ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW řady 1
21. února 2020

Stalo se nevyhnutelné. Nejmenší model z Mnichova ve své třetí generaci změnil koncepci. Motory už roztáčí primárně přední kola. Pár zapálených fanoušků sice možná bude naštvaných, ale jak náš test ukazuje, znamenala tato radikální změna hlavně pozitiva.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Vítejte na palubě. BMW řady 1 se pohodlně zařadí mezi moderní hatchbacky nižší střední třídy. Pocitově se může někomu jevit stísněnější, na druhou stranu řidiče příjemně obemkne, což pomůže tomu, aby ho více vtáhl do hry. Výhled ven je bez výhrad, jen vzad je to přes tlusté C sloupky o něco horší.
Tlustý věnec volantu je u BMW tradicí. Tady je ještě jeho sportovnější verze z M paketu. I základ má ale tlustý kožený věnec. Ovládají se na něm tempomat a multimédia.
Klasické budíky nahradil ve třetí generaci displej. Ten je v základu. Jeho grafiku známe z  řady větších modelů. Stále jsem si na ni nezvykl, ale počet zobrazených informací je dobrý.
Ovládání světel dole vlevo pod volantem je jednoduché. Většinou si ho ani všímat nebudete.
Už v základu je displej systému iDrive 8,8“ velký. Jde o poslední generaci s velmi čistou grafikou a rychlými reakcemi. Je to jeden z nejlepších systémů na trhu.
Navigace je přesná a rychlá. Díky propojení s dopravními informacemi si můžete pohodlně naplánovat cestu mimo zácpu. Na rozdíl od řady konkurentů tady to opravdu funguje.
Propojení s internetem je dnes moderní. BMW proto pro vaše auto nabídne řadu aplikací.
Systém se ovládá nejen dotykem, ale i joystickem a touchpadem v jednom, který najdete na středovém tunelu. Lze na něj psát písmena prstem. Celá plocha je jednolitá a jednotlivé volby jsou dotykové po jemném stisknutí.
Jinak si auto můžete dovybavit celou řadou moderních pomocníků, záleží jen na hloubce peněženky. Doporučuji třeba head-up displej.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Změna platformy a posunutí kabiny směrem vpřed znamenalo pro BMW radikální nárůst prostornosti. Dokazuje to i naše měření, podle kterého nabídne dokonce více místa než Audi A3 Sportback. To má v interiéru podílně 146 cm, BMW 1 má 148 cm. Šířku vpředu jsme naměřili 147 cm, vzadu pak 143 cm, tady Audi vede o pár centimetrů. Má i o kousek více místa nad hlavou. Podrobnější čísla z našeho měření najdete v tabulce pod tímto odkazem.
Kufr se opravdu zvětšil. BMW 1 nyní nabídne v základním uspořádání kapacitu380 litrů a po sklopení zadních sedadel je to až 1200 litrů. To je stejně jako Audi A3 Sportback. Hrana kufru je přitom jen 69 cm nad zemí.
V kufru je i mezipodlaha, pod kterou schováte drobnosti.
Pak tu najdeme také síťku na olej a lékárničku.
Nechybí háčky ani guma, s jejíž pomocí si přidržíte třeba láhev vína.
A ten, kdo by chtěl převážet třeba autochladničku, může si ji pohodlně připojit do 12V zásuvky.
Podíváme se ještě na moment do kabiny. Tam najdeme poměrně dost odkládacích prostor. Povedla se schránka pod palubní deskou uprostřed, kde lze bezdrátově dobít chytrý telefon.
Další nabíjení mají k dispozici zadní cestující. Jsou tu už moderní USB zdířky.
Jedna je i ve schránce mezi řidičem a spolujezdcem. Ta jinak není výrazněji profilovaná a poslouží opravdu jen na drobnosti, což ale u vozu této velikosti opravdu stačí.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Aktuálně (začátek roku 2020) se BMW řady 1 prodává s pěti motory. Základem je benzinový tříválec 118i, zážehový je i M136i xDrive s automatem. Nejvýkonnější verze „jedničky“ je čtyřválec o síle 306 ko…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus