ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW 3 sedan
2. února 2010

Trojkový bavorák s karoserií sedan patří mezi nejmenší auta střední třídy z hlediska vnějších i vnitřních rozměrů, ale největší z pohledu kvality jízdních vlastností, parametrů motorů i ceny.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Trojkový bavorák s karoserií sedan patří mezi nejmenší auta střední třídy z hlediska vnějších i vnitřních rozměrů, ale největší z pohledu kvality jízdních vlastností, parametrů motorů i ceny.

Více než příplatek za nespornou kvalitu pohonných jednotek a podvozku mě mrzí, že za spoustu věcí, které u levnější konkurence získáte jako standard, tady musíte připlácet. Často jde o úplné samozřejmosti.

Tohle i trochu menší míru komfortu ale autu odpustí všichni, jimž v žilách koluje alespoň trochu vysokooktanového benzinu. Trojkový bavorák je manažerským autem pro radost z jízdy  - a to nejen v zatáčkách. Rozhodně by si ho neměl kupovat ten, kdo vyhledává jen pohodlný a bezpečný přesun z místa A do místa B a je mu v podstatě jedno, jestli jede autem, nebo autobusem.

Trochu málo známou vlastností asi nejlepší motorové palety ze všech značek je kromě skvělého poměru výkonu a objemu často až neuvěřitelně nízká spotřeba. Zejména turbodieselové motory jsou jako stvořené pro křižování Evropy po dálnicích s velmi řídkými návštěvami u pump.

BMW řady 3 budou mít v hledáčku nejen firmy pro své manažerské dravce. Vyhledávat ho budou i sportovci a některé typy umělců - zkrátka všichni muži s nadprůměrnými příjmy, kteří žijí buď sami, nebo mají dost peněz na to koupit ještě jiné auto partnerce, nebo pro rodinu. A sami se potřebují občas vykoupat v adrenalinové lázni.

Aktuální trojkový bavorák přijel na trh na přelomu let 2004 a 2005. V roce 2008 prošel modernizací vzhledu.

 

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Několikrát jsem četl, že pravověrní ctitelé značky BMW současný design trojky nemohou skousnout. Nevím, co by jim na něm mělo vadit.

Zvlášť příď dokonale vyjadřuje dravce. Nízká, široká, agresivní, žraločí. Energie a respekt z ní sálá na kilometr daleko. Co, proboha, chcete víc?

Uhlazenější záď dá pozorovateli šanci vydechnout, Každý ale ví, že se dívá na bavoráka.
Příplatková osmnáctipalcová kola na obrázcích se k autu hodí, k základu ale patří šestnáctky.

I vnitřek je přesně takový, jaký bych čekal od BMW. Víc strohý než elegantní, víc přísný než útulný. Preferující dobře odvedenou práci před efektem, což ale na vyfotografovaném autě trochu popírá spousta příplatkových doplňků.

Kvalita materiálů i zpracování patří mezi nadprůměr. Vadilo mi ale občasné povrzávání plastů krátce po nastartování způsobené překvapivě značnými vibracemi motoru na neutrál. Ty byly pozorovatelné a citelné hlavně na řadicí páce.

 

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Potěšení pro ty, kteří mají rádi sportovní polohu za volantem. Občas trápení pro řidiče vyhledávající komfort a dokonalou ergonomii. Už jen dostat se na místo řidiče představuje pro většinu lidí …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus