ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného BMW řady 1
1. března 2016

Od počátku roku 2015 nabízí BMW modernizované provedení 2. generace svého nejmenšího modelu.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Test modernizovaného BMW 1
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Od počátku roku 2015 nabízí BMW modernizované provedení 2. generace svého nejmenšího modelu.

Facelift přišel zhruba čtyři roky po startu prodejů tohoto hatchbacku. Nic se při něm nezměnilo z hlediska základní koncepce vozu. I nadále je tedy BMW 1 jediným zástupcem ve své třídě, které nabízí potěšení z jízdních vlastností daných pohonem zadní nápravy. Komu toto řešení ne zcela vyhovuje, může stejně jako před faceliftem zvolit verzi s pohonem všech kol, v řeči BMW označované jako xDrive.

Vyhledávanějším typem karosérie je ta s pěti dveřmi, nicméně k mání zůstává rovněž třídveřové provedení. Test tohoto vozu po modernizaci najdete zde.

Pětidveřovému BMW řady 1 stále nechybí ani jízdní pohodlí, uhlazenost, trocha praktičnosti a jistá dávka luxusu. Jeho podvozek uspokojí široké spektrum řidičů. Jízdní vlastnosti jsou špičkové stejně jako parametry některých motorů.

Z toho plyne, že BMW 1 si budou od dealerů ponejvíce kupovat sportovně založení řidiči, pro které může být odrazovým můstkem například do světa divize M, slabší provedení může být vhodným dárkem například pro čerstvě plnoletou dceru úspěšného podnikatele.

V porovnání s konkurencí jsou tradiční bolístkou poměrně vysoké základní ceny.

Během modernizace se měnil vzhled vozu.

Pozměněná, a nutně říci, že ku prospěchu věci, je hlavně příď.

Vizuálně se tato část auta přiblížila k BMW 2 Active Tourer. Nové hlavní světlomety jsou teď užší a jsou standardně vybaveny LED diodami pro denní svícení.

Za příplatek (a byl to i případ námi testovaného exempláře 118i) mohou být z LED kompletně celé. Novější BMW 1 od původního provedení z roku 2011 rozeznáte také díky změněným "ledvinkám", jiné spodní části předního nárazníku a zadním skupinovým svítilnám ve tvaru písmene L.

Také ty svítí pomocí technologie LED.

Modernizace rovněž znamenala obohacení základní výbavy vozu.

V "sérii" tedy již zákazníci obdrží automatickou klimatizaci, rádio BMW Professional, multimediální systém s displejem s vysokým rozlišením a úhlopříčkou 6,5 palce.

Ovládání se děje pomocí klasického rozhraní iDrive. (Pokud si zákazník připlatí za navigační systém, dostane dokonce 8,8palcový displej). Nově je ve výbavě také dešťový senzor pro samočinné spouštění stěračů. Zlepšila se rovněž kvalita použitých materiálů.

Testovaný exemplář byl v designovém provedení SportLine.

To znamená například červeně prošívanou kůži na pěkně tvarovaném volantu. 

Facelift doprovázely také změny pod kapotou. Novinkou je nasazení tříválců, a to jak v případě základní vznětové jednotky 116d, tak i u nejméně výkonného zážehového motoru 116i.

Testoval jsem druhou nejlevnější benzinovou verzi. Čtyřválec má oproti tříválci o dvacet kilowattů vyšší výkon (rovných 100), což postačí na udělení solidního zrychlení z klidu na stovku za méně než devět sekund. Motor má již od nízkých otáček velmi solidní zátah, bohužel chuť ke zrychlování ho poměrně rychle opouští. K maximální rychlosti, která je 210 kilometrů v hodině, by se auto propracovávalo hodně dlouho.

Poměrně silnou stránkou této verze je spotřeba. Výrobce uvádí hodnotu kombinované spotřeby v rozmezí 5,4 - 5,7 litru, já jsem se během týdenního testu dostal na úroveň 6,1 litru. Na dálnici při ustálené stotřicetikilometrové rychlosti na šestý převodový stupeň pořádal v průměru 6,3 litru na sto kilometrů. Počet otáček byl 2600. Při klidné jízdě po venkově jsme z palubního počítače odečetli údaj 5,5 litru (1800 otáček na zařazenou šestku při rychlosti 90 kilometrů v hodině). Zajímavé je, že apetit se moc nezvýšil ani po znatelně vyšším využívání potenciálu motoru na stejné trase. Průměrná hodnota pak byla 6,5 litru.

Samozřejmě nejvyšší spotřebu - 7,3 litru - jsem zaznamenal při krátkých jízdách po městě.

Během testu byla na voze namontována kola  205/55 R16. Na nich se auto pohybovalo příjemně plavně, ale s dostatečnou mírou sportovnosti tak, jak se na model značky s modrobílou vrtulí ve znaku sluší a patří.

Největším zklamáním bylo řazení.

Šestistupňová manuální převodovka má dlouhé dráhy, ve kterých páka zadrhává. Navíc je třeba při pohybech s ní překonat jistý gumový odpor.

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá
přístrojová deska
sedadla přednísedadla zadníkufr základníkufr maximální
reklama
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus