ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW řady 1
6. září 2020

Stalo se nevyhnutelné. Nejmenší model z Mnichova ve své třetí generaci změnil koncepci. Motory už roztáčí primárně přední kola. Pár zapálených fanoušků sice možná bude naštvaných, ale jak náš test ukazuje, znamenala tato radikální změna hlavně pozitiva.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Bart BěhalBart Běhal

Stalo se nevyhnutelné. Nejmenší model z Mnichova ve své třetí generaci změnil koncepci. Motory už roztáčí primárně přední kola. Pár zapálených fanoušků sice možná bude naštvaných, ale jak náš test ukazuje, znamenala tato radikální změna hlavně pozitiva.

BMW 1 se ve dvou generacích prodávalo s podélně uloženými motory a pohonem zadních kol a samozřejmě ve čtyřkolkách xDrive. Nyní přechází na motor uložený napříč a primárně pohon všech kol. To přineslo nejen snížení ceny, ale i zvětšení vnitřního prostoru. Auto tak konečně může posloužit i jako jediné do rodiny. Třeba pro páry bez dětí nebo s jedním potomkem.

Změna designu se povedla. Díky nárůstu prostornosti se pak směle může postavit svým hlavním konkurentům, kterými jsou Audi A3 a Mercedes-Benz A. Díky snížení ceny má šanci nalákat i ty, kteří by o novém BMW asi nikdy neuvažovali. A že má co nabídnout!

My jsme k prvnímu testu v únoru 2020 dostali poměrně netypické a luxusní auto, které mělo bohatou výbavu ozdobenou M paketem. Dieselovým motor doplnila automatická převodovka a pohon všech kol xDrive. Šlo o BMW 120d xDrive.

Začátkem září téhož roku jsme osedlali provedení označované jako 118d. Jde o naftový čtyřválec dopovaný dvěma turbodmychadly. Dvoulitrový agregát disponuje výkonem 110 kW, nejvíce však boduje úsporou paliva. Více v sekci motorizace.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Třetí generace BMW řady 1 má prakticky stejné rozměry jako druhá. Je jen o pár milimetrů kratší, širší a vyšší. Rozvor se také zmenšil. Nová platforma ale zároveň znamená, že se kabina mohla posunout více dopředu a uvnitř tak vznikl větší prostor, kterému se budeme věnovat a v dalších kapitolách. Nyní pojďme na design.
Podobně jako u dalších řad mnichovských aut i zde se maska chladiče zvaná ledvinky pořádně zvětšila. Není ale tak příšerně velká jako třeba u řady 7. I tak ale na sebe umí strhnout pozornost.
Povedla se i nápadná světla. Diody denního svícení mají typický tvar. Působí futuristicky.
Tohle je po strop vybavené auto s příplatkovým M paketem, takže je tu navíc třeba sportovní podvozek. Povedla se i decentní, ale přitažlivá barva laku.
Máme i stylová M kola o velikosti 18“. K autu by se hodila určitě menší i kvůli komfortu.
Zajímavým designovým prvkem je optické prodloužení boční skleněné plochy do C sloupku. Auto tak vypadá ještě větší, než ve skutečnosti je.
Co se mi ale moc nelíbí, to je stahování zadního okna. Dolů jde jen polovina skla, což není příliš praktické. Může za do tvar zadních dveří.
Protože je auto vybaveno M paketem, musí to dávat všude najevo. I na prahu.
Tahle sedadla jsou také hodně extrémní. Jsem zvědavý na standardní sedačky. Musím ale uznat, že se tady sedí poměrně příjemně, i když místa pro řidiče a spolujezdce vypadají drsně.
Kabina pak jde cestou ostatních modelů BMW – jednoduchý a mírně futuristický design se zaměřením na kvalitní materiály a obrazovky. Více už v další kapitole.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Vítejte na palubě. BMW řady 1 se pohodlně zařadí mezi moderní hatchbacky nižší střední třídy. Pocitově se může někomu jevit stísněnější, na druhou stranu řidiče příjemně obemkne, což pomůže tomu, ab…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus