ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test BMW řady 1
20. října 2017

Jediný hatchback nižší střední třídy s pohonem zadních kol (k dispozici jsou ale i verze 4x4 neboli xDrive) potěší hlavně řidiče, kteří si chtějí jízdu užít. Zároveň však není problém, aby auto koupil třeba pan ředitel pro svou dcerku, která za volantem začíná. A pětidveřová verze se dá celkem v pohodě použít i jako auto pro menší rodiny.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Jediný hatchback nižší střední třídy s pohonem zadních kol (k dispozici jsou ale i verze 4x4 neboli xDrive) potěší hlavně řidiče, kteří si chtějí jízdu užít. Zároveň však není problém, aby auto koupil třeba pan ředitel pro svou dcerku, která za volantem začíná. A pětidveřová verze se dá celkem v pohodě použít i jako auto pro menší rodiny.

Rozhodně totiž nejde o puristický sporťák. BMW řady 1 nechybí ani jízdní pohodlí, uhlazenost a nemalá dávka luxusu. Jeho podvozek uspokojí široké spektrum řidičů. Jízdní vlastnosti jsou špičkové stejně jako parametry některých motorů.

BMW řady 1 druhé generace se začalo v Česku prodávat začátkem podzimu 2011. V roce 2015 prodělalo první modernizaci a v roce 2017 druhou. Nabízí se i v třídveřové verzi, kterou vedeme jako samostatný model.

Tradiční největší nevýhodu představují vysoké základní ceny, srovnatelná konkurence z hlediska prvků výbavy a výkonu motoru ale nepřijde o moc levněji. Modernizace navýšily množství výbavy dostupné bez příplatku.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

První modernizace BMW řady 1 v roce 2015 vrátila autu dynamiku, hravost a líbivost, o něž model trochu přišel při generační změně v roce 2011. Druhý facelift v roce 2017 přinesl jen velmi decentní změny týkající se například typických "ledvinek" na přídi nebo světlometů, které se navíc trochu liší v každé výbavové linii.

BMW totiž nabízí "jedničku" v základním provedení, a pak v liniích Advantage, Sport Line, Urban Line, M Sport, Sport Line Shadow, M Sport Shadow a nejsportovnější M 140i xDrive a M 140í xDrive Shadow. Všechny mají trochu odlišný tvar přídě i jiných částí karoserie a na každé se facelift projevil trochu jinak.

Podívejte se, co facelift v roce 2017 změnil u auta s M sportovním paketem. Nahoře je verze z roku 2015, dole ta po aktuálním faceliftu trochu změněná paketem Shadow. Pokud vám připadá, že se žádné změny neodehrály, tak hledejte pár opravdu detailních rozdílů :-)

Rovněž vzhled palubní desky nebo třeba čalounění sedadel a výplní dveří se liší paket od paketu. Každopádně jde u všech verzí o tradiční styl BMW vyznávající jednoduchost, čitelnost a kvalitu.

Materiály sice hezky vypadají, voní a zvlášť měkčené plasty jsou i příjemné na dotek, ale občas jsem se setkal i s kaňkami na prémiové kvalitě. Na rozdíl od verze z roku 2015 nešlo tentokrát o křaplavé zavírání víka schránky před spolujezdcem, ale zato mi připadalo hodně plechové zabouchnutí zadních dveří.

Naopak jsem při posledním testu v roce 2017 ocenil výborné odtlumení kabiny od vnějších vlivů včetně hluku. Člověk má ale pak pocit, že jede mnohem pomaleji než ve skutečnosti, což se nemusí líbit hlavně policistům. Větší hluk zejména od zrcátek se začal v kabině projevovat až při rychlostech vyšších než 200 km/h.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Řada věcí v okolí řidiče doznala změn už v roce 2015, kdy přístrojová deska prošla docela výraznou modernizací. O dva roky později se tak měnily spíše detaily na infotainmentu nebo tlačítka stahován…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus