loketní opěrku, chromové lišty kolem bočních oken, ale i praktičtější věci jako jsou mlhovky, adaptivní tempomat nebo parkovací asistent.

Tento paket byl na přelomu roku jedním z těch dražších, více - 114 400 Kč stál pouze ten s označením M Sport.

Konkurenti, mezi které lze řadit především japonské duo Subaru BRZ/Toyota GT 86, případně předokolku Audi TT, mají seznam základní výbavy trochu jiný. Například Subaru BRZ má mlhovky v ceně, stejně také již dvouzónovou klimatizaci a tempomat,

V Audi TT je pak bez příplatku k dispozici asistenční systém pro sledování vyjetí z jízdního pruhu a zadní parkovací senzory.

Parametry srovnatelných motorizací těchto vozů ukázaly, že BMW 228i disponuje výkonnějším motorem. Má 180 kW, zatímco v Subaru je agregát s pouze 147 kW. Uprostřed stojí Audi se 169 kW. I to se ale umí rozjet až na 250 kilometrů v hodině, přičemž zrychlení z 0 na stovku má hodnotu 5,9 sekundy a spotřeba je 6,3 litru. BMW oproti tomu zrychluje již během 5,7 sekundy. Spotřeba je stejná jako u vozu se čtyřmi kruhy na přídi.

Atmosférický dvoulitrový motor v Subaru si žádá 7,2 litru na sto kilometrů jízdy, maximální rychlost je samozřejmě skromnější - jen 210 kilometrů v hodině a zrychlit z nulu na stovku mu trvá 8,2 sekundy.

BMW 2 Coupe je samozřejmě nejmenším autem s modrobílou vrtulí ve znaku s tímto typem karosérie, přesto však v porovnání s minulou generací poměrně značně narostlo. Nyní vůz na délku měří 4432 milimetrů, široký bez zrcátek je 1774 milimetrů a vysoký 1418 centimetrů.

Oproti BMW 1 Coupe, jehož je přímým nástupcem, se zvětšil rozvor o 30 milimetrů (nyní 2690 milimetrů). Vůz také narostl do délky (+72 milimetrů), do šířky (+32 milimetrů) a zvětšil se rozchod kol. Vpředu i vzadu je to přes čtyři centimetry, což samozřejmě přispělo k jistějším jízdním vlastnostem v zatáčkách a při prudších změnách směru, jak jsem si nejednou ověřil.

Zvětšení rozvoru napomohlo nárůstu prostoru pro cestující vzadu. Čahounům je sem samozřejmě nadále vstup zakázán, nicméně školou povinné děti nebo dvě normálně vzrostlé mladé slečny si tady už klidně sednou. Pro ně bude místo pod prudce se svažující střechou dostatečné, ještě lepší je to s místem pro kolena.

Za zadními sedačkami je slušně velký zavazadlový prostor. Oficiální objem je 390 litrů.

Pod jeho podlahou je kromě jiného také akumulátor, tudíž rezervní kolo není možné mít ani za příplatek.

Jak je u vozů této značky zvykem, zadní opěradlo lze sklápět v poměru 40:20:40, čímž je možno nákladový prostor postupně zvětšovat. Děje se tak pomocí páček na horní straně kufru.

Zmíněný paket s označením Luxury se podle mého názoru příliš neshoduje s jednoznačně sportovním zaměřením auta. Více by se k němu určitě hodil jeden ze dvou nabízených sportovních.

Nikterak však nesnižuje dlouhými léty prověřenou výbornou ergonomii ovládacích prvků, jejichž vzhled ovšem nenadchne.

Také nemohu s čistým svědomím nikomu doporučit světlé kožené čalounění a koberečky. Dovolit si je mohou snad jen ti, kteří jezdí takzvaně z garáže do garáže. Všichni ostatní jsou odsouzeni snášet ošklivé šmouhy, které zanechá kontakt podrážky bot s koberečkem. 

Testoval jsem provedení s automatickou osmistupňovou převodovkou, která v drtivé většině situací pracovala výborně. Problém jí však trochu činil členitý terén, v němž se občas neuměla rozhodnout pro ten správný převodový stupeň. Tehdy jsem ji musel dopomoci přeřazením pomocí masivních pádel u volantu.

Nejúsporněji lze s BMW 228i jezdit po dálnici při respektování tuzemských dálničních limitů. Palubní počítač v takovém případě ukazoval průměr velmi solidních 6,9 litru. Otáčkoměr při 130 kilometrech v hodině a osmém převodovém stupni ukazoval hodnotu 2300 otáček.

Jízda po městě znamená spotřebu mezi devíti a deseti litry, klidné cestování po silnicích nižších tříd na venkově pak zhruba osmilitrový průměr.

Auto lze jednoznačně doporučit lidem, kteří hledají prémiový kompaktní vůz, a kteří žijí zatím buď sami nebo pouze s partnerem. Samozřejmě ho lze využít i jako druhý rodinný vůz, který bude sportumilovnému vlastníkovi sloužit jako zábavný společník pro víkendové vyjižďky na zajímavé silnice.

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá
přístrojová deska
sedadla přednísedadla zadníkufr základníkufr maximální
reklama
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus